Gość karolk Zgłoś #1 Napisano 30 Października 2005 witam wszystkiuch! niedawno kupilem passata z 1990 r. spod pokrywy glowicy lał sie olej. kupilem nowa uszczelke, posmarowalem silikonem i zalozylem., niestety dalej cieklo. zalozylem nowa uszczelke (tym razem bez silikonu) i dalej cieknie. czy ktos wie o co tu chodzi?? bardzo prosze o pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MrWho Zgłoś #2 Napisano 30 Października 2005 za duze cisnienie doładowania? to auto z turbina? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sl@wek Zgłoś #3 Napisano 30 Października 2005 Czesc! To jest zmora silnikow VW i OOOO...Przewaznie najwiekszy wyciek jest od strony kolektorow :? Zobacz czy na plaszczyznie glowicy nie masz wybroczyn,mozliwe ze zwichrowana jest sama pokrywa zaworow.Uszczelke raz zalozysz i tyle,pozniej juz nie nadaje sie do montarzu.Ja radzilem sobie w ten sposob: wycieralem wsystko do sucha,pozniej skrecalem sruby na krzyz,tak aby tylko troche docisnac.Jak pokrywa mniej wiecej byla dokrecona to wtedy grzechotka i z czuciem tez na przemian.Nigdy nie dokrecalem do oporu,uszczelka wtedy jest zgniatana i ...przepuszcza olej.Mozliwe te ze masz taakie przedmuchy z skrzynki korbowej ze i tak ja bedzie wydmuchiwac :sad: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zbych Zgłoś #4 Napisano 30 Października 2005 Jedyne wyjście to "zplanowanie" głowicy. Po wymianie uszczelki ( bez "planowania" ) przejeĽdziłem 3 miesiące i znowu to samo. Kolega zrobił "planowanie" głowicy i "buja się " już 2 lata bez żadnego wycieku. Koszt szlifu płaszczyzny głowicy to 60 zł + uszczelka pod głowicę 80 zł + uszczelka pod "klawiaturę" 30 zł. Pozdrawiam. [ps.Mr Who - zapinaj pasy!] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sl@wek Zgłoś #5 Napisano 30 Października 2005 Siem!!! spod pokrywy glowicy lał sie olej Tutaj nie ma potrzeby sciagac glowice,karolk nic nie pisze o rozszczelnieniu miedzy glowica a blokiem,problemem jest wyciekajacy olej spod pokrywy klawiatury :grin: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość karolk Zgłoś #6 Napisano 30 Października 2005 to jeszcze raz ja. dzieki za pomoc jeszcze jedno pytanie- jakich uszczelek uzywacie sa w spredazy po 12 zl sa tez po 63 ja kupilem ta tansza -czy dobrze zrobilem i czy do takiej uszczelki trzeba silikonu? jeszcze sobie cos przypomnialem: za pierwszym razem jak zobaczylem wyciwek i zdjalem pokrywe zaworow to zobaczylem ze uszczelka w jednym miejscu jest odieta (tzn. jakby wessana do wewnątrz) czy ktos wie czemu taksie stalo??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sl@wek Zgłoś #7 Napisano 30 Października 2005 uszczelka w jednym miejscu jest odieta (tzn. jakby wessana do wewnątrz) czy ktos wie czemu taksie stalo??? Calkiem mozliwe ze ten ktos przed Toba niedokladnie polozyl uszczelke,jezeli byla za mocno docisnieta to po prostu ja obcielo (o ile dobrze Cie zrozumialem) co do ceny...45zl dalem za pierwsza uszczelke i tez mi przeciekala,jakas korkowo gumowa,nastepna byla za 12zl i byl spokoj.Uszczelka przez pewien czas bedzie sie ukladac,mozna ja pozniej z tzw.czuciem jeszcze raz dokrecic! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zbych Zgłoś #8 Napisano 30 Października 2005 Sorry! Sl@wek masz rację (dokładnie nie zrozumiałem problemu ). Ja też stawiam na wymianę uszczelki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość szorka Zgłoś #9 Napisano 19 Listopada 2005 zachowaj odpowiednią kolejność dokręcania (patrz pierwsza lepsza książka) ja używam klucza dynamo. ,przed położeniem nowej uszczelki odtłuscij ,wyczyść powierzchnię głowicy-można też zakładać starą uszczelkę (korkową) ale wtedy trzeba się wspomóc silikonem czerwonym, a jak kładiesz nową to raczej nie ma sensu kłaść silikonu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Trener Zgłoś #10 Napisano 12 Listopada 2008 Odświeżam wątek - podobny problem. Otóż już dwukrotnie wymieniłem uszczelkę pod pokrywą zaworów i dalej cieknie - a nawet leje się po tyle silnika. Słyszałem że można przy wymianie uszczelki dawać ją na jakieś kleje czy silikony, ale obawiam się, że przy kolejnej wymianie nie zdejmę pokrywy lub potem nie usunę resztek, więc nie wiem co robić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #11 Napisano 12 Listopada 2008 A jaką uszczelkę kupiłeś? Ja u siebie zmieniłem też uszczelkę pod pokrywą zaworów ale już od początku słabo pasowała i oczywiście puszcza z tyłu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Trener Zgłoś #12 Napisano 13 Listopada 2008 Uszczelka gumowa, nie pamiętam jakiej firmy, ale chyba jakaś "zwykła". Czy są preferencje co do firmy? Mam wrażenie że u mnie puszcza z boku na "półksiężycu", ale nie tylko bo cały tył mokry, ścieka na skrzynię biegów, wszystko brudne. Ale przyznam, że poza tym problemem pasek śmiga jak złoto. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Woytaso Zgłoś #13 Napisano 28 Września 2009 proszę o radę, niedawno kupiłem passka i zauważyłem że poci się pod osłoną klawiatury, pojechałem do znajomego mechanika i wymienił uszczelkę ale bez silikonu, ciekło jeszcze gorzej niż bez wymiany, pojechałem z reklamacją to przykleił tą samą uszczelkę ale na silikon i dalej cieknie ale mniej, tylko że zauważylismy że osłona jest nierówna jak połóżylismy na płaskiej powierzchni i teraz mam dylemat co robic? czy kupić nową osłonę i czy może być uzywana?? Bardzo proszę o pomoc bo już nie wiem co zrobić i tylko teren znakuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kat825 Zgłoś #14 Napisano 28 Września 2009 Witaj. A wymienił uszczelki na śruby mocujące kapę (śruby od wewnątrz) i na podkładki które widać od góry jak się patrzy na kapę?? Komplet uszczelek powinien się składać z uszczelki głównej, 3uszczelek na śruby i 3 uszczelek pod podkładki. ---------- Post added at 20:45 ---------- Previous post was at 20:44 ---------- sorki, nie zobaczyłem jaki silnik i model passka. Nie wiem jak jest w twoim. SORKI;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Woytaso Zgłoś #15 Napisano 28 Września 2009 ok nie ma sprawy, ale nadal czekam na jakąś podpowiedź Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zdun_VW Zgłoś #16 Napisano 28 Września 2009 ok nie ma sprawy, ale nadal czekam na jakąś podpowiedź Radzę zapytać w dziale B5 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrek02 Zgłoś #17 Napisano 7 Listopada 2009 mam problem moj passat ma 210000km przebigu, od wymiany oleju po przejechaniu 6000km znikly 2 litry oleju!!!nie wiem co mam robic?oslona pod silnikiem jest sucha,silnik rownierz,turbina tez nie chlapie olejem...nawet nie dymi na czarno.co mu jest?????? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chris Zgłoś #18 Napisano 7 Listopada 2009 (edytowane) mam problem moj passat ma 210000km przebigu, od wymiany oleju po przejechaniu 6000km znikly 2 litry oleju!!!nie wiem co mam robic?oslona pod silnikiem jest sucha,silnik rownierz,turbina tez nie chlapie olejem...nawet nie dymi na czarno.co mu jest?????? Stawiałbym na stwardniałe uszczelniacze prowadnic zaworów; miałem bardzo podobne objawy - "ponadstandardowa konsumpcja" oleju, a po ich wymianie, zapomniałem co to dolewki (w lutym wymieniony olej i tylko sprawdzam stan). jeszcze jedno pytanie- jakich uszczelek uzywacie sa w spredazy po 12 zl sa tez po 63 Ja kupiłem metalowo-gumową za kilkadziesiąt złotych (nie pamiętam już dokładnie) i spokój całkowity - mechanik odradzał mi korkowe, bo szybko się zużywają i przeciekają. ja kupilem ta tansza -czy dobrze zrobilem i czy do takiej uszczelki trzeba silikonu? Według mnie nie zrobiłeś dobrze - pamiętaj, że pozorna oszczędność "zemści się" prędzej niż później (czy to uszczelki czy części do samochodu); kupisz dwa razy i tak w sumie zapłacisz więcej - to czy nie lepiej raz wydać więcej, a do porządku? Przecież kupujemy to sobie, a nie sąsiadowi. Ktoś już mądrze powiedział, że auto jest tak dobre, jak najsłabsza jego część. Czy do takiej tańszej uszczelki trzeba silikonu, to nie wiem, natomiast u mnie była zakładana metalowo-gumowa (patrz wyżej) bez żadnego "smarowidła" i jest spokój. Pozdrawiam. Edytowane 7 Listopada 2009 przez chris dopiska Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gluchy24 Zgłoś #19 Napisano 2 Grudnia 2009 Pomocy. Mam problem z wyciekiem oleju spod odmy i oklepanej osłony klawiatury. Co mam zrobić z odmą? Wymieniłem na nową i już druga uszczelka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomw88 Zgłoś #20 Napisano 2 Grudnia 2009 Ja u siebie w toledo miałem tak, że uszczelka była no minimalnie za duża tzn jak otwory wchodziły na szpilki to ona się marszczyła tzn wybrzuszenie się robiło i 2 razy wymieniałem na nową plus za każdym razem silikon. Uszczelki były firmy VIKTOR REINZ 2 razy kupowałem je i w obydwu przypadkach to samo... w końcu założyłem starą na silikon i ona jedna się nie zawijała. Niedawno zmieniałem w pasku też tą uszczelkę no i znowu VIKTOR REINZ ale tym razem jakiś lepszy wypust:p Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach