Skocz do zawartości
Gość grobel14

wskaźnik paliwa

Rekomendowane odpowiedzi

Gość grobel14

Chłopaki czy u Was też wskaźnik paliwa pokazuje tylko po odpaleniu w miarę dobrze? U mnie jak go odpalę to wskazówka rośnie i jest ok. Natomiast jeśli trochę ujadę to spada do zera i tak trzyma długi czas (paliwo jest na pewno!). Czasami w trakcie jazdy wskazuje poprawnie ale częściej jest na "zero"..Dlaczego tak się dzieje? Co muszę zrobić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chłopaki czy u Was też wskaźnik paliwa pokazuje tylko po odpaleniu w miarę dobrze?

 

Mój po odpaleniu rośnie i rośnie, potem się zatrzymuje i więcej nie pójdzie. Przejadę kilka kilo, potrzęsie trochę samochodem i już jest 5-10l więcej wg wskaźnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi tak plywal wskaznik ale prz okazji wpadl mi do zbiornika gumowy waz wiec dostalem sie do silnika i sprawdzilem wszystkie przewody elektryczne przy pompce i pomoglo tylko jak bedziesz rozbieral to :651: :573::573::573: nie przyswiecaj zapalniczka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość schak

Ja miałem podobnie i to naprawiłem.

Trzeba rozebrać licznik, przeczyścić styki od paliwa i temp. oraz jest tam taki mały bajernik chyba po prawej stronie licznika (mała kostka która jest przykręcona do obudowy zegarów) trzeba to wyjąć przeczyścić i koło tego lubią się robić zimne luty - trzeba je poprawić. 1 godzinka i po sprawie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Trzeba rozebrać licznik, przeczyścić styki od paliwa i temp. oraz jest tam taki mały bajernik chyba po prawej stronie licznika (mała kostka która jest przykręcona do obudowy zegarów) trzeba to wyjąć przeczyścić i koło tego lubią się robić zimne luty

poszukaj moich postow, pisalem o tym

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość schak

Nie tylko ty pisałeś było nas tam troche. Wyszła z tego ładna lektóra.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie tylko ty pisałeś było nas tam troche. Wyszła z tego ładna lektóra

sorki, no jasne i jeszcze JAFO pisal

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kuczlaw normalnie zaskakujesz mnie. Masz u mnie "pomógł" :643:

To prawda, pisałem, nawet robiłem to u siebie. A, że jestem elektronikiem, to podszedłem do tego w sposób profesjonalny.

 

Musiałbym znaleźć te posty, ale to było dawno.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość grobel14

Dziś wyciągałem pompkę ze zbiornika z pływakiem ale okazało się że jest ok. Przynajmniej tak mi się wydaję bo był na druciku normalnie zaczepiony. Jednak objaw opadania wskazówki wskazywałby że to właśnie jego wina. Tak jakby nabierał paliwa i opadał. Ten wspomniany drucik przechodzi przez niego i być może w tym miejscy wlewa się paliwo i przez to opada? :615: . Jak mi czas jutro pozwoli to rozbiorę licznik i przeczyszczę te styki. Narazie dzięki za rady...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I chyba sam sobie odpowiedziales...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość niuteq
Ja miałem podobnie i to naprawiłem.

Trzeba rozebrać licznik, przeczyścić styki od paliwa i temp. oraz jest tam taki mały bajernik chyba po prawej stronie licznika (mała kostka która jest przykręcona do obudowy zegarów) trzeba to wyjąć przeczyścić i koło tego lubią się robić zimne luty - trzeba je poprawić. 1 godzinka i po sprawie.

 

mam identyczny problem ale dodatkowo wraz z opadaniem wskaznika poziomu paliwa opada tez wskaznik poziomu temeratury

Pasata 92 1,8 kombi silnik ABS czy ta "mala kostka" ma tez wplyw na czujnik temperatury?

 

moj problem zostal rozwiazany choc nie do konca

 

Po rozlozeniu zegarow licznika wymienilem ten stabilizator jak narazie (juz 5 dni) wszytko dziala wskazniki sie podnosza i wskazania sa prawidlowe i nie opadaja

natomiast urodzil sie inny problemik caly czas mruga kontrolka od temperatury

przy ustawieniu kluczyka w pozycji rozruchu zapalaja sie odpowiednie diody i dioda od temeratury gasnie natomiast po ok 10-15 sekudach zapala sie ponownie

odrazu powiem tak ze stan plynu w zbiorniczku jest prawdlowy, jedynie zastanawiajace jest to ze auto nie reaguje na odlaczenie kostki czujnika temperatury, chodz czujnik jest raczej sprawny gdyz wskazuje prawidlowa temperature.

dziwne ale mozna sie przyzwyczaic

a jak sie zdenerwuje to odlacze poprostu diode w liczniku

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tez tak miałem jak pisze niuteq z miganiem kontrolki od temperatury (nie wymieniałem stabilizatora - poprawiłem tylko zimne luty) ale jakoś samo przeszło :niepewny: i się póki co jeszcze nie pokazało

natomiast mam inny problem bo chciałem sprawdzić czy wskazówka od temperatury w ogóle się wychyla i ku mojemu zdziwieniu po przyłożeniu na chwile napięcia ~9V wskazówka tylko lekko drgnęła :zalamany: i za nic się nie chce podnieść (zegar wyciągnięty z deski) wiec miałem ominiętą całą deske i na pewno nic jej złego nie zrobiłem ;) , ale najgorsze jest to ze ta wskazówka w ogóle się nie wychyliła tylko drgnęła na sekundę i nic więcej. Jak ktoś wie jak to naprawić (obawiam się ze ten mechanizm który wychyla wskazówkę padł - wskaźnik paliwa działa według mnie poprawnie) to bardzo bym prosił o kontakt gdzie i ile to kosztuje bo już noszę się z zamiarem kupna nowego wskaźnika temperatury do deski (sam wskaźnik ew. całą deskę i przełożyć wskaźnik) tylko że na allegro ludzie mają chore ceny. ew jakby ktoś z was miał taki wskaźnik sprawny i na zbyciu to chętnie bym odkupił - mój wskaźnik ma na dole zegarek elektroniczny i kontrolka od temp. jest na samym dole deski (przy sw. drogowych i ciśnieniu oleju), bardzo proszę o poradę bo jest to dla mnie temat nie do przejścia

HELP ME !!! :zalamany::mur::mur::rozpacz:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie, odkopię ten antyk :D

Mam problem, a nie chciałem zakładać nowego tematu, to napisałem tutaj.

Jakoś na wiosnę, wymieniałem pompę paliwa, bo stara wysiadła. Przy starej wskaźnik był przy pompie na dnie zbiornika, a przy tej, którą dostałem na szrocie, wskaźnik był przy tej ,,zakrętce" od zbiornika, w którą wpinam węże. W Passatach były takie pompy, czy to z innego auta dostałem? Czy mogę ten drucik wyprostować, na którym jest pływak? Chyba coś powinien mi pokazywać po tym zabiegu? Było zatankowane za jakieś 200-250zł benzyny i wskaźnik pokazuje absolutne minimum, a powinno być z pół baku...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak masz starą obudowę pompy to może przełóż z tej nowej tylko sam wkład.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak masz starą obudowę pompy to może przełóż z tej nowej tylko sam wkład.

 

A da radę rozebrać? Próbowałem ze szwagrem rozebrać starą, bo jej nie było szkoda i nie dało rady. Męczyliśmy się chyba z godzinę, tu zacisk puścił, tam zatrzask, ale rozejść się nie chciała.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie żartuj, obudowa jest z tak elastycznego plastiku że trudno ją połamać no i da się ją rozebrać a wręcz musi bo sam silnik sie teoretycznie wymienia, całej obudowy w sklepie nie dostaniesz.

Testowałeś potencjometr na sucho, bo jak ma inne oporności to nic Ci sie na zegarach nie pokaże.

pozostaje Ci tak dogiąć pręt pływaka aby podpasować do baku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za pomoc, dostałem się do pływaka, wyprostowałem go i zmieniłem jego ,,położenie" - w nakrętce od zbiornika były trzy miejsca, przełożyłem go w inny, taki żeby węże nie blokowały, bo wcześniej najprawdopodobniej tak było (a nie zwracałem na to uwagi) i poziom na liczniku poszedł w górę :D Wcześniej podnosił się delikatnie i zatrzymywał pod czerwoną kreską, teraz doszedł niemal do połowy skali. Teraz pozostaje kwestia, czy pokazuje dobrze po tym prostowaniu, pompa jest w połowie zanurzona - czy to odpowiada okolicy liczby 35 na wskaźniku licznika? Oczywiście nie jest to jakaś wielce istotna sprawa, ale fajnie by było mieć pewność, że jest prawie dobrze lub dobrze. Przecież nie będę wyjeżdżał całej benzyny żeby sprawdzić :P

Edytowane przez Majki93

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Metodą "bagnetu" ustawisz sobie pływak, czyli mierzysz ile jest paliwa w baku, porównujesz do całkowitej głebokości baku przeliczasz i tak doginasz aby wyliczony wynik pojawił się na zegarach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

A jaka może być przyczyna nieprawidłowej pracy wskaźnika paliwa. Mam około 40l paliwa w zbiorniki a wskaźnik pokazuje mi prawie max albo 60. Czasami wskaźnik opada do zera i od razu się ponosi na maxa. Sporadycznie się zdarzy, że pokazuje dobrze, ale po chwili znowu idzie do góry.

Licznik niedawno wyciągałem i przelutowałem wszystkie połączenia lutowane, wskaźnik temperatury działa bez zarzutu.

Czy zaśniedziały styk w którejś złączce może powodować taki efekt?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności