mat1as Zgłoś #1 Napisano 22 Marca 2008 Siemka Od dłuższego czasu mam problem z buczeniem w przedziale obrotów od 3 do 3,5 tys. obrotów. A mianowicie jadąc sobie na jakimkolwiek biegu gdy silnik wchodzi na te obroty to strasznie buczy, pałka się przegła gdy 2 dni temu jechałem autostradą i te obroty to prędkość od 110 to 125. Później buczenie ustaje i normalnie jest w środku. Całą drogę jechałem więc ponad 130 bo poniżej szlag mógł trafić od buczenia. Najgorzej jest jak zwalniam na biegu i wejdzie w ten przedział to normalnie jak odrzutowiec. Na zewnątrz auto chodzi cichutko w pozostałych obrotach też. Kiedyś też było to słychać ale teraz to się nasiliło że nie można wytrzymać. Byłem u tłumikarza on od niechcenia popatrzył od spodu na wydech , przygazował i mówi że jest w porządku. Co to może być ??? Wydaje mi się że wydech tylko z zewnątrz są dobre końcowy ma dopiero 5 miesięcy, który może taki efekt dawać?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arpi73 Zgłoś #2 Napisano 22 Marca 2008 a nie masz czasem pustego katalizatora? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mat1as Zgłoś #3 Napisano 22 Marca 2008 tzn?? nic przy kacie nie robiłem nigdy także jest cały tak jak go w fabryce założyli i jak stwierdził "spec" w idealnym stanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arpi73 Zgłoś #4 Napisano 22 Marca 2008 jeżeli chodzi o tłumiki to w środku najbardziej będzie hałasował drugi od końca. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pakafoto Zgłoś #5 Napisano 22 Marca 2008 Obstawiam na wydech, ale skrzynia, sprzeglo, mech. roznicowy, Ew. gdzies w silniku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mat1as Zgłoś #6 Napisano 22 Marca 2008 a jak jest u was w autach przy różnych obrotach?? jest w jakimś przedziale głośniej czy nie?? jak wrzuciłem na luz to nie buczało także chodzi raczej o wydech bo na postoju też w jak dam w gaz to dzieje się to samo tylko nie wiem jak to sprawdzić, żeby czegoś niepotrzebnie nie wymienić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TomasZ82 Zgłoś #7 Napisano 22 Marca 2008 ja ma tłumik dziurawy na środku i tak mam ze przy 130 i na luzie jest cisza można powiedzieć 2 przedziały 90 lub 130 to tak jak by w ogóle nie pracował a tak to aż drży mi wszystko ;] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pakafoto Zgłoś #8 Napisano 22 Marca 2008 EW. gumy mocujace wydech. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mat1as Zgłoś #9 Napisano 22 Marca 2008 ok w takim razie zaraz po świętach pojadę na jakiś kanał i sam dokładnie sprawdzę cały układ, szczególnie środkowy tłumik i te mocowania też. jak narazie dzięki za pomoc jak sprawdzę to dam znać. pzdr i wesołych świąt Mat1as Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Awariall Zgłoś #10 Napisano 22 Marca 2008 mam dokładnie ten sam problem a to uciążliwe bo to akurat przy 100-120k/h od 130 robi sie cisza ale ja wywalem kata... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mat1as Zgłoś #11 Napisano 23 Marca 2008 mam dokładnie ten sam problem a to uciążliwe bo to akurat przy 100-120k/h od 130 robi sie cisza ale ja wywalem kata... tzn. wywaliłeś kata ?? czy jak?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
demondi Zgłoś #12 Napisano 23 Marca 2008 Witam, ja tez w moim juz pasku mam takie buczenie i zaczyna sie wlasnie na 3000 i zanika tak na 3400 niezaleznie od biegu i predkosci wyjatek luz wtedy nie buczy. Bylem u mechanika i wymyslil ze to plecionka (wyglada jak pierwszy tlumik krotka i sluzy do amortyzowania wydechu) nadaje sie do wymiany. Zostala wymieniona (wycieta i przyspawana nowa) i auto przez 1 miesiac buczalo ale mniej teraz znow jest to samo. na poczatku fajne to sie wydawalo niby tuning ale teraz wkurza. Dodam ze tlumiki sa wymienione, nieoryginalne, a wczesniej jak buczal byly jeszcze niemieckie. Takze to nie ma znaczenia przynajmniej u mnie. katalizator byl dobry ale po zrobieniu silniczka na cacy to go wydmuchalo normalnie wata mi wychodzila wydechem. Takze to tez nie mialo znaczenia nawet gdy kat byl w miare dobry to buczal takze przed remontem. Ale wydaje mi sie (choc jestem zielony) ze chodzi o wydech bo powietrze ma jakies zawirowania tylko dziwne ze tylko przy tych obrotach. Jak kolego rozwiazesz sprawe daj znac. Pozdro. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość grzegorz k Zgłoś #13 Napisano 23 Marca 2008 Hej! Ja też wyraźnie mam głośniej od silnika w środku tym przedziale obrotów ale też wyczuwam drgania od silnika więc podejrzewam poduszki skrzyni i silnika. Niedługo wymienię rozrząd i przy okazji wszystkie poduchy zmienię. Dam znać na forum jeśli będzie efekt. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jotes Zgłoś #14 Napisano 23 Marca 2008 Siemka Od dłuższego czasu mam problem z buczeniem w przedziale obrotów od 3 do 3,5 tys. obrotów. A mianowicie jadąc sobie na jakimkolwiek biegu gdy silnik wchodzi na te obroty to strasznie buczy, pałka się przegła gdy 2 dni temu jechałem autostradą i te obroty to prędkość od 110 to 125. Później buczenie ustaje i normalnie jest w środku. Całą drogę jechałem więc ponad 130 bo poniżej szlag mógł trafić od buczenia. Najgorzej jest jak zwalniam na biegu i wejdzie w ten przedział to normalnie jak odrzutowiec. Na zewnątrz auto chodzi cichutko w pozostałych obrotach też. Kiedyś też było to słychać ale teraz to się nasiliło że nie można wytrzymać. Byłem u tłumikarza on od niechcenia popatrzył od spodu na wydech , przygazował i mówi że jest w porządku. Co to może być ??? Wydaje mi się że wydech tylko z zewnątrz są dobre końcowy ma dopiero 5 miesięcy, który może taki efekt dawać?? Witam. Mam dokładnie to samo, tylko że u mnie zaczyna się już od 2500 obr./min. Walczę z tym już od 2 lat. Na razie to sobie odpuściłem, ale wiosną znów wrócę do tematu. Najbardziej podejrzewam układ wydechowy, następnie masę przeciwibracyjną przedniego zawieszenia. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Tomek27 Zgłoś #15 Napisano 8 Kwietnia 2008 Podpinam sie pod temat.....problem rozwiazany?Bo jak zwlaniam od 130 km/h,to mam wrazenie,ze saaaaaaaaamolotem lece...a przy przyspieszaniu te buczenie sprawia,ze nie mam serca gonic mojego paska pow 3,5 obr/min:/Moze to turbina wydaje takie dzwieki...?? No to mam pewna teorie.Wydaje mi sie,ze owe dzwieki wydaje powietrze pompowane przez turbine i odbijajace sie od silnika,a powodem jest niedostatecznie sprawna przeplywka.Zaniza ona wartosci powietrza,wobec czego dawka paliwa jest niewystarczajaca na spalanie (w rzeczywistosci wiekszej) ilosci powietrza,odbija sie ono od silnika i wraca do turbiny i tak w kolko(buczenie)...przy predkosciach pow 130km/h ilosci powietrza praktycznie sie nie zwieksza,zwieksza sie natomiast dawka paliwa,jak i ilosc spalanego powetrza,jest go mniej w ukladzie,i jego nadmiar nie halasuje...taka ot teoria,jakby ktos mial okazje sprawdzic to w praktyce.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mat1as Zgłoś #16 Napisano 9 Kwietnia 2008 ale ty masz diesla a ja mam benzynę a to całkiem zmienia postać rzeczy .0 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jotes Zgłoś #17 Napisano 9 Kwietnia 2008 Witam. Stawiam na masę przeciwwibracyjną belki przedniego zawieszenia. Sama nazwa wskazuje, że jej zadaniem jest tłumienie wibracji. Musi ona mieć jakie specjalne wewnętrzne własności tłumiące wibracje. W przypadku, gdy straci te własności, powstają wibracje, które w rzeczywistości odbieramy jako buczenie czy huczenie w przedziale 2500 - 3500 obr./min. Inaczej nie da się rozsądnie i logicznie wytłumaczyć celowości umieszczenia tego klocka w belce przedniego zawieszenia. Znajomy ma się dokładnie dowiedzieć w warsztacie w Niemczech na temat masy przeciwwibracyjnej. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość goofer00 Zgłoś #18 Napisano 9 Kwietnia 2008 Witam dołączam sie do tematu ten sam problem buczenie z drganiami nawet przed 3000 obr. do ok 3400 i pozniej jest normalnie tez na kazdym biegu dodam ze mam automata,odczuwam tez ze przy tych obrotach brakuje jakby mocy sprawdze teorie kolegi od diesla mimo ze mam benzyne moze to zeczywiscie wina złego dawkowania paliwa/powietrza Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jotes Zgłoś #19 Napisano 20 Kwietnia 2008 Serdecznie witam wszystkich. Wracam do tematu huczenia silnika. Wczoraj zrobiłem trasę 400 km i tak mi to huczenie silnika dokuczyło, że postanowiłem ostro wsiąść się za ten problem. Tak dalej być nie może. W końcu jazda na trasie takim samochodem z prędkością 90 - 130 km/h to prawdziwa męczarnia - tak nahuczy w głowie, że człowiek po trasie jest bardzo wyczerpany. Najgorsze jest to, że nikt się na tym nie zna, żeby chociaż podpowiedzieć, co jest przyczyną tego stanu rzeczy. A przyczyna musi być, skoro jest skutek. Postanowiłem więc sam dokładnie zdiagnozować ten problem i go usunąć. O postępach moich działań postaram się informować na tym forum. Gorąco też zapraszam do dyskusji na ten temat. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
claxon Zgłoś #20 Napisano 20 Kwietnia 2008 trzeba przejzec caly uklad wydechowy mialem tak kiedys z innym samochodem czesc spalin uderzala w podloge pekniecie na spawie nie bylo widoczne na kanale:Dale od gory wydechu mala dziurka a szum w srodku jak F16.:6:57: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach