Makaj Zgłoś #1 Napisano 17 Czerwca 2007 Od dawna nie wiem gdzie szukać usterki. Address 01 ------------------------------------------------------ Controller: 038 906 019 BK Component: 1,9l R4 EDC G000SG 1061 Coding: 00002 Shop #: WSC 05311 1 Faults Found: 18080 - Coolant Fan Control 1: Open or Short to Ground P1672 - 35-00 - - Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek Zgłoś #2 Napisano 18 Czerwca 2007 18080 46A0 P1672 Dispositivo de activación del ventilador del radiador 1 Interrupción/cortocircuito a masa Ten błąd trza będzie przetłumaczyć na nasz przypadek: Kontrola 1 (sterownik, przekaźnik, układ załączający) załaczania wentylatora chłodnicy, - przerwa w obwodzie (barak połączenia, skorodowane styki) - zwarcie do masy (przetarta izolacja na przewodach, uszkodzony przekaźnik, sterownik) - nie załącza obwodu wentylatora (-"-) Sprawdź czy: - wentylator będzie dział na krótko +12V - przekaźnik > bezpiecznik > przewody.... aż do sterownika went. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Makaj Zgłoś #3 Napisano 19 Czerwca 2007 Poczytałem mapy elekryki i wyśledziłem N-39 rezystor wstępny wentylatora chłodnicy, pod lewą belką podłużną. Co znaczy ta lokalizacja? Może ktoś ma fotkę jak on wygląda, bo na 99,9% on jest winny w moim przekonaniu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość drandrzej Zgłoś #4 Napisano 21 Czerwca 2007 dokładnie tam jest od spodu podłużnicy na jej poczatku taka "aluminiowa płytka" i 2 kable jeśli znana jest wartość to polecam zamówić w sklepie elektronicznym rezystor o takiej oporności i mocy np 40-50 W - zrobiłem tak kiedyś w BMW 318 TDS-ie i na wieki wieków spokój (przy dużo iższym koszcie) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek Zgłoś #5 Napisano 22 Czerwca 2007 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kszyh0 Zgłoś #6 Napisano 26 Lipca 2009 Hej I ja postanowiłem dołączyć się do tego wątku. Mam taki problem, że na VAGu wywala mi ten błąd. Wentylatory pracują na najwyższych obrotach tak, że zaczyna palić się kabel od alternatora i po 5 minutach pracy aku trzeba podładować bo inaczej nie odpalę auta. Próbowałem znaleźć schemat elektryczny ale elsa pokazuje bardzo ogólnie (bo najlepiej wymieniać całe moduły) i nie jestem w stanie dojść co jest tego przyczyną. Poczytałem trochę po necie i często pojawia się sugestia wymiany sterownika do wentylatora ale koszt tego jest ogromny (około 900 pln). Dodam, że stało się to po 1,5 miesiąca garażowania auta (bez odpalania). Auto to VW Sharan 2003. Kolega wyżej pisał o jakiś mapach elektryki. Jeśli na podstawie tych map doszedł do opornika to musiały to być dokładne schematy. Obsługa multimetra nie jest mi obca tylko co zmierzyć i jakich wartości powinienem się spodziewać? Jeśli ktoś może wspomóc schematem, albo sugestią co i jak można sprawdzić to będę wdzięczny. Pozdrawiam Krzysiek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach