Gość grobel14 Zgłoś #1 Napisano 29 Marca 2006 Od 2 tygodni mam passata B4 1,9 tdi 94 rok. Mam problem bo nie wiem co się dzieje. Nie raz po przekręceniu kluczyka i zapaleniu się kontrolki od świec zarowych ona w ogóle nie gaśnie. Najgorsze jest to że samochód nie odpala. Nie ma szans.Świece sprawdzałem i są ok. Tak jakby coś odcięło dopływ paliwa i odłączyło świece. Podejrzewam ze to jakiś przekażnik ale może się mylę?! Zadnego dodatkowe zabezpieczenia nie ma. Proszę o pomoc bo dziś dwa razy nie mogłem go odpalić. Postał i zaraz było ok, ale nie da się tak jeździć! Zapali czy nie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JAFO Zgłoś #2 Napisano 30 Marca 2006 Jeśli kontrolka wskazuje jakis kłopot, to zacznij od przekaźnika świec żarowych. Włącz zapłon i sprawdź, czy dochodzi napięcie do świec. Niestety nie wiem, czy jest jakiś bezpiecznik od grzania świec, ale najprawdopodobniej jest. A jeśli jest, to ciekawe, czy nie na akumulatorze. Jeśli ów bezpiecznik będzie dobry a napiecia na świecach nie będzie to podstaw drugi dobry przekaźnik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość grobel14 Zgłoś #3 Napisano 30 Marca 2006 Najgorsze jest to że nie wiem który przekaźnik jest od świec żarowych.. :609: .Jeśli wesz to podaj numer lub jego umieszczenie..dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pawel1309 Zgłoś #4 Napisano 30 Marca 2006 w podszybiu jest jakiś bezpiecznik od świec!!! (pod maską oczywiście ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jumbol69 Zgłoś #5 Napisano 30 Marca 2006 Witajcie !!! - ten bezpiecznik jest nad serwem od pompy hamulcowej i ma nietypowy wygląd jest to blaszka przynajmniej w moim 1.9 D - 1991 r. - Pozdrawiam wszystkich !!!!!!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość grobel14 Zgłoś #6 Napisano 30 Marca 2006 Hej!Czy to może podłóżna blaszka zakryta palstikową obudową i jest przykręcona na imbusy?Znajduje się pod maską, od strony kierowcy, nad zbiorniczkiem płynu hamulcowego? Dość duża... Mam taki bezpiecznik w swoim passacie ale nie jest on przerwany. Muszę przeczyścić styki może pomoże? Dam znać. :628: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jumbol69 Zgłoś #7 Napisano 30 Marca 2006 Dokładnie taka blaszka tylko nie pamiętam czy w moim jest na imbusy :628: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wojtip Zgłoś #8 Napisano 30 Marca 2006 Stając przodem do silnika tak, aby kierowca był po prawej a pasażer po lewej stronie, gdy otworzysz pokrywę silnika to nad zbiorniczkiem płynu hamulcowego na grodzi poniżej uszczelki są dwa bezpieczniki (takie blaszki) jeden ten po lewej, który widać przez szybkę z pleksi jest od dmuchawy a zaraz obok niego po prawej od świec żarowych (trzeba otworzyć taką plastikową klapkę) Ale jeśli uda ci się zapalić silnik np. pierwszy raz no i troszkę pochodzi to, gdy jest wszystko dobrze przy ponownej próbie uruchomienia silnika nawet po 6 godzinach, gdy przekręcisz kluczyk kontrolka zapala się tylko na ok. 1 sekundę i silnik od razu powinien zapalić. Jeśli to wina świec problemy z zapaleniem powinieneś mieć tylko np. rano lub podczas mrozu. A nie masz jakiegoś odcięcia pompy wtryskowej ewentualnie należy szukać moim zdaniem w sterowaniu pompą Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość grobel14 Zgłoś #9 Napisano 30 Marca 2006 hej! Tak już wiem o jaki chodzi bezpiecznik. Właśnie go przeczyściłem bo przerwany nie jest .Będę czekał.Mam nadzieję że to pomoże? Ostatnio jaki mi auto nie chciało zapalić to kolega właśnie nim poruszał i zapalił ale później pojechałem do mechanika i ten powiedział że to nie ma nic wspólnego a usterki należy upatrywać w przekaźniku. Być może z niego taki mechanik ja ze mnie ksiądz? :610: Jeśli chodzi o zabezpieczenie to raczej nie mam.Mówię raczej bo samochód mam dopiero od 2 tygodni a poprzednim właścieciel nic nie powiedział o czymś takim. W każdym bądz razie jest to jakiź pierdół który ciężko wykryć a przez to samochód nie zawsze odpala... :639: Objaw tak jak pisałem wcześniej...kręci jak głupi ale nie ma paliwa bądż nie został podgrzany i kontrolka od świec świeci ciągle. A innym razem gaśnie po 1,5 sekundzie a silnik na dotyk i chodzi. Zobaczę czy samo przeczyszenie tego bezpiecznika coś da Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JAFO Zgłoś #10 Napisano 30 Marca 2006 Możesz zrobić inaczej, jeśli nie chcesz wstawiać nowego przekaźnika a wszystkie świece masz napewno dobre. Potrzebne są dwie osoby. Jedna osoba kabelkiem min. 6mm˛ podaje (+) bezpośrednio z akumulatora na świece. Po kilku sekundach druga osoba uruchamia samochód. W ten sposób pomija się przekaźnik świec, ale lepiej byłoby sprawdzić napięcie na świecach. Skoro piszesz, że bezpiecznik jest cały, to ja nie stawiałbym na to, że przeczyszczenie coś pomoże, ale próbować warto. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość grobel14 Zgłoś #11 Napisano 31 Marca 2006 Panowie powiedzcie mi który to przekaźnik jest od świec żarowych? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JAFO Zgłoś #12 Napisano 31 Marca 2006 Sciągnij sobie schemat elektryczny auta. http://volkswagen.msk.ru/index.php?p=page09 Przekaźnik świec żarowych 104(opis na przekaźniku) siedzi na pozycji 12 czyli pierwszy z prawej w dolnym rzędzie. Są dwa rodzaje przekaźników wysoki i niski, ale u Ciebie powinien być wysoki. Może być inny numer na przekaźniu lecz pozycja ta sama. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość grobel14 Zgłoś #13 Napisano 1 Kwietnia 2006 Panowie może to dziwne ale odpukać to póki co autko mi pali bez problemu...być może samo oczyszczenie i popsiakanie WD-40 pomogło?! Mam nadzieję bo nie chciałbym wrzycać już kasę w niego zwłaszcza że mam go 2 tygodnie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sledziu Zgłoś #14 Napisano 16 Czerwca 2006 Ja mam pytanie. Bo u mnie ta blaszka jest pęknięta. Czy trzeba kupować jakąs specjalną blaszke czy można dopasować dowolną?? :609: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość grobel14 Zgłoś #15 Napisano 16 Czerwca 2006 Blasz jest pęknięta czy całkowicie przerwana? Jeśli przerwana to muisz ją wymienić. Dowolnej raczej nie włożysz bo jest tam duży opór i szybko z niej nic nie będzie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sledziu Zgłoś #16 Napisano 16 Czerwca 2006 Blasz jest pęknięta czy całkowicie przerwana? Jeśli przerwana to muisz ją wymienić. Dowolnej raczej nie włożysz bo jest tam duży opór i szybko z niej nic nie będzie. Jest przerwana :639: Byłem w paru sklepach i trzeba cały przekaźnik kupic chyba. Na szrocie nie ma tego :625: :647: HA :642: Zbalazłem sklep co maja. Jedyne 3 zł. lecem kupić i założyć i pochwale się czy pomogło :622: Trzymajta kciuki ludziska :629: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość wadolek Zgłoś #17 Napisano 3 Marca 2007 Witam was wszystkich.. To moj pierwszy post Mialem to samo... Lampka najpierw zapalala sie jakby grzanie.. pozniej slyszalem przekaznik ze niby sie rozlaczyl .. lampka w tym momencie reagowala troche przygasajac ale nadal sie palila... Pozniej bedzie temat ze podczas jazdy bedzie sie zapalala a silnik bedzie gasl... Chodzi tu o przekaznik numer ... nie pamietam, ale nad 36 jest.. z lewej od 18.. Doraznie mozna zdjec obudowe i naciskajac z czola na styk jechac do sklepu po nowy przekaznik.. ( ok 30 zl ) Bezpiecznik tez mialem przepalony ale on nie powodowal swiecenia kontrolki.. Nie puszczal pradu na swiece.. ot co Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mlodyfree Zgłoś #18 Napisano 6 Marca 2007 witam. ja odwiedziłem elektryka, zabral jakas kostke zapewne zlutowal cos i wrocil po 10 min. kosztowalo mnie to 50 zl. ale byl to elektryk nr 3 a auto potrafilo zgasnac nawet na trasie. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dolkom Zgłoś #19 Napisano 6 Marca 2007 Z tego co wiem ten bezpiecznik pod maską nie jest od świec żarowych tylko od świec podgrzewania płynu ,coby nam zimą szybciej się ciepło robiło.A ten właściwy znajduje się za skrzynką przekaźników w kabinie i 50A.Pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mlodyfree Zgłoś #20 Napisano 6 Marca 2007 dalkom dobrze mowisz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach