sergiusz- Zgłoś #1 Napisano 4 Listopada 2005 Jak w temacie ile płynu do chłodnicy jest potrzebne do wymiany ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MrWho Zgłoś #2 Napisano 4 Listopada 2005 benzyna 7l disel 7,5l ... żeby spuścić masz korek spustowy po prawej stronie chłodnicy... zreszta przepisać moge całość z ksiażki bo jak by inaczej wymieniałem w innym aucie : Dzwignie do regolacji ogrzewania ustawić na gorąco... odkrecić korek zbiorniczka zdjac pokrywe silnika z dołu... ustawić płaskie naczynie odkrecić koreczek ten po prawej w chłodnicy żeby spuścić płyn z silnika: odkrecić 2 nakretki pokrywy termostatu ale potem trzeba wymienić orign jak to odkrecisz a tam zostanie jakiś 0.5l pewnie wiec sobie głowy nie zawracać nalewanie... ociagnać opaske i odciagnać przewód płynu chłodzacego... tak żeby ukazała sie otworek dzieki któremu bedzie wychodzić powietrze... napełnić tak długo az zacznie przez ten otwór iść.. dosunać i dokrecić mam nadzieje ze pomogłem [ Dodano: Pią Lis 04, 2005 5:27 pm ] wyzej opis napełniania do TDI do benzyny moge tez napisać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sergiusz- Zgłoś #3 Napisano 4 Listopada 2005 dzieki za odpowiedz tylko mam jeszcze jedno pytanie opaske odkrecic i zdjac waz ale ktory ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubelt Zgłoś #4 Napisano 4 Listopada 2005 MrWho - mozesz napisac, bedzie na potrzeby archiwum. Jak ktos bedzie szukal to sobie odkopie ten watek i nie bedzie musial pytac o to samo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MrWho Zgłoś #5 Napisano 5 Listopada 2005 Zlewanie Benzyna: DĽwignię do regulacji ogrzewania na desce rozdzielczej ustawić na położenie max ogrzewanie. W ten sposób zostanie otwarty obwód chłodzenia układu ogrzewania. Odkręcić korek zbiornika wyrównawczego. Należy tu zastosować niezbędne środki ostrożności, to znaczy silnik musi być zimny. Nie odkręcać korka, gry silnik jest gorący, ponieważ grozi to poparzeniem. Ustawić przód samochodu na podstawkach i wymontować dolną osłonę komory silnika. Ustawić pod silnikiem płaskie naczynie Odłączyć od chłodnicy dolny przewód płynu chłodzącego. Odblokować specjalną opaskę zaciskową i ściągnąć przewód z króćca chłodnicy. Aby całkowicie opróżnić układ, odłączyć również gruby przewód elastyczny dochodzący do chłodnicy i cienki do wymiennika ciepła nagrzewnicy i odczekać aż wszystkie płyny spłyną. można również otworzyć korek spustowy pompy płynu chłodniczego ( z wyjątkiem silnika 1,6 - typ AHL ). Płynu chłodzącego można użyć ponownie, jeśli nie pozostawał w układzie zbyt długo. Trochę zdziwiło mnie że nie trzeba przy chłodnicy nic odkręcać Zalewanie Benzyna: DĽwignię do regulacji ogrzewania na desce ustawić na max ogrzewanie. Przyłączyć dolny przewód płynu chłodzącego do chłodnicy i cienki do wymiennika ciepła. Jeśli było odkręcane przyłącze obudowy termostatu to znowu je dołączyć z nowym pierścieniem uszczelniającym i dokręcić momentem 10 Nm W przeciwnym razie wkręcić korek spustowy pompy płynu chodzącego (30Nm). Odkręcić korek zbiornika wyrównawczego i na otworze wlewowym osadzić odcinek przewodu elastycznego o długości 100mm, aby napełnianie było łatwiejsze. Zluzować opaskę zaciskową ( on chyba jest przy chłodnicy ale nie jestem pewien ) i odciągnąć odcinek przewodu, tak aby odkryć otwór odpowietrzający. Przygotowany wcześniej płyn napełniać układ tak długo, aż zacznie wypływać przez otwór. Teraz ponownie nasunąć przewód. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubelt Zgłoś #6 Napisano 5 Listopada 2005 DĽwignię do regulacji ogrzewania na desce rozdzielczej ustawić na położenie max ogrzewanie. W ten sposób zostanie otwarty obwód chłodzenia układu ogrzewania. A co zrobic, gdy nie ma sie dzwigni tylko panel climatronica? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MrWho Zgłoś #7 Napisano 5 Listopada 2005 jak sie ma climatronic to jest regulacja elektryczna silniczkami I tu zaczynaja się schody Moim zdaniem trzeba by zrobić tak: dzień wcześniej po przejażczce nastawić max nawiew max ogrzewanie... wtedy osłony sie pootwieraja i wpuści do nagrzewnicy klimy plyn po tem w garazu wyłaczyć silnik... jak ostygnie ( nawet nastepnego dnia ) to tylko nie właczać silnika.... ba nawet zapłonu.. . bo jak właczy sie to odrazu clima wyłapie że jest niska temp i poprzestawia osłony itd... takie jest moje zdanie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek Zgłoś #8 Napisano 5 Listopada 2005 W B5(3BG) jest specjalny kranik po prawej stronie chł. na dole. Zdejmujemy przednią małą atrapkę ze zderzaka i przekręcamy krzyżakiem kranik (z boku kranika można nawet włożyć kawałek przewodu elastycznego - wężyka). I płyn spływa przez wężyk tam gdzie trzeba. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MrWho Zgłoś #9 Napisano 6 Listopada 2005 Wedlug rysunków to samo jest w dieslu zdziwilem sie troszke ze do benzyny idzie inna chlodnica... chyba ze to jakis bug w ksiazce Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sergiusz- Zgłoś #10 Napisano 23 Listopada 2005 Jak wyjac ta kratke ze zderzaka zeby dostac sie do tej sruby spustowej w chłodnicy jest ona na wcisk czy jakos przykrecana???? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MrWho Zgłoś #11 Napisano 23 Listopada 2005 nie jestem pewien ale chyba po wyjeciu lewej tam gdzie jest do holowania hak... trzeba ta cała krate w lewo przesunać ( taki obraz mi wisi przed oczyma ) ale nie jestem pewien.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek Zgłoś #12 Napisano 24 Listopada 2005 Kratkę wyciąga się normalnie - po prostu wyciągamy - jest na zatrzaskach Tylko lewą kratkę (siędząc za kierownicą- oczywiście) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kruzi Zgłoś #13 Napisano 9 Listopada 2007 Kratkę wyciąga się normalnie - po prostu wyciągamy - jest na zatrzaskachTylko lewą kratkę (siędząc za kierownicą- oczywiście) witam podepne się pod wątek... zdjąłem kratkę lewą - pod nią jest widoczny taki krótki dynks do podłączenia wężyka - ten kurek spustowy..i taki korek - ktory mozna palcami przekręcać - trochę topornie to idzie - nie ma zadnej srubki... - czy pod korkiem jest ta śrubka?? nie chce czegoś spieprzyć..(oczywiście silnik TDI 110km) będę wdzięczny za pomoc poozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość skorpion1vw Zgłoś #14 Napisano 23 Grudnia 2007 Cześć Mam pytanko czy powinno się wymieniać czy też nie płyn G12 na inny jeśli tak to jaki mogę zalać bez problemu Ponieważ zrobiłem dolewkę wody i teraz gęstość na zamarzanie jest poniżej 15"C Krótko czy mam dokupić G12 czy wymienić np. na petrygo Pzdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek Zgłoś #15 Napisano 23 Grudnia 2007 czy wymienić np. na petrygo Zobacz kolego jakie masz oznaczenie na zbiorniczku płynu chłodzącego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Miszpol Zgłoś #16 Napisano 19 Marca 2012 A ja mam takie pytanie. W moim dieslu kolor płynu mam w kolorze żółtym. Muszę wymienić czujnik temperatury wody chłodzącej i pewnie będzie jakiś ubytek. Czy mogę wlać inny kolor płynu chłodzącego (np. zielony) czy muszę poszukać takiego samego koloru. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #17 Napisano 19 Marca 2012 Czy mogę wlać inny kolor płynu chłodzącego (np. zielony) czy muszę poszukać takiego samego koloru. Nie kombinuj, tylko zalej taki, jaki powinien być. Czyli różowy G12 :fajny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafalbazar Zgłoś #18 Napisano 19 Marca 2012 A ja mam takie pytanie. W moim dieslu kolor płynu mam w kolorze żółtym. Muszę wymienić czujnik temperatury wody chłodzącej i pewnie będzie jakiś ubytek. Czy mogę wlać inny kolor płynu chłodzącego (np. zielony) czy muszę poszukać takiego samego koloru. hmm to ciekawy zółty płyn chłodzacy....? da sie to zrobic bez zadnego ubytku ale trzeba spuscic cały płyn z chłodnicy i przy wyciaganiu czujnika podstawic kubek np i nic nie ucieknie. a co do tego koloru to do chłodnic aluminiowych powinien byc niebieski (petrygo) ale sa tez spotykane czerwone (borygo) a nawet zielone( z koncentratu). ale o zółtym nie słyszałem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #19 Napisano 19 Marca 2012 ale o zółtym nie słyszałem QUAL jest żółty. Ale u niego to równie dobrze może być mieszanka dwóch różnych płynów - stąd taki kolor. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mnichu Zgłoś #20 Napisano 19 Marca 2012 kolego dokup jakis różowy to się lepiej kolorystycznie wymiesza np Borygo zwykłe a Borygo EKO juz jest zielone. Ja tymczasem smigam na Dynagel i jest wszystko wporządku <<<< też różowe. a ten G12 to dla mnie czysty "chłyt martekingowy" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach