Skocz do zawartości
Gość mkzibi

A czy w passacie 1,8 bezyna jest przepływomierz a jeśli nie

Rekomendowane odpowiedzi

Gość mkzibi

to co moze byc powodem takiej sytuacji...

Mój silnik głośno pracował. Głośna praca była związana ze złym ustawieniem zapłonu. Goście mi ustawili zapłon tak że był wyprzedzony dość mocno. (Aparat był przekręcony o jakieś 1,5 centypetra) Później ustawiłem sam zapłon na punkty kontrolne i samochód wogóle zdychał. Kilka krotny reset kompa kręcenie aparatem zaplonowym doprowadziło do stanu takiego że samochód jechał już dość ładnie i nie było hałasu. Dla spokoju ducha podjechałem do warsztatu. Postawili paska na kompa i okazało sie że recznie ustawiłem zapłon prawie dobrze było minimalne przesunięcie. Wynika z tego że poprzednio tak mi zwalili sprawę że pasek się komplenie rozjechał. Taraz zapłon jest ok i silnik pracuje cicho tylko jakby stracił na mocy. Rozpędzam go i musze mu dać powera do 3-3,5 tyś żeby w ogóle się rozpędzał. Poniżej nie idzie. Kiedyś szedł mi od 2tyś i ładnie się rozpedzał jednostajnie im więcej obrotów tym lepiej. Teraz już nie buja się tak jak kiedyś. Co może być problemem? Czyżby kolesie przez złe ustawienie zapłonu zjechali mi silnik. Przejechałem z tym ustawieniem ponad 2 tyś. km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jaki masz silnik ABS? Byly 3 rodzaje, ktory rok auta?

 

EDIT

 

oki,juz wiem ktory masz silnik

 

Przekaznik powietrza dodatkowego(przepływomierz) - umieszczony pod kolektorem dolotowym

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mkzibi

Tego nie wiedziałem że były 3 rodzaje? Czym się różniły? Mam ABS z 1992 roku jednopunktowy wtrysk. Myślisz że uszkodzenie tego elementu może spowodować takie zachowanie się samochodu... tzn. małą moc?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak by przeplywka padla to by sie nie wkrecal na wyzsze obroty a u Ciebie wchodzi a co do silnikow to byly drobne modyfikacje

91-93 bez kata

91-93 z katem

94-95 z katem

wszystkie o tej samej mocy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mkzibi

Co jeszcze może skutkowac takim spadkiem mocy? Słyszałem gdzieś że może coś z zaworami? Może dostały przez ten mocno przyśpieszony zapłon? A może gaz zrobil swoje i silnik się zamulił? Jeszcze mam zamiar katalizator wywalic moze coś to pomoże.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość longines
Co jeszcze może skutkowac takim spadkiem mocy? Słyszałem gdzieś że może coś z zaworami? Może dostały przez ten mocno przyśpieszony zapłon? A może gaz zrobil swoje i silnik się zamulił? Jeszcze mam zamiar katalizator wywalic moze coś to pomoże.

 

Nie motaj się tak z tym autem. Silnik ABS jest bardzo silnie uproszczonym modelem i to jest jego niezaprzeczalna zaleta, ale też jest duzo "cięższy" w zrozumieniu zasad nim rządzących. Koledzy z góry niepotrzebnie wciskają Cię na minę o tym przepływomierzu :-( ABS w żadnej ze swoich wersji nie posiadał czegoś takiego jak przepływomierz powietrza :-(

 

Nie szukaj przyczyny w zaworach, bo gdyby to była ich robota, to dymiłby Ci na niebiesko, olej na bagnecie byłby "maslany", a płyn chłodzący w zbiorniczku wyrównawczym najprawdopodobniej zmętniały (następstwem wypalania sie zaworów jest z reguły wypalenie uszczelki pod głowicą).

Nie bądź głupi i nie wywalaj katalizatora, jeśli nie jesteś pewien, ze to on kaszani.

 

Jesli potrafisz sobie szczerze odpowiedzieć na pytanie jak często jeździłeś na benzynie (jeśli odpowiedź to: mniej niz 100km na miesiac) - to zalej bak do połowy i przegoń skurczybyka po obwodnicy klikadziesiat kilometrów. Istnieje spora szansa, ze zapieka się wtrysk!!! I choć nie ma on nic wspólnego z pracą na gazie, to chyba słyszałeś czasami od róznej maści "mechaników", że ABS-y nie lubią suchego gazu i szybko się mszczą ;-)

 

Spróbuj też wyjać świeczki po takiej waryjackiej jeździe i zajrzeć z latarką w głąb "na Tłoki". jeśli któryś z nich będzie błyszczał z góry, to najprawdopodobniej pierścionki do wymiany na danym tłoku.

Ponadto upewnij się czy "fachowcy" we wlaściwej kolejności ponakładali Ci fajki na swiece. Czasami taki mały boorak daje nieźle popalić ;-)

 

Jakby co, pytaj.

 

Znajdź sobie dobrego mechanika, który znajdzie przyczynę zamulania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mkzibi

Dzięki za tą podpowiedź.Zrobię jak mówisz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mkzibi
Co jeszcze może skutkowac takim spadkiem mocy? Słyszałem gdzieś że może coś z zaworami? Może dostały przez ten mocno przyśpieszony zapłon? A może gaz zrobil swoje i silnik się zamulił? Jeszcze mam zamiar katalizator wywalic moze coś to pomoże.

 

Nie motaj się tak z tym autem. Silnik ABS jest bardzo silnie uproszczonym modelem i to jest jego niezaprzeczalna zaleta, ale też jest duzo "cięższy" w zrozumieniu zasad nim rządzących. Koledzy z góry niepotrzebnie wciskają Cię na minę o tym przepływomierzu :-( ABS w żadnej ze swoich wersji nie posiadał czegoś takiego jak przepływomierz powietrza :-(

 

Nie szukaj przyczyny w zaworach, bo gdyby to była ich robota, to dymiłby Ci na niebiesko, olej na bagnecie byłby "maslany", a płyn chłodzący w zbiorniczku wyrównawczym najprawdopodobniej zmętniały (następstwem wypalania sie zaworów jest z reguły wypalenie uszczelki pod głowicą).

Nie bądź głupi i nie wywalaj katalizatora, jeśli nie jesteś pewien, ze to on kaszani.

 

Jesli potrafisz sobie szczerze odpowiedzieć na pytanie jak często jeździłeś na benzynie (jeśli odpowiedź to: mniej niz 100km na miesiac) - to zalej bak do połowy i przegoń skurczybyka po obwodnicy klikadziesiat kilometrów. Istnieje spora szansa, ze zapieka się wtrysk!!! I choć nie ma on nic wspólnego z pracą na gazie, to chyba słyszałeś czasami od róznej maści "mechaników", że ABS-y nie lubią suchego gazu i szybko się mszczą ;-)

 

Spróbuj też wyjać świeczki po takiej waryjackiej jeździe i zajrzeć z latarką w głąb "na Tłoki". jeśli któryś z nich będzie błyszczał z góry, to najprawdopodobniej pierścionki do wymiany na danym tłoku.

Ponadto upewnij się czy "fachowcy" we wlaściwej kolejności ponakładali Ci fajki na swiece. Czasami taki mały boorak daje nieźle popalić ;-)

 

Jakby co, pytaj.

 

Znajdź sobie dobrego mechanika, który znajdzie przyczynę zamulania.

 

Do wszystkich którzy przeczytaja ten tekst... jest to święta prawda. Pod przegonieniu samochodu na benzynce zaczyna zupełnie inaczej pracować. po jakim czasie na gazie znowu zaczyna się mulić, głośno chodzić itp. Znowu trzeba go przegonić na benzynie i znowu jest na jakiś czas OK!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ppmarian

RP, ABS nie posiadaja przepywki. info o ilosci powietrza dostarczanej do silnika biora z czujnika MAPsensor (czujnik podcisnienia) i czujnika temperatury zasysanego powuetrza.

 

zalej dobrym paliwem dodaj jakis dodatek na czyszczenie wtrysku, zrob reset kompa. odpal na PB i nie przelaczj na LPG i :evil::evil::evil: potem juz mozesz zpowrotem truc :rotfl: silnik gazem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności