Skocz do zawartości
Gość kajb

Luzy dźwigni zmiany biegów.

Rekomendowane odpowiedzi

Gość kajb

Witam wszystkich fachowców!

 

Tym razem mam problem z lewarkiem zmiany biegów.

Dzwignia zmiany biegów ma dosć duży luz, słyszalny przy jeździe (wkurzające brzęczenie).

Przełączanie biegów odbywa się płynnie, bez problemu wchodzą biegi.

Ma żona jest dość energiczną kobitką, która dość dużo jeździ naszym paskiem i obawiam się, że w pewnej pięknej chwili lewarek zostanie jej w ręku... :641:

Jak sobie poradzić z tym luzem. Czy jest jakieś czarowno- tajemne lekarstwo na tą dolegliwość? Co wymienić i ile to kosztuje?

 

Pozdrawiam wszystkich

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dźwignia osadzona jest w gnieździe. W gnieździe tym siedzi dolna część dźwigni -jabłko. I to ono właśnie ma luz w tym gnieździe. Najlepiej jest kupić nowe gniazdo i jabłko i wymienić to. W Passku nie robiłem, ale robiłem to w Golfie. Sprawa prosta, ale dobrze jest to robić na kanale. Wstawisz nowe plastiki, obficie nasmarujesz i jazda na kilkanascie lat.

Gniazdo przykręcone jest dwiema śrubami do obudowy natomiast jabłko zablokowane jest na dźwigni zawleczką.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kajb
Dźwignia osadzona jest w gnieździe. W gnieździe tym siedzi dolna część dźwigni -jabłko. I to ono właśnie ma luz w tym gnieździe. Najlepiej jest kupić nowe gniazdo i jabłko i wymienić to. W Passku nie robiłem, ale robiłem to w Golfie. Sprawa prosta, ale dobrze jest to robić na kanale. Wstawisz nowe plastiki, obficie nasmarujesz i jazda na kilkanascie lat.

Gniazdo przykręcone jest dwiema śrubami do obudowy natomiast jabłko zablokowane jest na dźwigni zawleczką.

 

Czy te elementy (Jabko + gniazdo) można kupić bez problemu w jakiś nie koniecznie firmowych sklepach?

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Głowy nie dam, bo to, co wymieniałem w Golfie, to była dźwignia z całą skrzynką. W koncu doszło do tego, że trzeba było wymienić tylko te plastiki (jabłko i gniazdo) z tego wzgledu, że gość kupił na szrocie komplet, który jednak nieco różnił sie od oryginału, jednak plastiki były zawsze takie same.

Czy dostaniesz nowe w sklepie tego nie wiem. Mozesz popytać. Najwyżej poszukasz na szrocie kompletu z plastikami w najlepszym stanie. Bedą one dobrze nasmarowane bez opiłków plastiku wewnątrz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pannonia

Witam!

Na wstępie przeproszę Kolegów że tak "z butami" w temat, ale nie wiem dla czego nie mogę założyć swojego (i to na 2 różnych przeglądarkach IE i Mozilla) - a temat jest zbliżony do mojego.

 

Mam pytanie -jak wymontować dźwignię przełączania, mech. zmiany biegów ?

Ma duże luzy i muszę pokombinować, tym bardziej że w ASO mają tylko zestawy naprawcze za "jedyne" 460zl

Mam sprzęgło hydrauliczne.

 

dodaję zdjęcie dla lepszej orientacji o co mi chodzi.

dzwignia.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość vento-SDI'97

Nie wiem jak u was , ale w Bydgoszczy za zestaw naprawczy zapłaciłem CAŁE 40pln.polecam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam pytanie zauważyłem że dolna linka sterowania biegami (ta przy skrzyni biegów) zaczepia mi o łapę zawieszenia skrzyni biegów, dodatkowo tez zauwazyłem że przy zmianie biegów z 2-3 i 3-4 czuć na lewarku lekkie jakby stukniecie. Sprawdzalem u ojca w pasku i zauważyłem że mechanizm z linkami przy skrzyni u mnie jest jakby opadniety. Nigdy tam nie zaglądałem, czy są tam jekies elementy które mogły by sie zetrzec a które są wymienne? Załączone zdjęcie ściągnąłem z internetu żeby zaznaczyc w którym miejsco zaczepia mi mechanizm o to mocowanie, jest to zaznaczone czerwonym kółkiem a miejce gdzie trze mechanizm jest zaznaczone dwoma czerwonymi krechami, wytarło mi sporo bo zrobiła się jakby bruzda.

1231901180.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w którym miejsco zaczepia mi mechanizm o to mocowanie, jest to zaznaczone czerwonym kółkiem

Ale przecież w tym miejscu nie powinno być linek do biegów...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie o to miejsce właśnie zaczepia dolna linka od zmiany biegów przechodzi nad tym miejscem gdy włączony jest drugi bieg, później dorzucę fotki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wybaczcie odgrzeje kotleta :P

 

Otóż mam taki problem, że ciężko wchodzi mi wsteczny. Trzeba na maksa w lewo i w dół i dopiero troche poruszać żeby wszedł. Do tego kiedy wrzucam 1 też musze wcisnąć lewarek do dołu, coś takiego jak powinien wchodzić wsteczny. Jest na to jakaś rada?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Otóż mam taki problem, że ciężko wchodzi mi wsteczny. Trzeba na maksa w lewo i w dół i dopiero troche poruszać żeby wszedł. Do tego kiedy wrzucam 1 też musze wcisnąć lewarek do dołu, coś takiego jak powinien wchodzić wsteczny. Jest na to jakaś rada?

zacząłbym od regulacji linek na wybieraku na skrzyni, jeśli to nie pomoże to wymiana linek a później wybieraka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Regulacja była ale nic nie pomogła. Więc całą konsolę do wymiany tak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Regulacja była ale nic nie pomogła. Więc całą konsolę do wymiany tak?

a piątka jak wchodzi?? tak jak powinna?? czy wszystkie biegi przesunięte??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak reszta biegów mniej więcej ok, wydaje mi się tylko, że jakby daleko idzie dźwignia ale to może być po prostu tak, że ten typ tak ma

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak reszta biegów mniej więcej ok, wydaje mi się tylko, że jakby daleko idzie dźwignia ale to może być po prostu tak, że ten typ tak ma

skoro to tylko 1 i wsteczny to powinna być kwestia regulacji..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj odebrałem go, koleś regulował ale różnicy nie ma

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

może sam spróbuj regulacji. tylko kurcze nie powiem Ci już którym cięgnem powinieneś się bardziej zając bo mi wyleciało z głowy. jeśli to nie pomoże to linki do sprawdzenia i wybierak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem wybierak 100 % ja mialem tak ze wsteczny mi nie wchodzil a reszta normalnie po regulowalem ciegnem ale nie dalo sie juz ustawic ale nie mialem 5 albo wstecznego zobaczyc czy plastiki na wybieraku sa cale i czy nie ma luzow jesli sa to do wymienienia przynajmniej ja wymienilem i mialem spokoj :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Moim zdaniem wybierak 100 % ja mialem tak ze wsteczny mi nie wchodzil a reszta normalnie po regulowalem ciegnem ale nie dalo sie juz ustawic ale nie mialem 5 albo wstecznego zobaczyc czy plastiki na wybieraku sa cale i czy nie ma luzow jesli sa to do wymienienia przynajmniej ja wymienilem i mialem spokoj

jesteś moim kolegą ale muszę Ci zwrócić uwagę ;) napisz jeszcze raz, z przecinkami, kropkami i dużymi literami ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gadałem dziś z bratem. W sobote jak dobrze pójdzie to obadamy całą sprawe i będzie wszystko jasne ;). Narazie musze zająć się radiem a dokładniej przewodami bo widze, że ktoś sobie na siłe próbował pomagać...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności