Skocz do zawartości
sergiusz-

Ile płynu do układu chłodzącego??

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie ile płynu do chłodnicy jest potrzebne do wymiany ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

benzyna 7l disel 7,5l ... żeby spuścić masz korek spustowy po prawej stronie chłodnicy... zreszta przepisać moge całość z ksiażki ;) bo jak by inaczej wymieniałem w innym aucie ;):

 

Dzwignie do regolacji ogrzewania ustawić na gorąco...

odkrecić korek zbiorniczka

zdjac pokrywe silnika z dołu...

ustawić płaskie naczynie

odkrecić koreczek ten po prawej w chłodnicy

 

żeby spuścić płyn z silnika:

odkrecić 2 nakretki pokrywy termostatu

ale potem trzeba wymienić orign jak to odkrecisz a tam zostanie jakiś 0.5l pewnie wiec sobie głowy nie zawracać ;)

 

nalewanie...

 

ociagnać opaske i odciagnać przewód płynu chłodzacego... tak żeby ukazała sie otworek dzieki któremu bedzie wychodzić powietrze...

napełnić tak długo az zacznie przez ten otwór iść..

dosunać i dokrecić :)

 

mam nadzieje ze pomogłem :)

 

[ Dodano: Pią Lis 04, 2005 5:27 pm ]

wyzej opis napełniania do TDI do benzyny moge tez napisać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzieki za odpowiedz tylko mam jeszcze jedno pytanie opaske odkrecic i zdjac waz ale ktory ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

MrWho - mozesz napisac, bedzie na potrzeby archiwum. Jak ktos bedzie szukal to sobie odkopie ten watek i nie bedzie musial pytac o to samo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zlewanie Benzyna:

 

DĽwignię do regulacji ogrzewania na desce rozdzielczej ustawić na położenie max ogrzewanie. W ten sposób zostanie otwarty obwód chłodzenia układu ogrzewania.

Odkręcić korek zbiornika wyrównawczego. Należy tu zastosować niezbędne środki ostrożności, to znaczy silnik musi być zimny. Nie odkręcać korka, gry silnik jest gorący, ponieważ grozi to poparzeniem.

Ustawić przód samochodu na podstawkach i wymontować dolną osłonę komory silnika.

Ustawić pod silnikiem płaskie naczynie

Odłączyć od chłodnicy dolny przewód płynu chłodzącego. Odblokować specjalną opaskę zaciskową i ściągnąć przewód z króćca chłodnicy. Aby całkowicie opróżnić układ, odłączyć również gruby przewód elastyczny dochodzący do chłodnicy i cienki do wymiennika ciepła nagrzewnicy i odczekać aż wszystkie płyny spłyną. można również otworzyć korek spustowy pompy płynu chłodniczego ( z wyjątkiem silnika 1,6 - typ AHL ). Płynu chłodzącego można użyć ponownie, jeśli nie pozostawał w układzie zbyt długo.

 

Trochę zdziwiło mnie że nie trzeba przy chłodnicy nic odkręcać:)

 

Zalewanie Benzyna:

DĽwignię do regulacji ogrzewania na desce ustawić na max ogrzewanie.

Przyłączyć dolny przewód płynu chłodzącego do chłodnicy i cienki do wymiennika ciepła.

Jeśli było odkręcane przyłącze obudowy termostatu to znowu je dołączyć z nowym pierścieniem uszczelniającym i dokręcić momentem 10 Nm W przeciwnym razie wkręcić korek spustowy pompy płynu chodzącego (30Nm).

Odkręcić korek zbiornika wyrównawczego i na otworze wlewowym osadzić odcinek przewodu elastycznego o długości 100mm, aby napełnianie było łatwiejsze.

Zluzować opaskę zaciskową ( on chyba jest przy chłodnicy ale nie jestem pewien ) i odciągnąć odcinek przewodu, tak aby odkryć otwór odpowietrzający.

Przygotowany wcześniej płyn napełniać układ tak długo, aż zacznie wypływać przez otwór. Teraz ponownie nasunąć przewód.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
DĽwignię do regulacji ogrzewania na desce rozdzielczej ustawić na położenie max ogrzewanie. W ten sposób zostanie otwarty obwód chłodzenia układu ogrzewania.

A co zrobic, gdy nie ma sie dzwigni tylko panel climatronica?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak sie ma climatronic to jest regulacja elektryczna silniczkami :) I tu zaczynaja się schody :)

 

Moim zdaniem trzeba by zrobić tak:

dzień wcześniej po przejażczce nastawić max nawiew max ogrzewanie... wtedy osłony sie pootwieraja i wpuści do nagrzewnicy klimy plyn po tem w garazu wyłaczyć silnik... jak ostygnie ( nawet nastepnego dnia ) to tylko nie właczać silnika.... ba nawet zapłonu.. . bo jak właczy sie to odrazu clima wyłapie że jest niska temp i poprzestawia osłony itd... takie jest moje zdanie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W B5(3BG) jest specjalny kranik po prawej stronie chł. na dole.

Zdejmujemy przednią małą atrapkę ze zderzaka i przekręcamy krzyżakiem kranik (z boku kranika można nawet włożyć kawałek przewodu elastycznego - wężyka).

I płyn spływa przez wężyk tam gdzie trzeba.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wedlug rysunków to samo jest w dieslu :| zdziwilem sie troszke ze do benzyny idzie inna chlodnica... chyba ze to jakis bug w ksiazce ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak wyjac ta kratke ze zderzaka zeby dostac sie do tej sruby spustowej w chłodnicy jest ona na wcisk czy jakos przykrecana????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie jestem pewien ale chyba po wyjeciu lewej tam gdzie jest do holowania hak... trzeba ta cała krate w lewo przesunać ( taki obraz mi wisi przed oczyma ) ale nie jestem pewien..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kratkę wyciąga się normalnie - po prostu wyciągamy - jest na zatrzaskach

Tylko lewą kratkę (siędząc za kierownicą- oczywiście)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kratkę wyciąga się normalnie - po prostu wyciągamy - jest na zatrzaskach

Tylko lewą kratkę (siędząc za kierownicą- oczywiście)

 

witam podepne się pod wątek...

 

zdjąłem kratkę lewą - pod nią jest widoczny taki krótki dynks do podłączenia wężyka - ten kurek spustowy..i taki korek - ktory mozna palcami przekręcać - trochę topornie to idzie - nie ma zadnej srubki... - czy pod korkiem jest ta śrubka??

nie chce czegoś spieprzyć..(oczywiście silnik TDI 110km)

 

 

będę wdzięczny za pomoc

 

poozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość skorpion1vw

Cześć

Mam pytanko czy powinno się wymieniać czy też nie płyn G12 na inny jeśli tak to jaki mogę zalać bez problemu

Ponieważ zrobiłem dolewkę wody i teraz gęstość na zamarzanie jest poniżej 15"C

Krótko czy mam dokupić G12 czy wymienić np. na petrygo

Pzdr. :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy wymienić np. na petrygo

Zobacz kolego jakie masz oznaczenie na zbiorniczku płynu chłodzącego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja mam takie pytanie. W moim dieslu kolor płynu mam w kolorze żółtym. Muszę wymienić czujnik temperatury wody chłodzącej i pewnie będzie jakiś ubytek. Czy mogę wlać inny kolor płynu chłodzącego (np. zielony) czy muszę poszukać takiego samego koloru.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy mogę wlać inny kolor płynu chłodzącego (np. zielony) czy muszę poszukać takiego samego koloru.

 

Nie kombinuj, tylko zalej taki, jaki powinien być. Czyli różowy G12 :fajny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A ja mam takie pytanie. W moim dieslu kolor płynu mam w kolorze żółtym. Muszę wymienić czujnik temperatury wody chłodzącej i pewnie będzie jakiś ubytek. Czy mogę wlać inny kolor płynu chłodzącego (np. zielony) czy muszę poszukać takiego samego koloru.
hmm to ciekawy zółty płyn chłodzacy....? da sie to zrobic bez zadnego ubytku ale trzeba spuscic cały płyn z chłodnicy i przy wyciaganiu czujnika podstawic kubek np i nic nie ucieknie. a co do tego koloru to do chłodnic aluminiowych powinien byc niebieski (petrygo) ale sa tez spotykane czerwone (borygo) a nawet zielone( z koncentratu). ale o zółtym nie słyszałem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ale o zółtym nie słyszałem

QUAL jest żółty. Ale u niego to równie dobrze może być mieszanka dwóch różnych płynów - stąd taki kolor.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego dokup jakis różowy to się lepiej kolorystycznie wymiesza :) np Borygo zwykłe :) a Borygo EKO juz jest zielone. Ja tymczasem smigam na Dynagel i jest wszystko wporządku <<<< też różowe. a ten G12 to dla mnie czysty "chłyt martekingowy" :lol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności