Gość Lotus Zgłoś #1 Napisano 21 Maja 2006 Witam mam taki problem że od pewnego czasu moja kierownica szeleści jak sie nią kreci :609: np. na parkingu kiedy sie manewruje,taki dźwięk przypominający tarcie dwóch kartek papieru. Bardzo wkurzające bo wydaje mi sie jakbym sobie do kolumny kierownicy napchał sterty liści :646: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #2 Napisano 21 Maja 2006 Tasma poduszki. Jak nigdy tego nie robiles proponuje warsztat :611: Nie jest to skomplikowane ale mozna niezle sie zdziwic :651: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość carrtman Zgłoś #3 Napisano 21 Maja 2006 mialem to samo najpierw psikalem plakiem pomagalo ale ostatni zmienialem kierownice to posmarow le styki od klaksonu i mam spokoj ale zato czeka mnie remont silnika kolo pasowe z razadem sobie odjechalo od silnik pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość rozavw Zgłoś #4 Napisano 21 Maja 2006 czeka mnie remont silnika kolo pasowe z razadem sobie odjechalo od silnik pozdrawiam no to masz problem chłopie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jotes Zgłoś #5 Napisano 9 Kwietnia 2007 Witam. Dołączam się do tematu, bo mam podobny problem. U mnie było tak, iż moja kierownica przy skręcaniu najpierw delikatnie piszczała, następnie szeleściła, a teraz bardzo głośno szeleści. Czy przyczyną tego stanu rzeczy może być tylko uszkodzona taśma poduszki lub styki sygnału dźwiękowego, czy też coś jeszcze? Jak wymienić taśmę poduszki powietrznej i ile ona kosztuje? Jeśli ktoś z Was to robił, proszę o podzielenie się swoimi spostrzeżeniami i radami w tym temacie. Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Serdecznie pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
edde Zgłoś #6 Napisano 9 Kwietnia 2007 też miałem szorowanie, pjawiło się praktycznie znikąd, denerwowało aż dnia pewnego pucowałem auto w środku i od niechcenia popsikałem plakiem kierownicę i okolice obudowy kolumny, i od tej pory czyli dobry rok mam ciszę jak makiem zasiał Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Peter87 Zgłoś #7 Napisano 9 Kwietnia 2007 widze ze to rodzinne w passacie:) u mnie jest to samo, mechanik stwierdzil ze to jedynie przelaczniki sie poluzowaly. i niekoniecznie musi to byc zwiazane z tasma od poduchy, a to dlatego ze mialem kiedys identyczne tarcie w golfie II gdzie poduszka byla tylko na siedzeniu:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość remix Zgłoś #8 Napisano 13 Kwietnia 2007 U mnie z kierownicą jest oki ale te plastiki piszczą a co do kierownicy to pewnie piszczy taśma poduszki powietrznej.!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cris52 Zgłoś #9 Napisano 11 Lipca 2007 Mi tez dzisiaj zaczelo szelescic przy kreceniu kierownica,wczesniej pojawialo sie sporadycznie,zauwazylem ze te dzwieki pojawiaja sie tylko kiedy zrobi sie bardzo cieplo/jak samochod postoi na sloncu z zamknietymi szybami i wewnatrz jest duchota/,przez okres opadow cisza,co moze byc?.Nie mam poduszki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldek40 Zgłoś #10 Napisano 11 Lipca 2007 miałem podobny problem a rozwiązałem go tak; na dole i spodzie kierownicy jak zajrzysz od dołu jest taki malutki prostokącik który dotyka do metalowego pierścienia który kreci sie razem z kierownicą , więc weź wacik na patyczku taki do czyszczenia uszów i przeleć nim po pierścieniu( zbierzesz cały syf) po tym zamocz w oleju lub w wd40 i przesmaruj ów pierścień i powinno pomóc w moim pomogło wersja z air bak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #11 Napisano 11 Lipca 2007 Jotes napisał/a:Jak wymienić taśmę poduszki powietrznej i ile ona kosztuje? Trzeba zdjąć kierownicę i zdemontowac taśmę. Czujnik składa się tak jakby z dwoch elementow: taśmy zewnętrznej, która idzie równolegle do osi kierownicy, no i z styku slizgowego, zamknietego w okrągłej, plastikowej obudowie. najlepiej jakbys do mechanika pojechał, bo całość przed montażem należy odpowiednio ustawic, by podczas skręcania kierownicą, przypadkiem się nie zdziwić, jak "strzeli" ten element z racji niewłaściwego montazu. A ile kosztuje Jest do kupienia tylko w ASO i to za marne 530 zlotych Regenerowanych nie polecam, ponieważ niektórzy staraja się lutowac te taśmy, ale i tak nie wytrzymują. "Uzywka" kosztuje 150 zł - ale wiadomo - można trafić na zepsutą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zimek Zgłoś #12 Napisano 11 Lipca 2007 Miałem też problem własnie z "szeleszczącą" kierownicą jakies 3 miesiące temu, tylko jeszcze do tego od czsu do czasu przy przekręcaniu stacyjki pojawiał się dymek. Zrobiłem podobnie jak napisał waldek40. miałem podobny problem a rozwiązałem go tak; na dole i spodzie kierownicy jak zajrzysz od dołu jest taki malutki prostokącik który dotyka do metalowego pierścienia który kreci sie razem z kierownicą , więc weź wacik na patyczku taki do czyszczenia uszów i przeleć nim po pierścieniu( zbierzesz cały syf) po tym zamocz w oleju lub w wd40 i przesmaruj ów pierścień i powinno pomóc w moim pomogło Tylko że psiknołem do środna nie wd40 lub zwykłym olejem ale jakimś niemieckim smarem w spreju do łożysk przewodzacym prad ( nie wiem jak się nazywał, pamiętam ze jak psiknołem na czarny plastik zosatwił biały nalot). Dymek też zniknoł gdyż prawdopodonie kusz jaki znajdował się na blaszce topił sie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość inuit Zgłoś #13 Napisano 16 Września 2008 a co jeśli taśma rozsypała się tzn, wyszła razem z kierownicą ale została poskładana na pałe?czy da sie złożyć żeby było ok i jak to ma wyglądać? na razie mam odłączoną poduszkę ale gość który miał paska przedemną tak zrobił o tyle że mi o tym powiedział:633:, dzisiaj wymieniałem kostkę stacyjki i tak mi wpadło na myśl Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mhyjek Zgłoś #14 Napisano 16 Września 2008 Taśma taśmą ale w większości przypadków "szeleszczą" styki klaksonu, które "chodzą" po miedzianym (mosiężnym) pierścieniu, smar po kilku latach wysycha, względnie odpływa wskutek temperatury i szeleszczenie gotowe. Wystarczy nasmarować pierścień, po którym przesuwają się styki i jest cisza. Moza zrobić to bez odkręcania kierownicy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebam Zgłoś #15 Napisano 16 Września 2008 Wystarczy odgiąć se blaszke i dotknąć ją smarem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach