Gość stark Zgłoś #1 Napisano 15 Maja 2006 Ile oleju powinien wziąć silniczek 1.9 TDI? A ile wam drodzy koledzy i koleżanki bierze? Własnie sie szykuje do wymiany oleju. Przez 10.000 km wziął mi chyba troszkę za dużo, bo ok . 2l. Proszę o wypowiedzenie sie ile wam biorą passki o ile biorą. Aha i jeszcze dodam ze po ostatniej przygodzie z rozrządem podobno były wymienione uszczelniacze, ale czy były wymienione to jest pytanie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jaro73 Zgłoś #2 Napisano 15 Maja 2006 Mojemu 1L wystarczył - zrobiłem wymianę po 14 tyś km. Ale ogólnie to chyba było o tym na forum, że passaciki lubia popijać olej ( ale chyba wtedy chodziło o B5 ) . Wszystko zależy od sposobu jazdy - przynajmniej tak mi się wydaje :628: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość stark Zgłoś #3 Napisano 15 Maja 2006 Jezeli chodzi o sposób jazdy to mam lekką nogę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pawel1309 Zgłoś #4 Napisano 15 Maja 2006 ja ostatnio wymienilem po 15tys i przy tym przebiegu dolalem ok litr nie wiem ile to mogo byc dokladnie, bo nie zwracam zbytnio na to uwagi gdyby chlał tyle samo oleju co ropy to pewnie bym wiedzial ile dolewam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość misiek_wr Zgłoś #5 Napisano 15 Maja 2006 Wczoraj na wykładzie usłyszalem taką opinie: Najnowsze silniki VW (1,9 TDI oraz 2,0 TDI) montowane w Passatach mogą żużywać nawet do 4 litrów oleju silnikowego na tysiąc kilometrów. Właśnie TAK! CZTERY LITRY na TYSIĄC km. Oczywiście takich przypadków jest bardzo mało jednak jest to dopuszczalne. Tak więc 1 do 2 L na 10tyś nie powinno byc problemem :619: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość stark Zgłoś #6 Napisano 15 Maja 2006 Aha to chyba juz jestem spokojny. Myślalem ze to tylko tak u mnie jest. Pytałem bo kolega w Skodzie nic nie dolewa. Tyle co wleje tyle spuszcza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jedrus Zgłoś #7 Napisano 15 Maja 2006 Wczoraj na wykładzie usłyszalem taką opinie: chyba jednak przespałeś ten wykład :610: 4 litrów oleju silnikowego na tysiąc kilometrów oj tutaj to chyba i jakieś piwko było. jesteś pewien że to tysiąc kilometrów? :614: Oczywiście takich przypadków jest bardzo mało zapewne. bo jeśli takie są to od razu klient wraca i dostaje nowe auto albo naprawę :641: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość stark Zgłoś #8 Napisano 15 Maja 2006 No właśnie moze chodzi o 10 tys Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość misiek_wr Zgłoś #9 Napisano 15 Maja 2006 Wczoraj na wykładzie usłyszalem taką opinie: chyba jednak przespałeś ten wykład :610: 4 litrów oleju silnikowego na tysiąc kilometrów oj tutaj to chyba i jakieś piwko było. jesteś pewien że to tysiąc kilometrów? :614: Oczywiście takich przypadków jest bardzo mało zapewne. bo jeśli takie są to od razu klient wraca i dostaje nowe auto albo naprawę :641: Chyba jednak nie przespałem i jestem pewnien na 100% że własnie to usłyszałem. Jednen ze szczęśliwych posiadaczy nowego VW Passata podczas pobytu w fabryce VW stwierdział iż jego Passat bierze 3L na tysiąc km. Kierownik działy rozwoju VW potwierdził tą możliwość. "jedrus" - informacje uzyskałem od człowieka, który współpracuje z VW. Dla niego ta informacja również była "szokiem". Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jedrus Zgłoś #10 Napisano 15 Maja 2006 misiek_wr, mnie jednak nic nie przekona. słyszałem o Lupo że potrafi spalać 3 litry na 100 km ale oleju napędowego. upewnij się jednak, bo możeszz wiele osób w błąd wprowadzić. nierealne jest 4 litry na 1000 km. sam sobie policz - 2 litry na 500km. oznaczałoby to, że gdybym chciał pojechać od siebie (Warszawa) do Zakopanego, musiałbym w 80% trasy stanąć i dolać oleju do silnika bo byłby poniżej minimum! NIEMOŻLIWE i jestem tego w 100% pewien. dowiedz się dokładnie a później szerz na forum takie teorie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jaro73 Zgłoś #11 Napisano 15 Maja 2006 No tak i jeszcze syntetyka :610: , to ja dziękuje za takie auto - wolę kupić sobie coś na baterie :641: . Nie te 4 l/ 100 km to chyba troche przesada - chyba że miało to trafić do działu "Humor i Rozrywka" - ale mi to się wydaję nierealne........ proszę o zweryfikowanie poglądu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość misiek_wr Zgłoś #12 Napisano 15 Maja 2006 misiek_wr, mnie jednak nic nie przekona.słyszałem o Lupo że potrafi spalać 3 litry na 100 km ale oleju napędowego. upewnij się jednak, bo możeszz wiele osób w błąd wprowadzić. nierealne jest 4 litry na 1000 km. sam sobie policz - 2 litry na 500km. oznaczałoby to, że gdybym chciał pojechać od siebie (Warszawa) do Zakopanego, musiałbym w 80% trasy stanąć i dolać oleju do silnika bo byłby poniżej minimum! NIEMOŻLIWE i jestem tego w 100% pewien. dowiedz się dokładnie a później szerz na forum takie teorie Nie znam polityki grupy VW i nie wiem jak zachowa sie serwis VW w przypadku gdy klient zgłosi ten fakt. Natomiast pisze to co usłyszałem na wykładzie. Po pierwsze nie musisz mnie wyliczać jakie to ma przełożenie na dystanie pokonywanym na drodze. "VW dopuszcza taką możleiwość" - takie zdanie usłyszałem na wykładzie, ale napewno nie jest to standart w tych modelach. Po drugie takie zuzycie jest pewnie dopuszczalne w skrajnych warunkach (na mysli mam długotrwałą zmienna charakterystke obciążenia), a Ty je porównujesz do codziennej jazdy na trasie W-wa - Zakopane. Ogólnie tym faktem jestem równie zakoczony jak Ty i też mnie jest trudno w to uwierzyć, ale denerwuje mnie Twoje podejście do tematu. Usłyszałem wczoraj taką informacje od człowieka który przez większośc swojego zycia związany jest z konstrukcją silników, pytałem sie go 3 razy czy sie nie pomylił. POWIEDZ mi kogo mam sie spytać czy to prawda?????????????????????? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jedrus Zgłoś #13 Napisano 15 Maja 2006 misiek_wr, nie denerwuj się. jak widać nie tylko ja nie wierzę. byłbym wdzięczny gdybyś raz jeszcze spytał tego samego człowieka. oczywiście nie musisz, ale coś mi się zdaje że nikt jednak nie uwierzy, że pod jakimkolwiek obciążeniem spalanie 4 litrów oleju silnikowego będzie uznane za serwis VW za "dopuszczalne". na mysli mam długotrwałą zmienna charakterystke obciążenia możesz doprecyzować? bo ja nie wiem co to oznacza - serio. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość misiek_wr Zgłoś #14 Napisano 15 Maja 2006 ale coś mi się zdaje że nikt jednak nie uwierzy, że pod jakimkolwiek obciążeniem spalanie 4 litrów oleju silnikowego będzie uznane za serwis VW za "dopuszczalne". Jedyne co mi przychodzi na myśl to to że producenci zwiekszają grubośc filmu olejowego zawartego pomiedzy scianką pierścienia tłokowego, a scianką cylindra. Tak podejście jest uzasadnione, gdyż oleje są coraz mniej szkdliwe dla środowiska. Silniki z tej samej pojemności uzyskuja coraz wieksze moce, musi sie to objawaić większymi obciązeniami w układzie tłokowo-korbowym, co prowadzi do konieczności poprawy smarowania i trwałości elementów. Jeżeli chodzi o długotrwałe zmienne obciążenie. Na mysli mam wykorzystwanie pełnego zakresu obrotów silnika z duża częstotliwością w zmiennych warunkach drogowych. A uwierzysz mi jak napisze, że przy jaździe na 4 biegu z małą ( < 1000obr/min) prędkością obrotową istnieje mozliwość wydzielenia się kwasu siarkowego w komorze spalania ?? Napewno na następnym spotkaniu spytam ponownie o kwestie "wciągania" oleju silnikowego przez silnik TDI. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jedrus Zgłoś #15 Napisano 15 Maja 2006 A uwierzysz mi jak napisze, że przy jaździe na 4 biegu z małą ( < 1000obr/min) prędkością obrotową istnieje mozliwość wydzielenia się kwasu siarkowego w komorze spalania ?? uwierzę, bo akurat wiem co się dzieje podczas jazdy na wysokich biegach z bardzo małą prędkością obrotową. Napewno na następnym spotkaniu spytam ponownie o kwestie "wciągania" oleju silnikowego przez silnik TDI. bede zobowiązany Jedyne co mi przychodzi na myśl to to że producenci zwiekszają grubośc filmu olejowego zawartego pomiedzy scianką pierścienia tłokowego, a scianką cylindra nie do końca jestem pewien, ale czy to ma coś do rzeczy? tzn. do zwiększonego spalania? pytam bo nie wiem, a widzę że jest okazja się czegoś dowiedzieć. btw: co studiujesz? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pawel1309 Zgłoś #16 Napisano 15 Maja 2006 slyszalem o dopuszczalnych normach spalania 4l oleju silnikowego, ale nie na dystansie 1000km a 10tys!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość stark Zgłoś #17 Napisano 16 Maja 2006 Czy nieszczelny korek wlewu oleju, nieszczelnosci bagnetu bądź brudny filtr powietrza mogą mieć wpływ na ilość poboru oleju przez silnik? Czy to prawda czy koles robi ze mnie wała. :615: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość misiek_wr Zgłoś #18 Napisano 16 Maja 2006 tzn. do zwiększonego spalania? pytam bo nie wiem.btw: co studiujesz? Grubość filmu olejowego bezpośrednio wpływa na ilośc spalanego oleju. Na sciankach cylindra zawsze jest olej, nawet po zgarnieciu pierścieniemi zostają znikome ilości w rowkach. Im większa grubośc filmu olejowego tym wieksza ilość oleju przedostaje sie do komory spalania. studiuje mechanike i budowe maszyn na Polibudzie Wrocławskiej (całe szczęście kończe już :641: ). A co do poboru oleju, najczęstsze przypadki (moim zdaniem) to: - uszczelniacze zaworów - pierścienie tłokowe - turbosprężarka - wycieki oleju Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość stark Zgłoś #19 Napisano 16 Maja 2006 Dzieki za wykład. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pszemek Zgłoś #20 Napisano 16 Maja 2006 4 litry na 1000 km?Tyle to bierze mój GAZ 69 z 72 roku i to przy harcore'owej jeździe w ciężkim terenie Mój RPek łyka sobie 0,3 -0,5 litra na 8000km. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach