Skocz do zawartości
Gość misiek_wr

dodatkowa elektryczna pompa wody

Rekomendowane odpowiedzi

Gość misiek_wr

Witam. Zwracam sie do użytkowników z prośbą o małą podpowiedź, posiadam Passta B3, 1991r z silnikiem 1,6TDi - silnik ten jest wyposażony w dodatkową pompe wody,

pompawody3iy.th.jpg

Moje pytanie brzmi: kiedy jest załączona ta pompa? Bo sprawdzałem u siebie i w żadnym momencie nie dochodzi do niej zasilanie. Dodam tylko iż przewody wodne z pompy są doprowadzone do sprężarki powietrza.

Z góry dziekuje za odpowiedzi i sugestie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Moje pytanie brzmi: kiedy jest załączona ta pompa?

Pierwszy raz widzę dodatkową elektryczną pompę wody ???????????????

do sprężarki powietrza.

A :628: skąd ty tam masz sprężarkę??????? :628: :628: :628:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ppmarian
Pierwszy raz widzę dodatkową elektryczną pompę wody

 

to w takim razie malo jeszcze widziales. :610: elektryczne pompy wody (dodatkowe) to standart w VR6 i w 2.4D R5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja w mazdzie nie tylko mam dodatkową pompe wody ale i webasto

 

w3.jpg

w2.jpg

 

wg.gif

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ppmarian
A ja w mazdzie nie tylko mam dodatkową pompe wody ale i webasto

 

Obrazek

Obrazek

 

Obrazek

 

ale el. popma wody w webasto ma zupelnie inne zadanie niz seryjna el. pompa wody np w VR6

 

w webasto wymusza tylko obieg aby podgrzac plyn chodniczy potem juz nie dziala

 

u mnie pompa wpomaga zwykla pompe podczas wytsokiej temp silnika a po jego wylaczeniu jeszce pracuje aby wymusic obieg wody przez chlodne przez to obnizyc temp i w konsekwencji nie doprowadzic do pekniecia glowicy (bardzo czesty defekt w VR6 i R5 2.4D)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko sie zgarza ppmarian może taka pompa wspomagać chłodzenie ale wg mnie powinna być na dużym obiegu a na fotce u kolegi widze mały obieg bo cienkie węże.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to w takim razie malo jeszcze widziales.

No może i mało ale

B3, 1991r z silnikiem 1,6TDi

To chyba jakiś wynalazek :647:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ppmarian
Wszystko sie zgarza ppmarian może taka pompa wspomagać chłodzenie ale wg mnie powinna być na dużym obiegu a na fotce u kolegi widze mały obieg bo cienkie węże.

 

moze ma za zadanie tylko "odprezyc" uklad z cisnienia ktore przeciez drastycznie rosnie po zgaszeniu cieplego auta

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W idziałem już pare passatów z takim silnikiem i wszystkie miely ta pompę. Nie wiem do czego ona jest ale spróbuje sie dowiedziec

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siem!!!

B3, 1991r z silnikiem 1,6TDi

 

To chyba jakiś wynalazek :647:

Jezeli chodzi Ci o silnik...Widzialem juz taki z chlodnica pow.dol. w audi B3ce.W sumie ma cos okolo 80KM i calkiem niezle ciagnie!!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jezeli chodzi Ci o silnik...Widzialem juz taki z chlodnica pow.dol. w audi B3ce.W sumie ma cos okolo 80KM i calkiem niezle ciagnie!!!!

Nie chodzi mi, że wynalazkiem jest ten silnik. Tylko, że wynalazkiem jest tam ta pompa i naprawdę nie mam pojęcia, czemu ona ma służyć akurat przy tym silniku z tą pojemnością i mocą. (swoją drogą naprawdę pierwszy raz widzę silnik 1.6 z interkulerem)

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siem!!!

(swoją drogą naprawdę pierwszy raz widzę silnik 1.6 z interkulerem)
Wcale sie nie dziwie...jak zobaczylem ten silnik sam wywalilem oczy,myslalem ze gosc sobie ze mnie robi jaja!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tpolo

kolega ppmarian pisze świętą prawdę. po to ta pompa jest. wymuszanie obiegu gdy zgasisz silnik a jest bardzo silnie nagrzany celem zapobiganian powstania korków parowych czego efektem może być uszkodzenie głowicy. stosowana w wysilonych silnikach jakim jest twój 16 td a nie tdi. do tdi to mu jeszcze daleko technologicznie ale i tak 80 koników z 1.6 dieselka vw to i tak był wyczyn

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siem!!!

tpolo,

do tdi to mu jeszcze daleko technologicznie ale i tak 80 koników z 1.6 dieselka vw to i tak był wyczyn
TDi to i to oznaczenie intercooler-a (chyba ze ma inne znaczenie,chetnie sie dowiem :) )czyli chlodnica pow. a ona w tym silniku jest!!!Czyli teoretycznie jest to turbo diesel z interkoolerem!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TDi to i to oznaczenie intercooler-a (chyba ze ma inne znaczenie,chetnie sie dowiem :) )czyli chlodnica pow. a ona w tym silniku jest!!!Czyli teoretycznie jest to turbo diesel z interkoolerem!!!

Święta racja. Jeśli jest „I” to musi mieć interkuler, (czyli chłodnicę powietrza doładowania

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość misiek_wr

Dziekuje za wypowiedzi ad. dodatkowej pompy wody,

 

dodatkowo chcę przedstawić oznaczenia silnikow diesla grupy VW aby nie było niejasności:

 

D = Diesel

TD = Turbodiesel

TDI = Turbodiesel Direct injection

SDI = Saugdiesel Direct Injection

IC = Intercooler

PD = Pumpe-Düse - czyli pompowtryskiwacz

 

Napisałem 1,6 TDi to "i" w moim przypadku oznacza intercooler, to wszystko!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tpolo

i wyszło że "I" to nie od intercooler-a a od injection czyli wstrzyknięcia, wtryśnięcia.

tu chodzi o inną technikę wtrysku. starsze silniki 1.6 i pewne 1.9 miary wtrysk pośredni do komory wirowej umieszczonej w głowicya silniki oznaczone TDI mają wtrysk bezpośredni nad tłok w którym jest wyprofilowana komora spalania. w szczegóły niebędę się zagłębiał poprostu inna technologiaukładu zasilania. a to linki o najnowszych osiągnięciach silników zasilanych "na gnojówkę" - http://www.audi.pl/modele/technologia/176

http://www.infomoto.pl/tekst.php?tekst=2873,0,Sportowy,diesel,Au...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siem!!!

Napisałem 1,6 TDi to "i" w moim przypadku oznacza intercooler, to wszystko!!
tpolo, Masz calkowita racje!!!
tu chodzi o inną technikę wtrysku. starsze silniki 1.6 i pewne 1.9 miary wtrysk pośredni do komory wirowej umieszczonej w głowicya silniki oznaczone TDI mają wtrysk bezpośredni nad tłok w którym jest wyprofilowana komora spalania.
Co ciekawsze jakies 3-y lata temu sprowadzilismy auto ze szwagrem,zreszta dla niego i...zaglebialem sie w roznice jakie sa miedzy TDi a starszymi klekotami.I on i ja sam bylem ciekaw na czym polega roznica.Przy wymianie plynow paskow itd.mechanik stwierdzil ze i to intercooler i jakos tak mi sie to utrwalilo!!!!Z mojej strony ZONK!!! :D :D :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość misiek_wr

Mam tylko jeszcze jedno pytanie. Skąd elektr. pompa wody dostaje impuls o załączeniu??. Moja pompka nie pracuje ani w czasie pracy silnika ani po wyłączeniu.

 

Z góry dziekuje za podpowiedź.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności