Skocz do zawartości
Gość demboch

Zmiana zegarów

Rekomendowane odpowiedzi

Gość demboch

Witam

Mamm passka kombi b3 w wersji CL :( i mam tam seryjne w tej wersji bardzo niefajne zegary z zegarem i bez komputerka i chcialbym sie dowiedziec jak trudne i czy wogole sensowne jest zakladanie do niego zegarow z oborotmoierzem nawet jzeli nie dziala by komputer (moze byly wersje z obrotomierzem ale bez komputera ???)

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witaj !!!

Musisz poszukać temat był już poruszany na forum tylko nie pamiętam kiedy i w jakim dziale.

Pozdrowionka !!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Można, jeśli masz jedno pojedyncze złącze w liczniku.

Później napiszę więcej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Denek

(moze byly wersje z obrotomierzem ale bez komputera ???)

 

Były oczywiście , sam taką posiadam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TUTAJ zobacz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście można wymienić, jednak dochodzi kontrolka drugiego kierunkowskazu -trzeba doprowadzić przewód no i sygnał z modułu zapłonu dla obrotomierza.

Nie bierz od diesla, bo tam są chyba innej częstotliwości impulsy (alternator).

W razie czego w załączniku masz rozpiskę złącza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lukaskowal

to moze prosciej trzeba kupic licznik z

1. takim samym przelozeniem

2. do benzyny jezeli masz benzyne analogicznie diesel

2. jezeli masz 2 kontrolki kierunkow to licznik z obrotomierzem i 2 kontrolkami, analogicznie jezeli jedna

3. bez duzego komputera MFA

Sam kupilem licznik i wystarczy przelozyc liczniki podpinasz i wszystko chodzi jak ta lala :) zycze powodzenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość demboch

tylko pozostaje jeszcze jedna kwestia - temat tutja glownie rozbija sie o linke a ja wlasnie mam ta linke.

 

TUTAJ jest taki licznik jaki ja mam (identyczny) ,czyli dwa kierunki i linka do predkosciomierza.

 

TUTAJ jest wlasnie interesujacy mnie zegar ,z ciegnem czyli tak jak ja mam ale ma kierunki oba na jedenj kontrolce i wyswietlacz w oborotmoierzu ktory nie wiem co wyswietla i czy by mi dziala skoro go seryjnie nie bylo.

 

TUTAJ sa sobie zegary z oborotmierzem i z dwoma kierunkami ale juz z kolei bez ciegna , tylko elektronika no i z komputerkiem.

 

Były moze zegary z dwoma kierunkami ,oborotmierzem i bez zadnych wysweitlaczy czy po prostu marduze jak stara baba i bede musial isc na komprimis z jedna dioda kierunkow ;] ?

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lukaskowal

Witam, przerabialem to wiec zaden z podanych licznikow nie bedzie pasowal bez jakichs modyfikacji. Polecam kupic licznik ktory jest w linku ponizej, ja wlasnie taki kupilem, wystarczy ze przelozysz a na wyswietlaczy cydorwym masz godzinke ktora takze chodzi bez przerobek :)

http://www.allegro.pl/item96385214_licznik_samochodowy_vw_passat.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość longines

W moim pasku latają zegarki od B3 - przeróbka w dół to wyrzucenie hallotronu i założenie linki. Wtyczka w B3 i B4 kompletnie niczym się nie różni. Jakbys się uparł to mozesz nawet przerobić na zegarki od B4, tylko musiałbys dokupić B4-owy hallotron, bo ten innym sposobem przekazuje impulsy do zegarków.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mefyoo

Ważne info: Zegary od passata B3 1.8 CL 92rok numer silnika zaczyna sie na ABS , można zamienić na zegary od B4 z obrotomierzem i prędkościomierzem wyskalowanym do 220, bez żadnych przeróbek ! po podłączeniu działa wszystko, nawet obrotomierz w kostce jest juz przygotowane wyjście na obr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

siemanko

Elo

mam możliwość kupienia zegarów z obrotomierzem.

Wszystko się zgadza tzn. przełożenie 920, jedna kontrolka od kierunków tylko skala u mnie jest 220 a w tym z obrotomierzem jest do 260. Czy ma to jakieś znaczenie - będzie dobrze chodził u mnie??

jest jeszcze jedna sprawa - przebeg w tym nowym liczniku jest większy - czy można przełożyć sam licznik z przebiegiem lub samą tarczę prędkościommierza z licznikiem???chce zachować swój orginalny przebieg - jest to możliwe

 

czekam na odp. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ma być to prędkościomierz na linkę, to smiało możesz przełożyć swój stary.

 

Musisz tylko pamiętac ze nowy licznik aby można przełożyć musi być tej samej firmy.

Bo prędkościomierz Motometer nie będzie pasował do VDO i odwrotnie.

 

Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość passs

Ja tak zrobiłem.Wymieniłem licznik w zegarach i działa wszystko bez problemu. :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

już wymieniłem wszystko śmiga elegancko a i sówj locznik mam z orginalnym przebiegiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze kwestia pokazywania temperatury. Wymieniłem licznik bez obrotomierza na licznik z obrotomierzem. Niby wszystko ok ale...... . Jeździłem prawie rok i zaczęło mnie zastanawiać czemu jest taka mała temperatura silnika. Dzisiaj zmieniłem termostat i nagle temperatura którą pokazuje mi na liczniku wynosi 110 stopni i więcej. Woda się nie gotuje, termowyłącznik wentylatora działa. No i teraz jest pytanie- czy to czujnik temperatury zwariował czy wskaźnik w desce rozdzielczej przekłamuje. Może ktoś miał podobne przygody i będę czekał na odpowiedzi. Jeśli to czujnik nie pasuje do deski to jak dobrać żeby pokazywało dobrze?? POZDRAWIAM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość -uki-

A termostat dobry założyłeś?? Może ma większą temperaturę otwarcia i stąd wyższa temperatura cieczy??

Możliwe jest, że przekłamuje wskaźnik w liczniku (niedopasowany do czujnika - są czujniki z niebieską kostka i chyba zieloną, ja mam niebieski), ale najlepiej byłoby jakbyś zmierzył temperaturę płynu i porównał ją ze wskazaniem na liczniku, będziesz miał jasność sytuacji.

Jeśli masz możliwość pomiaru, otwórz zbiorniczek wyrównawczy i dopiero rozgrzej silnik, włóż do zbiorniczka termometr i zmierz temperaturę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawa się już wyjaśniła. Mianowicie- okazało się iż układ był zapowietrzony (brak płynu chłodzącego w nagrzewnicy). Po walce z odpowietrzaniem akcja na pacjencie udana w 100 % . Teraz aż miło popatrzeć jak wskazóweczka trzyma się w okolicach 90 st.

PS: Zastanawiałem się jakiego termometru używacie do pomiaru temperatury?

PS II: Termostat który wstawiłem to WAHLER temp otw 87 st. POZDRAWIAM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość -uki-

Dobry termostat :ok:

Ja mierzyłem elektronicznym, ale nie takim z taniego miernika, bo w ich przypadku wilgoć fałszuje wyniki, tylko nieco zmyślniejszym z hermetycznym czujnikiem.

Swoją drogą tyle razy spuszczałem już w nim płyn z układu chłodzenia i nigdy się nie zapowietrzył, ten układ jest samoodpowietrzający się. Jak widać na Twoim przykładzie tylko w teorii :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie-też myślałem iż układ odpowietrzy się sam po całkowitym otwarciu termostatu. Jak widać jest to teoria. W każdym razie bardzo się cieszę z przeprowadzonej operacji ponieważ teraz mój Pasacik temperaturkę łapie dosyć szybko i jak ciepło w aucie a jaki komfort dla silnika :) POZDRAWIAM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności