sznikers23 Zgłoś #1 Napisano 8 Maja 2006 Witam serdecznie. Przewijał się ten temat przez to forum już, ale nie znalazłem konkretnej odpowiedzi, więc pytam: wymieniłem miesiąc temu czujnik załączający wentylator, który się wkręca w chłodnicę. Na tablicy rozdzielczej dopiero przy +110 stopni C. załącza się wentylator. Zrobiłem sobie test: na postoju przy uruchomionym silniku, przy odkręconym kurku wlewu płynu chłodniczego, nagrzałem autko do owych +110 stopni, włączył się wentylator, jednak płyn chłodniczy się nie zagotował. Co może być przyczyną, że wentylator załącza tak późno? Czy to jest powód do obaw, czy passaty tak mają? Dodam jeszcze, że czasami zdarza się, że miga kontrolka na tablicy rozdzielczej odpowiadająca za temperaturę cieczy chłodzącej. Stan płynu w zbiorniczku wyrównawczym jest ok, czyli między min. a max. Proszę o pomoc. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #2 Napisano 8 Maja 2006 Wszystko wskazuje na to ze wskaznik moze Cie oszukiwac i czesto sie to zdarza w VW. Postaraj sie zmierzyc temperature plynu gdy zalacza sie wentylator. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość solmark Zgłoś #3 Napisano 8 Maja 2006 U mnie chyba też tak jest. Kiedyś zauważyłem, że wskazówka pokazuje temperaturę przy której płyn powinien zawrzeć a tu dopiero włączył się wentylator. Kontrolka trochę by mnie niepokoiła. Temperaturę zmierzyłem przy pomocy komputera z gazu. Mam bingo m. Podpiąłem laptopa i program od gazu ładnie pokazywał temperaturę silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebspeedy Zgłoś #4 Napisano 19 Lipca 2008 Mam ten sam problem. Wskazowka stoi na 110 caly czas,wszedlem w tryb awaryjny mfa i tez pokazuje 104-110,termostat wymieniony,plyn tez na g12 wentylatory chodza,temperatura oleju 100. wczesniej jakos tak 100 nie przekraczal a chodzil na jednym wiatraku bo pasek sie zerwal.. Co jeszcze moge sprawdzic? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
r0mek Zgłoś #5 Napisano 20 Lipca 2008 Najlepiej będzie zmierzyć faktyczna temperaturę żeby się nie martwic . U mnie na zegarach ciągle jest 100 stopni i wentylator tez załącza się przy 110 także przekłamuje o jakieś 10 stopni, ale temp w zbiorniczku jest ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kiewel Zgłoś #6 Napisano 20 Lipca 2008 miałem tak samo, winny był czujnik temperatury (zły wsadzony), wymieńcie czujnik ten który jest przy wyjściu z głowicy na tym kroóćcu, u mnie prawidłowy był żółty, są jeszcze czarny i jakiś tam... jak by ktoś potrzebował czarny to mam, mogę oddać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
glusio Zgłoś #7 Napisano 20 Lipca 2008 Kiedyś miałem taki przypadek z błędnymi wskazaniami temperatury i poziomu paliwa i wymieniłem stabilizator napięcia znajdujący się w liczniku.Pomogło! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gerardoo Zgłoś #8 Napisano 20 Lipca 2008 Ja u siebie mam temperaturę powyżej 110 . Zobaczyłem,że jest założony czujnik firmy EPS wymienię go na oryginalny bo taki mi się ostał. Co do firmy EPS mam złe wspomnienia kopułka i te sprawy ogólnie firma nie za dobra. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebspeedy Zgłoś #9 Napisano 20 Lipca 2008 Mam jeszcze jeden czujnik temp. to jutro go wymienie i sprawdze moze faktycznie ale cos musi byc nie tak bo jak sie zagrzeje do110 to zaczyna bardzo glosno chodzic. Zamowilen dodatkowa pompe chlodzenia bo moja ktos wczesniej wymontowal a doszukalem sie ze ma byc wiec moze to pomoze. Choc tak jak mowie wczesniej bez pompy i na jednym wiatraku sie jakos nie grzal. Te ciagle usterki mnie wreszcie wykoncza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
r0mek Zgłoś #10 Napisano 21 Lipca 2008 Kiedyś miałem taki przypadek z błędnymi wskazaniami temperatury i poziomu paliwa i wymieniłem stabilizator napięcia znajdujący się w liczniku.Pomogło! Ja wymienilm na zamiennik LM7010 czy jakoś tak, potem udało mi sie zdobyć oryginalny i też lipa, jeszcze bardziej wariował także wydaje mi sie ze mam w zegarach coś porobione. Jak sie trafia to kupie z obrotomierzem i może wtedy bedzie ok. Pozdrawiam! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebspeedy Zgłoś #11 Napisano 28 Lipca 2008 No i nie wiem już co jeszcze zrobić. Założyłem dodatkowa pompę wody bo w vr6 ma być,zrobiłem porządek w węzach, założyłem pasek na wentylatory bo był zerwany,wymieniłem czujnik temperatury,sprawdziłem drożność trójnika przy zbiorniczku wyrównawczym bo wyczytałem ze czasem sie zatyka,wymieniłem korek zbiorniczka bo podobno to tez mogla być jego wina i dalej 110.Na mfa w trybie serwisowym pokazuje do 112. Czy jeszcze coś można sprawdzić? Nie chce go wykończyć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość baaran Zgłoś #12 Napisano 31 Lipca 2008 Witam. U siebie przerabiałem to samo. Temp. 110stopni i dopiero wentylator. Normalnie podczas jazdy trzyma się w okolicach 100. Po podpięciu się VAG-iem pokazuje na postoju 95stopni gdy na zegarze jest 110, więc problem siedzi w zegarach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mateooo Zgłoś #13 Napisano 13 Marca 2010 witam. mam podobny problem.. tzn,silnik jest zimny,np po nocy,a wskaźnik zatrzymuje się na ok 90 stopni,i nie zejdzie do minimum.. jakby 90 dla niego było 0.. co może być tego przyczyną? za mało płynu chłodniczego? bo trzyma się na minimum.. z góry dzięki pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RAFAL10 Zgłoś #14 Napisano 14 Marca 2010 To nie wina niskiego poziomu płynu. To wina pewnie zimnych lutów, albo czujnika, wskaźnika. Poszukaj na forum, było wiele razy o problemach ze wskazaniami. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ddChavez Zgłoś #15 Napisano 14 Marca 2010 Spróbuj jeszcze w czasie pracy silnika odpiąć wtyczkę z czujnika. Jeśli wskazówka opadnie to wyeliminuje Ci to z kręgu podejrzanych zegary (tak mi się wydaje, niech mnie ktoś poprawi). Koszt samego czujnika nie jest wysoki więc możesz też na wszelki wypadek wymienić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach