Skocz do zawartości
Gość Zbych

Skrzynia biegów

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Zbych

Mam Passata '93-1,8 (90 km). Podczas przełączania biegów ( przy rozpędzaniu się ) wszystko jest w porządku. Problem sie zaczyna przy redukcji biegów - najbardziej widoczne jest to przy redukcji na 2 lub 1 bieg. Trzeba włożyć znacznej siły, aby zredukować na niższy bieg. Czy może ktoś mi powiedzieć, gdzie szukać usterki? Za wszelkie odpowiedzi dziękuję !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam Passata '93-1,8 (90 km). Podczas przełączania biegów ( przy rozpędzaniu się ) wszystko jest w porządku. Problem sie zaczyna przy redukcji biegów - najbardziej widoczne jest to przy redukcji na 2 lub 1 bieg. Trzeba włożyć znacznej siły, aby zredukować na niższy bieg. Czy może ktoś mi powiedzieć, gdzie szukać usterki? Za wszelkie odpowiedzi dziękuję !

mialem to samo w B3, moze to byc wina synchronizatorow biegu 1 i 2. Tylko teraz kwestia przy ilu obrotach i predkosci to robisz ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siem!!!

Przy redukcji na nizszy bieg slychac zgrzyt???jezeli nie to calkiem mozliwe ze trzeba wyregulowac linki biegnace od lewarka do skrzyni!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Zbych

Aby bez problemu wrzucić 1 lub 2 muszę trochę "przygazować" do około2500 - 3000 obr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hejka!!!

do około2500 - 3000 obr

Tak jak pisze shade_ moga to byc synchronizatory!Mozliwe ze z autokasacja luzu na sprzegle jest cos nie tak!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Zbych

Sl@wek czy mógłbyś mi trochę to przybliżyć "autokasacje luzu na sprzęgle". Z góry dziękuję.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Utrzymywanie w stalej odleglosci lozyska wyciskowo-sprzeglowego od tzw.sloneczka czyli sprezyn listkowych,dzieki ktorym rozlaczasz,odlaczasz sprzeglo.Hmmm...wlasnie!!!!Jak bierze Ci sprzeglo???Wysoko czy nisko???Jezeli nisko to tarcza sprzegla jest zuzyta i byc moze tu jest przyczyna hockow-klockow z 1dynka i 2ka!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Zbych

Sprzęgło bierze raczej nisko. Przypuszczam, że problem tkwi w sprzęgle. A może wiesz po jakim przebiegu wypadałoby zmieniać tarczę sprzęgła ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z zuzyciem sprzegla nie ma reguly.W poprzednim aucie nowka mi siadla po 2tys.km tyle ze mialem zwichrowany docisk.Nastepne bylo prawie nowe(wkurzylem sie i szrot...a ze gosc oddal auto z prawie nowa tarcza i dociskiem to ja to laps :D ) zrobilem jescze jakies 90tys.i co z nim dalej nie wiem bo..trafilo tam skad wziolem!!!Masz linke,tak podejzewam...jest cos takiego jak cyt:urzadzenie regulacji skoku jalowego to znajduje sie zaraz przy grodzi silnikowej lub jest zamontowane bezposrednio w niej.Sprobuj moze tam sie da pokrecic i troche podkrecic zeby bralo wyzej!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Zbych

Sprzęgło mam hydrauliczne. Chyba jednak będę musiał dojść do tarczy sprzgła. A może wiesz Sl@wek-u ile kosztuje tarcza sprzęgłowa ?

 

[ Dodano: Pon PaĽ 31, 2005 9:24 pm ]

Aha, jeszcze dodam, że czasami po wrzuceniu jedynki lub biegu wstecznego wystepuje charakterystyczne szarpnięcie autem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zobacz tutaj!!!(tyle ze ja tylko tu patrze :wink: )Zawsze mozna zobaczyc ile???O tak mniej-wiecej!!

 

http://www.automotosklep.home.pl/startowa.htm

 

Kupujac tarcze musisz znac oznaczenie silnika,sa rozne srednice!!!

Jak masz hydraulike to..moze byc zapowietrzone.Jak masz duzy przebieg,to bedzie raczej sprzeglo,tyle ze to musisz rozebrac.Jak by sie okazalo ze tarcza jest wporzadku zawsze to mniej roboty z zagladnieciem do skrzyni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Zbych

Swego "Paska" sciągnąłem z Belgii z przebiegiem 103 tys. km. Do sprzęgła nie zaglądałem do dnia dzisiejszego. Obecnie mam przejechane 186 tys. km. W jaki sposób mogę odpowietrzyć hydraulikę sprzęgła ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość amstudio

witam,

 

szukałem ale nie znalazłem odpowiedniego tematu dotyczącego mojego problemu, a ten temat jest dość podobny ale objawy nieco inne, mianowicie zgrzyt (dość denerwujący) występuje przy redukcji, każdego biegu, biegi wchodzą dość gładko, olej wymieniłem w skrzyni jakiś czas temu - to było lepiej (poprzedni był okropnej jakości)

 

dodam jeszcze że nie ma żadnych hałasów jeżeli przy redukcji w ostatniej fazie odpuszczania sprzęgła doda się gazu, nie najlepsze podejrzewam, ma to działanie na podzespoły, ale juz tak się przyzwyczaiłem jeździć, a teraz chciałbym to w końcu naprawić i nie wiem od czego się zabrać...

 

jeżeli ma ktoś jakieś pomysły lub rozwiązał podobny problem, będę bardzo wdzięczny za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lele31
witam,

 

szukałem ale nie znalazłem odpowiedniego tematu dotyczącego mojego problemu, a ten temat jest dość podobny ale objawy nieco inne, mianowicie zgrzyt (dość denerwujący) występuje przy redukcji, każdego biegu, biegi wchodzą dość gładko, olej wymieniłem w skrzyni jakiś czas temu - to było lepiej (poprzedni był okropnej jakości)

 

dodam jeszcze że nie ma żadnych hałasów jeżeli przy redukcji w ostatniej fazie odpuszczania sprzęgła doda się gazu, nie najlepsze podejrzewam, ma to działanie na podzespoły, ale juz tak się przyzwyczaiłem jeździć, a teraz chciałbym to w końcu naprawić i nie wiem od czego się zabrać...

 

jeżeli ma ktoś jakieś pomysły lub rozwiązał podobny problem, będę bardzo wdzięczny za pomoc

wlać XADo do skrzyni - kosztuje okolo 40 zł taka mała tubeczka i bedzie ok.mi zgrzytała 1 zawsze jak za szybko wbilem po wcisnieciu sprzegla wlałem XADO i jak reka odjał gdzies po 200-300 km

a jezdzilem tak ponad 4 lata

 

---------- Dodano o 10:06 ---------- Poprzednia wiadomość o 10:03 ----------

 

Xado jest w ogole super do wszystkiego do silnika do wspomagania do mostów naprwade polecam,.To nie zaden moto doktor czy MILITEC.poczytajcie sobie gdzie stosuja produkty XADO.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Xado jest w ogole super do wszystkiego
:wmorde

 

Taa, co jest do wszystkiego to jest do d..niczego.:stop

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Xado jest w ogole super do wszystkiego

 

Taa, co jest do wszystkiego to jest do d..niczego.

tak samo jak ten kotlet jest odgrzany a jest do d...niczego ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności