Skocz do zawartości
Kuczi

wyjecie rozrusznika

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Chyba mi sie szczotki zawieszaja bo dzisiaj mialem problem z uruchomieniem silnika a mianowicie zero reakcji na przekrecenie kluczyka tylko prztykanie, nawet na biegu. Dopiero pomogl popych....no i teraz sie zastanawiam jak wyjac rozrusznik bo tam troszke malo miejsca jest i nie wiem czy bez kanalu sie obedzie....macie jakies propozycje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależne jest od tego, jaki jest dostęp do rozrusznika oraz czy masz dostęp do kanału, bo majac kanał wszystko jest o wiele prostsze. Jednak wyjęcie rozrusznika to betka w porównaniu ze zmianą szczotek, bo te stare trzeba wyciąć (wycina się całą plecionkę) a nowe przylutować (lepiej byłoby zgrzać). Problem w tym, by dobrze oczyścić podłoże, pobielić je oraz 0,5 cm końcówki plecionki nowej szczotki. Jeśli pobielisz wiecej, to może Ci jej później nie starczyć. Do tego najlepiej nadaje zię duża lutownica grzałkowa. Nawet 300W.

Przy okazji pomysl o tulejkach bo one nic nie kosztują w porównaniu z późniejszą potrzebą ich wymiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak juz go wyjme to nie ma problemu z wymiana szczotek( pracuje z kolesiami elektronikami i elektromechanikami a wiec to juz pryszcz) tylko mam problem z samym wyjeciem, nie mam kanalu a pod blokiem to porazka....a jak mowie zonie ze trzeba jechac do mechanika to ja juz telepie bo ostatnio wymienialem pompe wspomagania i sie troszke splukalem z kasy :626:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skąd ja to znam????????????????????????????? :645:

:629:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio wymieniałem je w Polo '92 (jeszcze niedawno pracowałem w warsztacie) a przy mnie gośc sam sobie wymieniał w GolfieI i miał kłopot, bo musiał odkręcać jedną poduszkę.

Jeśli masz dostęp od góry, jak ja, to pozostanie śruba od dołu. Kładziesz się i już. Jednak rózne silniki to różne mocowania rozrusznika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A widziales miejsce w komorze silnika w VR? :643: Stary, tragedia, tam ciezko zarowke wymienic a co mowic o rozruszniku...Ciekawe czy ktos juz go wymienial w VR-rze wtedy bylo by po problemie....a co do Twojego silnika to tam jest duuuuzzzooooo miejsca...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pawel1309

tak jak mówiesz w VR6 może być mało miejsca, bo w moim pasku nie potrzeba żadnego kanału itp. dostęp jest egelancki :) o ile dobrze pamiętam 2 śruby i po kłopocie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak zobaczylem u kumpli silniki 1.8 i 1.9 td to bylem w szoku :546: tyyyle miejsca a u mnie porazka...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a moze obejdzie sie bez wyjmowania??? moze tylko klemy sa zasniedziale lub masa od alternatora?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wtedy przygasałyby światła lub kontrolki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak przekrecam zaplon to:

1. Opuszczaja sie szyby ale skokowo po kilka milimetrow

2. Prztykanie, prawdopodobnie z rozrusznika

3. Przygasaja wszystkie kontrolki

4. przygasaja zegary ale nie resetuja sie

5. Z popychu ladnie pali

6. Na biegu bez sprzegla stoi jakby byl na jalowym

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Istnieją przypadki, że rozrusznik robi zwarcie, ale należy to do rzadkości.

Faktycznie, najpierw przeczyść wszystkie grube przewody. Klemy na akumulatorze, każdy zacisk masy , plus na alternatorze.

 

Aha, zdarzają się wewnetrzne uszkodzenia akumulatora -pękniecia mostków, ale najpierw tamto posprawdzaj.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jutro po pracy zabieram sie za porzadki z kabelkami :610:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Jaceny

kulczaw wyciągałem dziś rozrusznik w swoim VR nie jest tak zle, dwie śrubki i po kłopocie bez kanału wystarczy podniesc paska .Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, z tym podpowiadaniem to jest tak, że trzeba napisać o wszystkich możliwych usterkach, natomiast jeśli sam to robię, to czynności sprawdzające automatycznie wykluczają inne uszkodzenia, inne czynności, których już nie muszę robić, a o których jednak muszę napisać w ciemno.

Innymi słowy dużo mniej jest tego gdybania jeśli widzi się to, co się naprawia. :643:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaceny opisz dokladniej jak to zrobiles. Rozumie ze wystarczy zdjac kolo i podniesc go na maxa i co jeszcze? na co on jest przykrecony( jakie klucze beda potrzebne)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kuczlaw, kumplowi wyjęcie zajęło 10 min.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Jaceny

Kuczlaw ja zrobiłem to tak:

- wyciągnij akumulator

- odkręć przewód (+) na rozruszniku klucz 13,i kostkę

- odkręć śrubę górną od rozrusznika klucz 17(najlepiej nasadka)

- podnieś autko od strony kierowcy

- od spodu odkręć drugą śrubę od rozrusznika klucz 17 i wyciągnij rozrusznik dołem.

Pozdrawiam miłej zabawy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie zgadniecie co bylo... Zaczalem od oczyszczenia akumulatora, masy i dalej nic. Pomyslalem ze pozycze pradu od kumpla no i odpalil czyli rozrusznik wyeliminowalem.Nastepnie podlaczylem zarowke pod aku no i bingo!!! podczas krecenie zaroweczka przygasla a wiec zwarcie w akumulatorze!!! kupilem nowy i jak reka odjal, pali jak nowy tylko zgubilo mnie to ze w jednej vhwili przestal dzialac......

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Aha, zdarzają się wewnetrzne uszkodzenia akumulatora -pękniecia mostków, ale najpierw tamto posprawdzaj.

 

Ciekawe, jakie masz ładowanie??? :637:

Pamietaj, że kupiłeś naładowany, ale obyś trafił w dziesiątkę.

I jeszcze jedno. To nie mogło być wewnętrzne zwarcie, lecz niedoładowanie lub pęknięcie mostka między biegunami cel.

 

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności