Skocz do zawartości
Carrey

Rozbiórka drzwi i naprawa zamka - Almannah dla potomnych :)

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

jak pewnie wielu z Was zdażyło zauważyć - od kilku dni walczyłem ostro z zamkiem w pasku.

Najpierw pilot jakimś cudownym sposobem się rozkodował, a następnie pojawiły się nie małe problemy z poskładaniem rozsypanych części zamka (po jego wyjęciu).

 

Otóż poniżej zamieszczam materiały, które stały mi się niezbędną pomocą ku temu, żeby po pierwsze dostać się do zamka, a po drugie poprawnie go poskładać po pierwszej nie udanej próbie.

Konieczność rozbiórki drzwi wyniknęła z dwóch faktów: przy demontażu wkładki zamka do drzwi wpadła mi blaszka, która trzyma wkładkę w drzwiach. Jak już miałem rozebrane drzwi to postanowiłem, że sprawdzę krańcówki w zamku, gdyż nie miałem oświetlenia wewnątrz po ich otwarciu, nie działał buzerek zapalonych światel i co najbardziej irytujące, po otworzeniu auta z pilota i otwarciu drzwi one zamykały się po chwili (komfort nie widział ich jako unlock).

 

Niestety nie miałem podczas całej tej operacji aparatu, ale poniżej zamieszczam linki z których korzystałem. Zapewne większość tych informacji już była na forum, jednak postanowiłem je zebrać w całość i opisać.

 

1. http://www.taligentx.com/passat/maintenance/doorlockmechanism/

Ten link zapewne większość z Was zna z forum - jest tu dokładnie opisane i udokumentowane zdjęciami jak, krok po kroku rozebrać drzwi, dostać sie do zamka i go rozebrać na części pierwsze :)

 

2. http://enformulation.com/vag/beetle/consys.htm

Pod tym linkiem kryją się informacje dzięki którym udało mi się poprawnie złożyć zamek. Są tam informacje (udokumentowane szczegółowymi obrazkami) na temat komfortu, działania mechanicznego zamka, rygli oraz mikrostyków.

 

3. http://img147.imageshack.us/img147/8341/czpassbpseozh1.jpg

Tu znajduje się cały schemat elektryczny cerntralnego zamka w passacie B5 96-00.

 

4. http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1542461

Tutaj jakieś anglojęzyczne forum na którym również są informacje i zdjęcia na temat krańcówek (rozbiórka drzwi, zamka, zimne luty).

 

5. http://img258.imageshack.us/my.php?image=switch1ms0.jpg

Dane na temat mikrostyków.

 

To chyba tyle. Mi te informacje bardzo pomogły i mam nadzieję, że pomogą innym oraz że nie jeden z Nas utraci obawy przed rozbieraniem drzwi i zabawą z zamkami.

 

Powodzenia i pozdrawiam.

Carrey

 

P.S. Proponuję temat do FAQ.

 

Umieszczony w 'Warsztacie' działu B5/Duży

 

Jakby ktoś miał pytania w wyżej wymienionym temacie to chyba wiem juz wszystko - chętnie udzielę odpowiedzi :)

Edytowane przez Du?y

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Carrey bardzo dobra robota :532:

 

W razie jak by ktoś chciał zrobić i zamieścić zdjęcia to połączymy to wszystko w jeden manual ponieważ linki czasem potrafi wciąć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Carrey bardzo dobra robota :532:

 

Dzięki :D

 

W razie jak by ktoś chciał zrobić i zamieścić zdjęcia to połączymy to wszystko w jeden manual ponieważ linki czasem potrafi wciąć.

 

Spoko ... miałem zamiar powycinać zdjęcia i obrazki z tych linków ale nie mam na to czasu.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość sigman

Witam,

 

Czy ktoś z forumowiczów mógłby doradzić czy bębenek\wkładka zamka z golfa 4 pasowała by do passata b5? Na zdjęciach wygląda podobnie, numer katalogowy jest inny (być może to z pobudek komercyjnych?). Zerwało mi się wiosełko i nie mogę dostać nigdzie do Passata, natomiast na allegro jest kilka dla Golfa 4...

 

golf4: http://img172.imageshack.us/my.php?image=golfbebenekkf5.jpg

 

passat: http://img81.imageshack.us/my.php?image=passatbebenekqc8.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie a przy tym module konfortu ponoć są nity i ciężko to puźniej do kupy poskręcąć, jak sobie z tym poradziłeś Carrey?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam pytanie a przy tym module konfortu ponoć są nity i ciężko to puźniej do kupy poskręcąć, jak sobie z tym poradziłeś Carrey?

 

Nie dobierałem się do modułu komfortu. Czytaj uważnie - ja rozbierałem drzwi i zamek z nich wyjęty. Komfort w tym czasie spokojnie leżał sobie pod wykładziną, pod fotelem kierowcy :)

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dzięki długo tego szukałem bo mi w tylnych lewych drzwiach zaczął się psuć. Narazie pomogło przedmuchanie i przesmarowanie ale na lato szykuję generalne czyszczenie wszystkich zamków.

Można coś bliżej na temat przedmuchania i przesmarowania bez rozbierania drzwi,pomoc dorażna,u mnie te same drzwi .Dzięki za podpowiedż , pozdro dla wszystkich

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ej Carrey chodziło mi o ten zamek jest nitowany jak to rozebrałeś a potem jak to złożyłeś???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ej Carrey chodziło mi o ten zamek jest nitowany jak to rozebrałeś a potem jak to złożyłeś???

 

Zamek jest skręcany śrubkami torx 20 bodajże w ilości sztuk 6.

Przymajmniej ta część o którą nam chodzi - czyli ta gdzie znajduje się płytka. Części mechanicznej (sprężyki, dźwigienki itp.) nie rozbierałem... bo skoro chodził dobrze wcześniej to poco ?? :)

 

Pod linkiem sa zaznaczone białymi kółkami miejsca w których są śrubki:

http://img80.imageshack.us/my.php?image=dlm15screwsda0.jpg

 

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie.. : czy zamek jest mocowany na stałe w jednym miejscu czy jakoś się go reguluje na śrubach mocujących.. obawiam się że jak go wyjmę to później w razie co mogę mieć problem żeby go ustawić tak jak był.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

spokojnie, jest w jednym miejscu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kurna pomocy rozebralem prawie drzwi a ta blacha z podzespolami dalej sie trzyma wszystkie sroby podkrecalem a tych co na rysunku w tych duzych dziurach pod zaslepkami nie ma sa ale wyzej ale tam brak dostepu co jes ?.t passat b5 1999 kombi 1,8 t benzyna

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi Tobie o te śruby co na zdjęciu to musisz opuścić szybę do momentu w którym zobaczysz te śruby je odkręcasz i można szybę wyciągnąć. a blache trzeba lekko podważyć to puści.

dlm_06_window.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanko co to jest to na fotce "alien tech window controller" rozbierałem u siebie drzwi i czegoś takiego nie spotkałem

Edytowane przez Du?y
usun??em cytat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam pytanko co to jest to na fotce "alien tech window controller" rozbierałem u siebie drzwi i czegoś takiego nie spotkałem

A te drzwi miałeś elektrycznie podnoszone czy ręcznie? Nie wiem czy dobrze przetłumaczyłem kontrolka podnoszenia szyb.

Edytowane przez J@ceq

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A te drzwi miałeś elektrycznie podnoszone czy ręcznie? Nie wiem czy dobrze przetłumaczyłem kontrolka podnoszenia szyb.

 

Wszystko elektryka (może to po dodaniu szyb elektrycznych dodatek)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wszystko elektryka (może to po dodaniu szyb elektrycznych dodatek)

Mi to wygląda na ingerencje w układ sterujący szybami a tą "obcą" elektroniką moze domyka szyby z pilota albo jeszcze inny bajer;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lukasz28
Witam,

 

Czy ktoś z forumowiczów mógłby doradzić czy bębenek\wkładka zamka z golfa 4 pasowała by do passata b5? Na zdjęciach wygląda podobnie, numer katalogowy jest inny (być może to z pobudek komercyjnych?). Zerwało mi się wiosełko i nie mogę dostać nigdzie do Passata, natomiast na allegro jest kilka dla Golfa 4...

 

Ja miałem problem z bębenkiem ale w passacie,z tym ze mnie złamał sie zabierak,kupiłem za 15 zeta w serwisie VW, i tobie tez radze odwiedzic serwis,bedziesz miał nówkę, niektóre pierdołki można taniej właśnie tam taniej kupić niż na jakiejś giełdzie.Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość obi79

Witam wszystkich. Proszę o pomoc!!! Coś się stało z zamkiem w drzwiach kierowcy tzn. wszystkie drzwi zamykają się i otwierają się z pilota, rygiel chodzi góra-dół. W momencie gdy rygiel jest w górze nie mogę otworzyć "tylko" drzwi kierowcy klamką wewnętrzną jak i zewnętrzną, zachowują sie jakby były zamknięte. Chciałbym nadmienić, że cała ta sytuacja powtórzyła się z innym zamkiem, wszystko to samo, brak reakcji wew. jak i zew. klamki, drzwi zablokowane... ale jakoś udało mi się otworzyć drzwi(coś się odblokowało). Co jeszcze zamek sprawdzałem na sucho, czyli przed zamontowaniem go w drzwiach, wszystko chodziło bez zarzutów. Po zamontowaniu i zamknięciu drzwi za pomocą pilota przestał działać i zablokował drzwi. Proszęęęęęęee, pomocyyyyyy co mam zrobić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam pytanko co to jest to na fotce "alien tech window controller" rozbierałem u siebie drzwi i czegoś takiego nie spotkałem

To wielofunkcyjny moduł do podnoszenia/ opuszczania szyb z pilota.

Produkcji właśnie AlienTech http://www.alientech.net/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności