Skocz do zawartości
Gość karolk

wyciek oleju

Rekomendowane odpowiedzi

Gość karolk

witam wszystkiuch! niedawno kupilem passata z 1990 r. spod pokrywy glowicy lał sie olej. kupilem nowa uszczelke, posmarowalem silikonem i zalozylem., niestety dalej cieklo. zalozylem nowa uszczelke (tym razem bez silikonu) i dalej cieknie. czy ktos wie o co tu chodzi?? bardzo prosze o pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

za duze cisnienie doładowania? to auto z turbina?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czesc!

To jest zmora silnikow VW i OOOO...Przewaznie najwiekszy wyciek jest od strony kolektorow :? Zobacz czy na plaszczyznie glowicy nie masz wybroczyn,mozliwe ze zwichrowana jest sama pokrywa zaworow.Uszczelke raz zalozysz i tyle,pozniej juz nie nadaje sie do montarzu.Ja radzilem sobie w ten sposob: wycieralem wsystko do sucha,pozniej skrecalem sruby na krzyz,tak aby tylko troche docisnac.Jak pokrywa mniej wiecej byla dokrecona to wtedy grzechotka i z czuciem tez na przemian.Nigdy nie dokrecalem do oporu,uszczelka wtedy jest zgniatana i ...przepuszcza olej.Mozliwe te ze masz taakie przedmuchy z skrzynki korbowej ze i tak ja bedzie wydmuchiwac :sad:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Zbych

Jedyne wyjście to "zplanowanie" głowicy. Po wymianie uszczelki ( bez "planowania" ) przejeĽdziłem 3 miesiące i znowu to samo. Kolega zrobił "planowanie" głowicy i "buja się " już 2 lata bez żadnego wycieku. Koszt szlifu płaszczyzny głowicy to 60 zł + uszczelka pod głowicę 80 zł + uszczelka pod "klawiaturę" 30 zł. Pozdrawiam. [ps.Mr Who - zapinaj pasy!]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siem!!!

 

 

spod pokrywy glowicy lał sie olej

 

Tutaj nie ma potrzeby sciagac glowice,karolk nic nie pisze o rozszczelnieniu miedzy glowica a blokiem,problemem jest wyciekajacy olej spod pokrywy klawiatury :grin:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość karolk

to jeszcze raz ja. dzieki za pomoc jeszcze jedno pytanie- jakich uszczelek uzywacie sa w spredazy po 12 zl sa tez po 63 ja kupilem ta tansza -czy dobrze zrobilem i czy do takiej uszczelki trzeba silikonu?

jeszcze sobie cos przypomnialem: za pierwszym razem jak zobaczylem wyciwek i zdjalem pokrywe zaworow to zobaczylem ze uszczelka w jednym miejscu jest odieta (tzn. jakby wessana do wewnątrz) czy ktos wie czemu taksie stalo???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
uszczelka w jednym miejscu jest odieta (tzn. jakby wessana do wewnątrz) czy ktos wie czemu taksie stalo???

 

Calkiem mozliwe ze ten ktos przed Toba niedokladnie polozyl uszczelke,jezeli byla za mocno docisnieta to po prostu ja obcielo (o ile dobrze Cie zrozumialem) co do ceny...45zl dalem za pierwsza uszczelke i tez mi przeciekala,jakas korkowo gumowa,nastepna byla za 12zl i byl spokoj.Uszczelka przez pewien czas bedzie sie ukladac,mozna ja pozniej z tzw.czuciem jeszcze raz dokrecic!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Zbych

Sorry! Sl@wek masz rację (dokładnie nie zrozumiałem problemu ). Ja też stawiam na wymianę uszczelki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość szorka

zachowaj odpowiednią kolejność dokręcania (patrz pierwsza lepsza książka) ja używam klucza dynamo. :D ,przed położeniem nowej uszczelki odtłuscij ,wyczyść powierzchnię głowicy-można też zakładać starą uszczelkę (korkową) ale wtedy trzeba się wspomóc silikonem czerwonym, a jak kładiesz nową to raczej nie ma sensu kłaść silikonu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odświeżam wątek - podobny problem.

Otóż już dwukrotnie wymieniłem uszczelkę pod pokrywą zaworów i dalej cieknie - a nawet leje się po tyle silnika.

Słyszałem że można przy wymianie uszczelki dawać ją na jakieś kleje czy silikony, ale obawiam się, że przy kolejnej wymianie nie zdejmę pokrywy lub potem nie usunę resztek, więc nie wiem co robić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jaką uszczelkę kupiłeś?

Ja u siebie zmieniłem też uszczelkę pod pokrywą zaworów ale już od początku słabo pasowała i oczywiście puszcza z tyłu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uszczelka gumowa, nie pamiętam jakiej firmy, ale chyba jakaś "zwykła". Czy są preferencje co do firmy?

Mam wrażenie że u mnie puszcza z boku na "półksiężycu", ale nie tylko bo cały tył mokry, ścieka na skrzynię biegów, wszystko brudne.

Ale przyznam, że poza tym problemem pasek śmiga jak złoto.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

proszę o radę, niedawno kupiłem passka i zauważyłem że poci się pod osłoną klawiatury, pojechałem do znajomego mechanika i wymienił uszczelkę ale bez silikonu, ciekło jeszcze gorzej niż bez wymiany, pojechałem z reklamacją to przykleił tą samą uszczelkę ale na silikon i dalej cieknie ale mniej, tylko że zauważylismy że osłona jest nierówna jak połóżylismy na płaskiej powierzchni i teraz mam dylemat co robic? czy kupić nową osłonę i czy może być uzywana?? Bardzo proszę o pomoc bo już nie wiem co zrobić i tylko teren znakuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witaj. A wymienił uszczelki na śruby mocujące kapę (śruby od wewnątrz) i na podkładki które widać od góry jak się patrzy na kapę?? Komplet uszczelek powinien się składać z uszczelki głównej, 3uszczelek na śruby i 3 uszczelek pod podkładki.

 

---------- Post added at 20:45 ---------- Previous post was at 20:44 ----------

 

sorki, nie zobaczyłem jaki silnik i model passka. Nie wiem jak jest w twoim. SORKI;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok nie ma sprawy, ale nadal czekam na jakąś podpowiedź

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ok nie ma sprawy, ale nadal czekam na jakąś podpowiedź

 

Radzę zapytać w dziale B5 :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam problem moj passat ma 210000km przebigu, od wymiany oleju po przejechaniu 6000km znikly 2 litry oleju!!!nie wiem co mam robic?oslona pod silnikiem jest sucha,silnik rownierz,turbina tez nie chlapie olejem...nawet nie dymi na czarno.co mu jest??????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mam problem moj passat ma 210000km przebigu, od wymiany oleju po przejechaniu 6000km znikly 2 litry oleju!!!nie wiem co mam robic?oslona pod silnikiem jest sucha,silnik rownierz,turbina tez nie chlapie olejem...nawet nie dymi na czarno.co mu jest??????

Stawiałbym na stwardniałe uszczelniacze prowadnic zaworów; miałem bardzo podobne objawy - "ponadstandardowa konsumpcja" oleju, a po ich wymianie, zapomniałem co to dolewki (w lutym wymieniony olej i tylko sprawdzam stan).

 

jeszcze jedno pytanie- jakich uszczelek uzywacie sa w spredazy po 12 zl sa tez po 63

Ja kupiłem metalowo-gumową za kilkadziesiąt złotych (nie pamiętam już dokładnie) i spokój całkowity - mechanik odradzał mi korkowe, bo szybko się zużywają i przeciekają.

 

ja kupilem ta tansza -czy dobrze zrobilem i czy do takiej uszczelki trzeba silikonu?

Według mnie nie zrobiłeś dobrze - pamiętaj, że pozorna oszczędność "zemści się" prędzej niż później (czy to uszczelki czy części do samochodu); kupisz dwa razy i tak w sumie zapłacisz więcej - to czy nie lepiej raz wydać więcej, a do porządku? Przecież kupujemy to sobie, a nie sąsiadowi. Ktoś już mądrze powiedział, że auto jest tak dobre, jak najsłabsza jego część. Czy do takiej tańszej uszczelki trzeba silikonu, to nie wiem, natomiast u mnie była zakładana metalowo-gumowa (patrz wyżej) bez żadnego "smarowidła" i jest spokój.

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez chris
dopiska

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pomocy. Mam problem z wyciekiem oleju spod odmy i oklepanej osłony klawiatury. Co mam zrobić z odmą? Wymieniłem na nową i już druga uszczelka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie w toledo miałem tak, że uszczelka była no minimalnie za duża tzn jak otwory wchodziły na szpilki to ona się marszczyła tzn wybrzuszenie się robiło i 2 razy wymieniałem na nową plus za każdym razem silikon. Uszczelki były firmy VIKTOR REINZ 2 razy kupowałem je i w obydwu przypadkach to samo... w końcu założyłem starą na silikon i ona jedna się nie zawijała. Niedawno zmieniałem w pasku też tą uszczelkę no i znowu VIKTOR REINZ ale tym razem jakiś lepszy wypust:p

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności