MrWho Zgłoś #1 Napisano 4 Października 2005 Witam serdecznie... mam dosyć sporway problem z moim paskiem moze zacznę od opisu całego problemu i jak wogle do tego doszło: Wiec tak jakieś 100km temu wyskoczyło mi w polu przejechanych km service INSP - które migało i po kilku sekundach znikało... jeĽdziłem tak sobie jeĽdziłem bo ciagle to miałem zdjac ale czasu nie było... pozyczyłem dzisiaj dla qmpla samochod... i tutaj właśnie nie wiem twierdzi że na ostatnim skrzyzowaniu raptem mu padły kierunki wsiadam do samochodu odpaliłem a tam ani krótkich ani długich ani przeciwmgielnych przednich/tylnik wycieraczki nie działaja... spryskiwacze też nie... ogrzewanie tylniej szyby a climatronic jest cały podświetlony wszystko sie zapala i gaśnie... jedyne co mi działa to: awaryjne, postojówki... i długie jak pociagne do siebie dzwignie ( te takie mignięcie ) mysle sobie co za cholera.. przesadziłem z tym service insp odstawiłem jakos tam samochod na postoj ( ciemno i bez świateł bez kierunków ) ide do domu po intrukcje jak zdjac ten service... wrociłem zdjełem nie wyświetla mi sie juz ale to nadal jest i teraz pytanie co do jasnej cholery sie stało ???? dodam że jak przekrece kluczyk na zapłon to wszystko gra... (no oprocz klimatronika ) kierunki działaja światła itd... i jak zapale raptem wszystko ginie... teraz jest kolejny chwyt bo moge lekko cofnać kluczyk i wszystko raptem wraca co do klimatronika to wszystko sie pali i znika wszystko tak miga... kilka sekund i potem włacza sie normalnie i wszystko działa jak by normalnie CO JEST DO JASNEJ CIASNEJ stawiam browara dla kazdego kto mi pomoze... PS. sorx za błedy i orty ale pisze to w niezłym stresie i nieĽle jestem zmeczony Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Charakterek Zgłoś #2 Napisano 4 Października 2005 Gadałem z facetem, który owego Paska posiada. On twierdzi tak: 1. Bezpieczniki 2. Przekażniki 3. Zwarcia w wiązkach (w komorze silnika) 4. Przetarcie któregoś z kabla w komorze silnika 5. Kable zostały ostro zamoczone - jedyna rada - wysuszyć i uszczelnić wszystkie wtyczki, gniazdka etc. 6. Pojechać do serwisu na reset błędów z komputera, bo ten zidiociał do reszty. Czyli główną podejrzaną jest wiązka, która idzie do komory silnika. Ponoć tam, gdzie przechodzi z kabiny do komory gumka uszczelniająca jest, która kocha się wytrzeć... Więc izolować i gumkę nową Więcej nie mógł odpowiedzieć... Aha jeszcze sprawdzić wszystkie żarówki czy są człe, zdrowe i czy dostają masę (głównie te z tyłu...) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jedrus Zgłoś #3 Napisano 4 Października 2005 dzięki char za niezłe kompendium wiedzy o elektryce B5 z tego co jednak gadałem z MrWho na gg, wynika, że poszła... stacyjka mówi, że po cofnięciu minimalnym kluczyka wszystko wraca do normy, jednak za mocne cofnięcie oznacza... zgaśnięcie... czy możliwe że takie cuda się dzieją właśnie przez stacyjkę? że jak jest na maxa w prawo przekręcone to jest jakiś tryb "oszczędności" dla rozruchu? nie wiem jak w B5 ale w B3 jak zapalasz auto, to wszystko elektryczne przestaje na chwile działać (radio, światła, klima itp.)... może u MrWho kluczyk zostaje w tej pozycji "rozruchu" silnika? ale to takie moje nocne mniemania... pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Charakterek Zgłoś #4 Napisano 4 Października 2005 To raczej kostka przy stacyjce... Ale najczęściej przyczyna jest błacha (gość wjechał w kałużę i zamokło). Ja miałem takie hocki klocki w Oplu jak mi pasek klinowy wiązkę przetarł... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Sałyk Zgłoś #5 Napisano 4 Października 2005 nie wiem jak w B5 ale w B3 jak zapalasz auto, to wszystko elektryczne przestaje na chwile działać (radio, światła, klima itp.)... to chyba jest tak zawsze ? w MK II tak miałem teraz w b4 również ;] pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jedrus Zgłoś #6 Napisano 4 Października 2005 no właśnie - i dąże do tego, co zresztą MrWho sam wywnioskował - kluczyk nie wraca z tej pozycji "wyłączenia wszystkiego" przy rozruchu, do "trybu jazdy" - nie wiem jak to nazwać 8) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubelt Zgłoś #7 Napisano 4 Października 2005 Zacznijmy od tego, ze service insp jest tylko i wylacznie komunikatem informujacym o zblizajacym sie przegladzie. Jedynie wtedy moze zaszkodzic portfelowi, gdy zapomni sie go usunac przed wizyta u mechanika. (mechanik podlaczy kompa, skasuje inspekcje i kaze sobie zaplacic 80 zl). Jak go sie usuwa? Pisalem na tym forum juz dwa razy. Co do climatronika - wykonaj test: http://www.passatplus.de/arbeitshilfen/klima/codes.htm Dla nie sprechajacych: Zaplon wylaczony. Przyciski zamkniecie obiegu powietrza i ECON przycisnac rownoczesnie dluzej niz 3 sek. Trzymajac wcisniete wlaczyc zaplon i zostaje przeprowadzona diagnoza. Na koncu testu pojawi sie po prawej stronie liczba bledow a po lewej numer bledu. Jak po prawej sa zera to gratuluje, clikatronic dziala bezblednie. Ja u siebie sprawdzalem, zdaje egzamin. W przypadku wystepujacych bledow guzik temp + przewija do nasteponego bledu. Dotychczas znane bledy: 306 - czujnik temp w zderzaku 511 - czujnik temp w okolicach nog 444 - zadnych zapamietanych bledow. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MrWho Zgłoś #8 Napisano 4 Października 2005 Wiec tak Cholera go wie czy to stacyjka bo qrde dziwne jest to że raptem w tym samym czasie climatronic zacza robić cyrki sprawdze ten climatronic jutro... Kubelt działa Ci reszte tych kodów te 44 czy 46 kodów dodatkowych ze tam predkość itd pokazuje?? Jeżeli tak to jak do tego dochodzisz... teraz tak gdzie ida głowne wiazki mniej wiecej ? jakos opiszcie mi jak mozecie... moge dac fotki jutro jeszcze popatrze kable wszystkie czy jest ok... jezeli nic nie zrobie to w piatek jade do servisu jeszcze jutro do nich przedzwonie... usunełem juz ten servis INSP Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubelt Zgłoś #9 Napisano 5 Października 2005 Powiedzmy tak - udalo mi sie to uruchomic i sprawdzalem sobie oszukiwanie predkosciomierza w porownaniu do predkosci pokazywanej na climatronicu. Przegladalem tez inne opcje, ale wiele z nich nie rozumiem. W sieci opisow jak na lekarstwo, wiele sie nie dowiesz. Ostatnio jednak jak probowalem to dostaje same zera... cos mi sie wydaje, ze korzystalem wtedy z innej kombinacji klawiszy ale moge sie mylic. Musialbym pogrzebac w sieci znowu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MrWho Zgłoś #10 Napisano 5 Października 2005 ja grzebałem i chyba probowałem rozne sposoby ale wydaje mi sie ze Ľle to robiłem bo robiłem to juz na zapłonie a pewnie trzeba trzyamć juz przed... wiec tak co do climatronica to wywalił mi 2 błedy 4F9 000 cholera wie co to jest Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubelt Zgłoś #11 Napisano 5 Października 2005 Dokonanie tego na wlaczonym zaplonie wyswietla juz istniejace bledy. Zrob to tak, jak napisalem i zobaczymy, czy sie nie pojawia nowe bledy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sl@wek Zgłoś #12 Napisano 5 Października 2005 Siem! to jest jakiś tryb "oszczędności" dla rozruchu? nie wiem jak w B5 ale w B3 jak zapalasz auto, to wszystko elektryczne przestaje na chwile działać (radio, światła, klima itp.)... może u MrWho kluczyk zostaje w tej pozycji "rozruchu" silnika? Przy rozruchu caly prad idzie z aku na rozrusznik,niepotrzebne urzadzenia zostaja odlaczone! Mozna by zagladnac do stacyjki...4ry dni temu wymianielem nagrzewnice w swoim pasku(nikomu tego nie zycze)po zlozeniu zaplon i...blada d..a.Nie ma pradu,podswietla tylko tablice rozdzielcza mam oswietlenie wewnetrzne,na rozrusznik prad daje ale nie ma go na zaplonie,kombinacje,moze cos nie polaczylem moze cos urwalem,po godzinie grzebolenia okazalo sie ze od stacyjki wypial sie przewod i to tak chytro ze nie bylo tego widac.Znowu zaplon i...pali ale przebiera gasnie nie chodzi na biegu jalowym Dopiero pomoglo odpiecie klemy z aku na jakies 15scie minut!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MrWho Zgłoś #13 Napisano 5 Października 2005 qrwa no jaja była juz klima nie szwankowała i znowu zaczynaja sie jaja raz wywala bład raz nie qrwa co jest grane?? Do tego wczoraj juz to zalwazylem ale nie wiem czy tak było czy nie przywale mu 4tys obrotów puszczam gaz i spadaja obroty nisko tak do 400-500 aż sie lekko przydławi... i zaraz rosna do tych 800-900 co jest grane? czyzby benzyna? ostatnio 2x tankowałem w innej stacji niz zawsze... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jedrus Zgłoś #14 Napisano 5 Października 2005 MrWho - spróbuj odłączyć aku na parę minut.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MrWho Zgłoś #15 Napisano 5 Października 2005 odłaczałem na 2-3minuty nic to nie dało cyrki sie dzieja w piatek jade do servisu zdam relacje jak wroce Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jedrus Zgłoś #16 Napisano 5 Października 2005 w piatek jade do servisu nareszcie :520: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MrWho Zgłoś #17 Napisano 5 Października 2005 mały update nie do servisu tylko do kola ktorego poznałem na elektrodzie ktory chyba pracuje w servisie ale robi chyba troszke na lewo ceny ma spoxik i jest BARDZO kumaty.. zadałem mu kilka pytań na które znałem odpowiedz i bez rozbierania kiedykolwiek drzwi by tego kolo nie wiedział i powiedział mi wszystko wzorowo hihi [ Dodano: Pią PaĽ 07, 2005 10:45 pm ] OK wiec byłem u kola 7 lat robi grupe vw zna sie jak cholera na tym koszt całkowity to 170zł + paliwo.. kostka - 90zł , diagnostyka kompa 50zł wymiana 30zł sadze że ceny jak najbardziej OK zwlaszcza że kostka o 30zł tańsza niż w servisie w białymstoku u sieńki jeszcze naprawi mi zamki, wstawi modol komfortu z pilocikiem ( tylko musze kupic ) i inne duperele jak narazie polecam [ Dodano: Pią PaĽ 07, 2005 10:55 pm ] Aaa zapomniałem wyślę fotki tego co było rozwalone i rozpołowie to poszła walić się kostka.. jak by ktoś miał rozwaloną kostke ale elektrycznie to moja jest w 100% sprawna elektrycznie jest po prostu fizycznie peknieta... wiec jak by cos moge sie z tym dogadać z klima miałem 2 błedy silnika swierzego powietrza na poczatku nie dało sie usunać ale ustawił na wszystkie 4 silniczki na pozycje 0 i sie zaprogramowały na nowo i wywalił te błedy niestety taki silniczek w servisie 600zł ale mowił że nie ma problemu wyrwać taniej co do tego że kiedyś miałem problem z centralnym to miałem też 2 błedy bład który eliminował bład przyczyna sterownik komfortu nie dostawał plusa ... powiedział mi żebym poodkrecał nadproże do góry tapicerke i dobrze przejżał czy nigdzie nie ma wody w wiazkach dobrze styczki powkładał itd bo mowił że tam czesto problem jest z szybami/centralnym co do małych obrotków to najprawdopodobniej benzynka bo po przejechaniu 200km jest coraz lepiej aczykolwiek mowił mi żebym wyczyścił przepustniczke qrde mam nadzieje ze relacja sie przyda jak by komuś coś podobnego siadło Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jaro73 Zgłoś #18 Napisano 31 Maja 2006 A co to może oznaczać numer 256 ? Wyświetliło się na wyświetlaczu i nie moge nigdzie znaleźć co to jest? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość morfeusz_30 Zgłoś #19 Napisano 14 Grudnia 2006 też mam te 256 i też nie mogę tego nigdzie znaleść Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mol8 Zgłoś #20 Napisano 14 Grudnia 2006 pawel napisz gdzie byles u tego kolesia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach