Skocz do zawartości
Gość MaciekGT

Passat 1,8T (B5) 191KM i 308Nm...

Rekomendowane odpowiedzi

Gość MaciekGT

Witam wszystkich po raz pierwszy!

Jak to dobrze że jest jakies forum Passata.. jest się z kim podzielić tym i owym.

Auto kupiłem we wrześniu 2004 roku, obecnie ma przebieg 120 tys.km. Jest to zielony kombiak.

Ponieważ tuning to mój nie pierwszy dokonałem na razie kilku podstawowych zmian.

Chip Vtechu strojony na hamowni u Jacka Chojnackiego dał rezultaty jak w temacie, auto osiąga setkę w ok.7 sek, czasem uda się zejśc poniżej...

Zawieszenie to niemieckie sprężyny Weitec -35mm a amorki Bilstein (czarna seria), hamulce na tarczach brembo, klocki ferrodo. W planach wydech jak zwykle w Eltecu i większy intercooler lub natrysk wody..

 

Ponieważ auto spala do 15 litrów poddałem sie i zamontowałem instalację gazową na wtrysku sekwencyjnym i sie nie przejmuję kosztami anymore.. :629:

 

Chętnie odpowiem na pytania, zamieszczam wykresik z hamowni.

Pozdrawiam Maciek

 

[Marek - temat przeniosłem do działu tuning]

 

hamownia.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość dadun

eno eno ;-)

 

niezle :629: tylko co z trwaloscia? :618: bo to juz chyba gorna granica na stocku :627:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość MaciekGT

Po chiptuningu zrobiłem już prawie 30 tys i na razie bez szkody dla silnika. Jedyny zauważalny efekt dociążenia to przegrzewanie sie intercoolera przy upałach i jednoczesnym mocnym pałowaniu. Krótki postój i auto wraca do pełnej mocy.... ale zdarza się to bardzo rzadko. Dlatego też kolejnym tematem do opanowania będzie wymiana interka...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

MaciekGT, jaką masz instalkę LPG i jak się sprawuje przy tak wyciągniętej charakterystyce silnika?

 

...i te siedem sekund... :621: musi nieźle rwać asfalt ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I przy takich tematach mam ochote kupić 1.8T :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość MaciekGT

Instalka gazowa to Randi Renzo, z większym (do 300kM) reduktorem i listwą wtryskową też dużą (obsłużyła by cięzarówkę i pracuje obecnie max.na 60%).

 

Generlanie instalacja jest miodzio, nie czuje kiedy sie włącza, robi to tak szybko i płynnie że po prostu tego nie zauważam. Spadek mocy jest minimalny choć zauważalny, wydaje sie że gdzieś kilku procentowy.

Na benzynie spala mi dokładnie tyle samo co na gazie, w mieście 13-15 na trasie 10-12.

W ostanie duże mrozy nie było żadnego problemu, i przejście na gass nastepowało po ok.2-3km drogi (auto bez garażu).

 

A teraz kilka minusów - ale to dotyczy geberalnie gazu.

Mały zbiornik na gas - wchodzi 40 litrów co starcza na 200-300km (choć ta górna to teoria)

Teoria pojemości niestety upada, gdyż przy kończącym sie gazie nie można depnąć bo spada zbyt gwałtownie ciśnienie i silnik przerywa.. :626:

W czasie mrozów efekt przerywania się zwiększył, ale to już chyba ma związek z przechłodzeniem reduktora i zwiększoną gęśtością gazu.

Temperatu spalania wzrasta o ok.300'C a co za tym idzie czasem układ chłodzenia dostaje nadciśnienia i lekko popuszcza...(na wężykach ze zbiorniczka wyrównaczego)

 

Plus największy to oczywiście koszty eksploatacji, choc jeżeli gaz będzie dalej drożał a benzyna taniała to trochę się to pogarsza.

Koszt podstawowej instalacji do turbo to 4tys, moja pod te 200kM 4,7tys.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ktory masz silnik, jakie oznaczenie?

Moge wiedziec, czemu sie zdecydowales na CHMS?

Aha, jak zmierzyles przyspieszenie, GTechem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość MaciekGT

Silnik nr.-U016464

U Jacka tuninguje auta od 2000 roku i nie narzekam. Z Espero 1,8 (95kM i 146Nm) wycisnąłem 130kM i 180Nm a do setki schodziłem do 8 sek.

Poza tym ma dobrą hamownię i podstroił mi programik taki jak Twój do ww. parametrów oczywiście przy ciągłej kontroli AFR.

 

Przyspieszenie mierzyłem Gtechem ale średnio oscylowało ok.7 sekund a na 400m ok.15 sekund (o ile dobrze pamiętam).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Lukasiasty

Ciekawe czy dałby rade wy...dzić 2.8 v6,ale z tym mamentem to chyba farmalność,

jak z trakcją na dwójce czy trójce,bo moja seria na zimówkach 195/65R15 do dwójki zrywa,na trójce już sie trzyma drogi dobrze.Na jakich kółkach pomykasz?

Klub turbolotów sie powiększa,Mr.Who nie zastanawiaj sie tylko działaj :622:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość dayv

to tylko moje zdanie ale samym softem wyciagnac do takiej mocy...z tym momentem.. nie wiem jaka tam siedzi skrzynia i sprzeglo... no i ogulnie bez hardwaru taka moc z tego silnika... Jedno jest pewne przyjemnosc z jazdy ogromna :) zywotnosc spewnoscia obnizona....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skrzynia daje sobie radę dobrze. Jeżeli nie będziesz strzelał ze sprzęgła to i układ przeniesienia napędu powinien wytrzymać długie tysiączki ;)Dadun może coś niecoś na ten temat powiedzieć :P. Ja od początku miałem problemy ze sprzęgłem w poprzednim aucie ale nauczyłem się po prostu nie redukować z międzygazem ;P Teraz mam niby jeszcze bardziej wyżyłowane parametry, a póki jest zimno, to sprzęgło ani razu mi nie puściło. Gorzej w lato - przy ostrym ruszaniu (mówie o pale spod świateł do odcięcia - tak jak się po prostu nie jeździ - bo to wstyd ;P) dwójka nie łapie od razu i potrafi się kilka sekund ślizgać dopóki obroty nie spadną... Przy normalnej jeździe efekt nie do zauważenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Lukasiasty

marecek,a czy ma sens dawanie pełnego gazu na jedynce bo u mnie nie ma to sensu zaraz traci przyczepność a i na dwójce podczas przyśpieszania z pedałem w podłodze zrywa na suchum asfalcie(bez strzelania ze sprzęgła poprostu jak nabiera prędkości tak koło 5000rpm opony zaczynają nie dawać rady z przeniesieniem napędu),mam serie tak mi sie wydaje auto od helmuta,ale tam sie nie chwalą chipowaniem,bo im dowalają za większą moc.Chyba odżałuje na chamownie i wyjdzie co on jest wart.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość MaciekGT

Generalnie to zimą czasem klnę ten moment bo ruszyć nie mogę i na trójce często mi sie zdarza ślizgać kołami. Tuż po tuningu jak jeszcze miałem seryjne 195/15/65 to zapiszczał nawet na trójce przy zapięciu, a dwójka to oczywiście masakra tak jak jedynka. Kupiłem więc Dunlop SP Sport 205/55/16 no i alufelgi i jest znacznie lepiej, dwójka już tak nie piszczy a trójka jest zupełnie przyczepna. Twardsze zawieszenie też poprawiło sam start i przyczepność, gdybym miał kasę to od razy bym wstawił regulowana żółtą serie i jeszcze utwardził.. ale nie dałem rady na raz.

A strzelanie sprzęgłem przy takiej mocy i napedzie na przednie koła nie ma najmniejszego sensu więc tego nigdy nie robiłem - jak ktoś ma 4x4 ze szperą to sobie może takie masakry robic bo mu auto odjedzie a nie zanurzy sie z asfalcie parę centymetrów ale w miejscu..

 

Sprzęgło już niestety wymieniłem ale miało 100 tys.km no i nie wytrzymało zmiany właściciela, zamontowałem Sachsa i na razie jest bez zarzutu (20 tys.km).

Ostatnio wciągnąłem Subaru Forester 2,5 GT, z napędem na cztery, w katalogu ma 7,1 do setki.... ale mu chyba oponki nie dopasowali bo został juz na starcie.. :622:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość MaciekGT

A jeszcze dla zainteresowanych szczegółami instalacji gazowej i zakładu montującego odsyłam do wątku z mojego starego forum Espero (kiedyś to był mój potworek..)

Są tam równiez zdjęcia instalacji z Passata tuż po montażu a po wejściu w mój profil znajdziecie fotki i opis mojego poprzedniego projektu - auto szybkie ale zwyczajne :610:

http://motonews.pl/sh_forum.php?op=fvt&t=120934&c=0&f=17&start=0

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość dadun
Twardsze zawieszenie też poprawiło sam start i przyczepność, gdybym miał kasę to od razy bym wstawił regulowana żółtą serie i jeszcze utwardził.. ale nie dałem rady na raz.

 

 

A strzelanie sprzęgłem przy takiej mocy i napedzie na przednie koła nie ma najmniejszego sensu

 

 

Ja mialem Bilsteiny B6 bo na seri tez niedalo sie jezdzic ;-) sorry scigac pod swiatlami ;-), na zoltych B6 super, regulowane sa ja OK, jednak dla mnie i za drogo no i za malo komfortowo ;-)

 

co do strzelania sprzeglem ;-) jasne, ze mozna :617: tylko po trzeciej wymianie poduszki oraz calego kola dmumasowego odpuscielm sobie te "setne czesci sekundy" ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ELECTRIC

witam .. zgodze sie z tematem ze trezba montowac LPG>. tez mam 1.8T na chipie...

 

ale nie pali mi wiecej niz 9l

 

mam 185KM na 280NM

 

ale juz to biega fajnie

 

tylko mam problem... montaz stozka.. cos wymysle napewno w weekend.. proponuje tez montaz BLOW OFF... podobny jak w subaru....:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
proponuje tez montaz BLOW OFF... podobny jak w subaru....:)

 

A ja proponuje przemyśleć montaż BOV'a ... z tego co wiem (chociaż nie jestem, żadnym autorytetem) w przypadku tych silników porządny DV sprawdza się dużo lepiej niż zawór blow off. DV to obieg zamknięty podczas gdy BOV wywala powietrze do atmosfery, co może skutkować wpadaniem w tryb awaryjny. (ECU myśli, że ma daną ilość powietrza, podczas gdy tak naprawdę część uciekła już przez BOV'a)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ELECTRIC ogarnij się z kotletami..... ]

odkopoałeś topic sprzed dwóch lat zeby walnąć babola...... BOV jak w subaru.... dzizzzzz.

Pokaz mie jedno fabryczne subaru ktore ma BOVa. Tylko jedno... :)

 

a ja sie nie zgodze ze trzeba montowac LPG i co? Natomiast zgodzę się z innymi Modami jak zaproponują Ci ostrzeżenie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość neko

Mam problem ze sprzęgłem ślizga się po Chip tuningu i musze je wymienić jakie jest najlepsze sprzęgło do modelu 1.9 TDI seryjnie 130 a kucy po tuningu 150 i moment obrotowy 420 nm.Proszę o jakieś sugestie czy obniżyć moment czy lepiej kupić jakieś markowe sprzęgło.Jak tak to jakie.Z góry dzięki na każde posty.

czy rozwiaze problem montujac sprzeglo jedno masowe?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam problem ze sprzęgłem ślizga się po Chip tuningu i musze je wymienić jakie jest najlepsze sprzęgło do modelu 1.9 TDI seryjnie 130 a kucy po tuningu 150 i moment obrotowy 420 nm.Proszę o jakieś sugestie czy obniżyć moment czy lepiej kupić jakieś markowe sprzęgło.Jak tak to jakie.Z góry dzięki na każde posty.

 

uuuuuu chip dał ci 110NM :eek:

 

powodzenia stary, przy takim poziomie to żadne seryjne sprzęgło długo nie pociągnie...

 

obetnij nm do ~350 (seryjnie masz jeśli dobrze pamiętam 310)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności