Skocz do zawartości
Makaj

Błąd 18080

Rekomendowane odpowiedzi

Od dawna nie wiem gdzie szukać usterki.

 

Address 01 ------------------------------------------------------

 

Controller: 038 906 019 BK

 

Component: 1,9l R4 EDC G000SG 1061

 

Coding: 00002

 

Shop #: WSC 05311

 

1 Faults Found:

 

18080 - Coolant Fan Control 1: Open or Short to Ground

P1672 - 35-00 - -

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

18080 46A0 P1672 Dispositivo de activación del ventilador del radiador 1

Interrupción/cortocircuito a masa

 

Ten błąd trza będzie przetłumaczyć na nasz przypadek:

Kontrola 1 (sterownik, przekaźnik, układ załączający) załaczania wentylatora chłodnicy,

- przerwa w obwodzie (barak połączenia, skorodowane styki)

- zwarcie do masy (przetarta izolacja na przewodach, uszkodzony przekaźnik, sterownik)

- nie załącza obwodu wentylatora (-"-)

 

Sprawdź czy:

- wentylator będzie dział na krótko +12V

- przekaźnik > bezpiecznik > przewody.... aż do sterownika went.

 

coolingfancontrollw5.th.jpg coolingfancontrol1ls4.th.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poczytałem mapy elekryki i wyśledziłem N-39 rezystor wstępny wentylatora chłodnicy, pod lewą belką podłużną.

Co znaczy ta lokalizacja?

Może ktoś ma fotkę jak on wygląda, bo na 99,9% on jest winny w moim przekonaniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość drandrzej

dokładnie tam jest

 

od spodu podłużnicy na jej poczatku taka "aluminiowa płytka" i 2 kable

 

jeśli znana jest wartość to polecam zamówić w sklepie elektronicznym rezystor o takiej oporności i mocy np 40-50 W

- zrobiłem tak kiedyś w BMW 318 TDS-ie i na wieki wieków spokój (przy dużo iższym koszcie)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej

 

I ja postanowiłem dołączyć się do tego wątku.

Mam taki problem, że na VAGu wywala mi ten błąd. Wentylatory pracują na najwyższych obrotach tak, że zaczyna palić się kabel od alternatora i po 5 minutach pracy aku trzeba podładować bo inaczej nie odpalę auta. Próbowałem znaleźć schemat elektryczny ale elsa pokazuje bardzo ogólnie (bo najlepiej wymieniać całe moduły) i nie jestem w stanie dojść co jest tego przyczyną.

Poczytałem trochę po necie i często pojawia się sugestia wymiany sterownika do wentylatora ale koszt tego jest ogromny (około 900 pln).

Dodam, że stało się to po 1,5 miesiąca garażowania auta (bez odpalania).

Auto to VW Sharan 2003. Kolega wyżej pisał o jakiś mapach elektryki. Jeśli na podstawie tych map doszedł do opornika to musiały to być dokładne schematy. Obsługa multimetra nie jest mi obca tylko co zmierzyć i jakich wartości powinienem się spodziewać? Jeśli ktoś może wspomóc schematem, albo sugestią co i jak można sprawdzić to będę wdzięczny.

 

Pozdrawiam

Krzysiek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności