Skocz do zawartości
Gość pawel5000

Zerwanie paska rozrzadu 2.0 (2E) i skutki uboczne?

Rekomendowane odpowiedzi

Gość pawel5000

Witam

Mam pytanje bo slyszalem ze silniki 2.0 8 zaworowe 2E (115KM) sa silnikami bezkolizyjnymi to znaczy ze podczas zerwania paska rozrzadu silnik nie zostanje uszkodzony.

Czy jest to prawda czy zeczywiscie tak jest?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tutaj zerknij

nie ma za dużo informacji ale może Ci ten post coś podpowie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Damianos

w 1.8i na wskutek błędnego zlokalizowanie punktu na kole ( na zewnątrz ) miałem przestawiony o 180* +/- 10 * zaczynał cykl od 4 a nie od 1 i jest ok. punkt jest od WEWNĄTRZ

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Czarek

Szukałem ale nie znalazłem czy 1.8RP jest bezkolizyjny. Jak ktoś wie to niech da znać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bylem u mechanika i tak- ten ktory zakladal mi rorzad twierdzil ze jest kolizyjny ale nie do konca - moze bym mu wierzyl ale rozrzad zle mi zalozyl - pojechalem do drugiego mechanika (teraz tylko do niego jezdze) i powiedziale ze jest bezkolizyjny ponoc jakos to sprawdzal. Wierze mu na 70% ale nie chcem byc tym kims kto to sprawdzi :629:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lukaskowal

Witam, grono klubowiczow niestety musze Was zasmucic poniewaz przeszedlem taki nieszczesliwy wypadek jakim jest zerwanie paska rozrzadu, niestety silniki 2E nie sa bezkolizyjne i po zerwaniu paska

(ktory mial przejechane okolo 170tys bo przy wymianie byl jeszcze oryginal - tu zaznaczam ze samochod byl tyle co przywieziony z niemiec)

w silniku 4 zawory mialy na sobie slad po tlokach :) a wiec cala robota pt:

- 4 zawory

- pasek rozrzadu

- planowanie glowicy

- scholowanie auta z trasy..

- uszczelniacze zaworowe

- i tak dalej..

w sumie okolo 1000pln

Wiec nie polecam oszczedzac na pasku :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Czarek

I dalej nic nie wiem. Pasek mam zmieniony ale miałem kiedyś taki przypadek w oplu, że po wymianie paska zrobiłem 5tyś. i sie zerwał. całe szczescie tam był silnik bezkolizyjny. A tu dalej nie mam pewnosci czy kiedys tłok nie spotka sie z zaworem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość samael76

Właśnie ja mam passka 1,8 90 KM, B3 1991 rok w sedanie czy w tych passkach silnik jest bez kolizyjny???????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kuczlaw, jest chyba jakiś problem z tym linkiem, bo nie działa. Możesz coś jeszcze podrzucic?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
I dalej nic nie wiem. Pasek mam zmieniony ale miałem kiedyś taki przypadek w oplu, że po wymianie paska zrobiłem 5tyś. i sie zerwał. całe szczescie tam był silnik bezkolizyjny. A tu dalej nie mam pewnosci czy kiedys tłok nie spotka sie z zaworem.

 

 

 

Jakiś rok temu jedna z firma zajmująca się dystrybucją pasków na terenie naszego kraju namierzyła bardzo atrakcyjne paski Gatesa w przystępnej cenie. Były one masowo kupowana przez hurtownie, potem okazało się , ze paski zrywały się, i nie była to wina mechanika. Ludzie odsyłali paski do siedziby firmy Gates i domagali się odszkodowania za remonty silników. Otrzymywali od firmy Gates pismo z informacją, że przedstawione paski nie są ich wyrobem. Importer sprowadził podróbki z Chin , dlatego dużo tych pasków zrywało się. To dość świeża sprawa , bo nigdy nie wiadomo skad sklep ma towar. Dlatego lepiej dobrać coś z firmy Contitech :):) Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kuczlaw, jest chyba jakiś problem z tym linkiem, bo nie działa. Możesz coś jeszcze podrzucic?

Bo ma ponad 2 lata post ...

Ale wyszukiwarka - Twój przyjaciel... http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=2147

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Silnik 2.0 2E na pewno jest bezkolizyjny (sprawdzone na własnej skórze), u mnie nie urwał się pasek tylko poszedł napinacz dlatego dobra rada pasek wymieniamy zawsze z napinaczem ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za link artmin, ale niestety nie mam pewności co do mojego silniczka. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co mówili mechanicy zajmujący się swego czasu utrzymaniem floty policyjnych passatów (1,8) to te silniki są bezkolizyjne na 100 %.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość vander

Że się podepnę z pytankiem. Silnik 1.8 PF to jest czy nie jest bezkolizyjny? Dzięki za info.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na przykładzie kolegi PF w golfie mk2 w ciągu ok 15 minut 4 razy przekonałem się, ze jest to motor bezkolizyjny

jak się okazało, zcięło klin na dolnym kółku, i po ustawieniu rozrządu silnik odpalał, kółko się przestawiało i silnik gasł- rozrząd potrafił się przestawić o nawet 270 stopni i nic mu nie było

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ogladales zawory i tłoki? moj PF mial ladne slady na tłokach i zaworach :P zwykle przy delikatnym strzale po zaworach wiekszosc energii zbiera hydraulika rozrzadu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

oglądałem, bo później ten motor swapowaliśmy(dokładnie blok z manelami) do innej budy i było lala-ale może to fart, bo koleś ogólnie ma mega farta- vr6 w mk2 odpaliło po 10 dniach- robota wieczorami, bez pośpiechu, bez literatury, a jak mu coś w liczniku z mk3 w mk2 nie grało, to dołożył któryś kabelek do wiązki licznikowej i też lala- dla mnie farciarz, to i może z tym rozrządem się udało(a działo się to przy mnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość plz

Mnie też ścięło wypust na dolnym kole, koleś niestety rozebrał mi koła pasowe od koła zębatego i nie oznaczył, niby jest kołek ale otworów jest 4, jak to teraz zgrać? czy wypust naprzeciw znaku na kole pasowym? dobrze by było by ktoś mi podrzucił jeszcze kolejność ustawienia rozrządu (2E benz. 2.0)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
niby jest kołek ale otworów jest 4, jak to teraz zgrać?

Tylko w jeden sposób pasuje ;) Jeden otworek jest powiększony

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności