Skocz do zawartości
sznikers23

Kotrolka cieczy chłodzącej wskazuje 110 stopni C.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.

Przewijał się ten temat przez to forum już, ale nie znalazłem konkretnej odpowiedzi, więc pytam: wymieniłem miesiąc temu czujnik załączający wentylator, który się wkręca w chłodnicę. Na tablicy rozdzielczej dopiero przy +110 stopni C. załącza się wentylator.

Zrobiłem sobie test: na postoju przy uruchomionym silniku, przy odkręconym kurku wlewu płynu chłodniczego, nagrzałem autko do owych +110 stopni, włączył się wentylator, jednak płyn chłodniczy się nie zagotował.

Co może być przyczyną, że wentylator załącza tak późno? Czy to jest powód do obaw, czy passaty tak mają?

Dodam jeszcze, że czasami zdarza się, że miga kontrolka na tablicy rozdzielczej odpowiadająca za temperaturę cieczy chłodzącej. Stan płynu w zbiorniczku wyrównawczym jest ok, czyli między min. a max.

Proszę o pomoc. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko wskazuje na to ze wskaznik moze Cie oszukiwac i czesto sie to zdarza w VW. Postaraj sie zmierzyc temperature plynu gdy zalacza sie wentylator.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość solmark

U mnie chyba też tak jest. Kiedyś zauważyłem, że wskazówka pokazuje temperaturę przy której płyn powinien zawrzeć a tu dopiero włączył się wentylator. Kontrolka trochę by mnie niepokoiła. Temperaturę zmierzyłem przy pomocy komputera z gazu. Mam bingo m. Podpiąłem laptopa i program od gazu ładnie pokazywał temperaturę silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam problem. Wskazowka stoi na 110 caly czas,wszedlem w tryb awaryjny mfa i tez pokazuje 104-110,termostat wymieniony,plyn tez na g12 wentylatory chodza,temperatura oleju 100. wczesniej jakos tak 100 nie przekraczal a chodzil na jednym wiatraku bo pasek sie zerwal.. Co jeszcze moge sprawdzic?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej będzie zmierzyć faktyczna temperaturę żeby się nie martwic :). U mnie na zegarach ciągle jest 100 stopni i wentylator tez załącza się przy 110 także przekłamuje o jakieś 10 stopni, ale temp w zbiorniczku jest ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

miałem tak samo, winny był czujnik temperatury (zły wsadzony), wymieńcie czujnik ten który jest przy wyjściu z głowicy na tym kroóćcu, u mnie prawidłowy był żółty, są jeszcze czarny i jakiś tam...

 

jak by ktoś potrzebował czarny to mam, mogę oddać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś miałem taki przypadek z błędnymi wskazaniami temperatury i poziomu paliwa i wymieniłem stabilizator napięcia znajdujący się w liczniku.Pomogło!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie mam temperaturę powyżej 110 . Zobaczyłem,że jest założony czujnik firmy EPS wymienię go na oryginalny bo taki mi się ostał. Co do firmy EPS mam złe wspomnienia kopułka i te sprawy ogólnie firma nie za dobra. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze jeden czujnik temp. to jutro go wymienie i sprawdze moze faktycznie ale cos musi byc nie tak bo jak sie zagrzeje do110 to zaczyna bardzo glosno chodzic. Zamowilen dodatkowa pompe chlodzenia bo moja ktos wczesniej wymontowal a doszukalem sie ze ma byc wiec moze to pomoze. Choc tak jak mowie wczesniej bez pompy i na jednym wiatraku sie jakos nie grzal. Te ciagle usterki mnie wreszcie wykoncza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kiedyś miałem taki przypadek z błędnymi wskazaniami temperatury i poziomu paliwa i wymieniłem stabilizator napięcia znajdujący się w liczniku.Pomogło!

Ja wymienilmoz-screenshot.jpgm na zamiennik LM7010 czy jakoś tak, potem udało mi sie zdobyć oryginalny i też lipa, jeszcze bardziej wariował także wydaje mi sie ze mam w zegarach coś porobione. Jak sie trafia to kupie z obrotomierzem i może wtedy bedzie ok.

Pozdrawiam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i nie wiem już co jeszcze zrobić. Założyłem dodatkowa pompę wody bo w vr6 ma być,zrobiłem porządek w węzach, założyłem pasek na wentylatory bo był zerwany,wymieniłem czujnik temperatury,sprawdziłem drożność trójnika przy zbiorniczku wyrównawczym bo wyczytałem ze czasem sie zatyka,wymieniłem korek zbiorniczka bo podobno to tez mogla być jego wina i dalej 110.Na mfa w trybie serwisowym pokazuje do 112. Czy jeszcze coś można sprawdzić? Nie chce go wykończyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość baaran

Witam.

U siebie przerabiałem to samo. Temp. 110stopni i dopiero wentylator. Normalnie podczas jazdy trzyma się w okolicach 100. Po podpięciu się VAG-iem pokazuje na postoju 95stopni gdy na zegarze jest 110, więc problem siedzi w zegarach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam.

mam podobny problem.. tzn,silnik jest zimny,np po nocy,a wskaźnik zatrzymuje się na ok 90 stopni,i nie zejdzie do minimum.. jakby 90 dla niego było 0.. co może być tego przyczyną? za mało płynu chłodniczego? bo trzyma się na minimum..

z góry dzięki ;)

pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To nie wina niskiego poziomu płynu. To wina pewnie zimnych lutów, albo czujnika, wskaźnika. Poszukaj na forum, było wiele razy o problemach ze wskazaniami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj jeszcze w czasie pracy silnika odpiąć wtyczkę z czujnika. Jeśli wskazówka opadnie to wyeliminuje Ci to z kręgu podejrzanych zegary (tak mi się wydaje, niech mnie ktoś poprawi).

Koszt samego czujnika nie jest wysoki więc możesz też na wszelki wypadek wymienić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności