pakafoto Zgłoś #1 Napisano 5 Marca 2006 http://vwgolf.pl/porady/kody/ Wstęp: W silnikach tych komputer sterujacy praca silnika ma tzw. funkję diagnostyczną w zależności od zastosowanego systemu zasilania w paliwo MONOJETRONIC (1.8 RP) czy gażnik ECOTRONIC 2EE (1.6 PN) możemy wykonać podstawowy test sprawności różnych elementów bez kosztownej wizyty w różnego rodzaju serwisach RP PF Nasze "gniazdo diagnostyczne" to krótki kabelek zakończony wtyczką blisko cewki zapłonowej RP PN Teraz musimy zaopatrzyć się w ten specjalny tester lub podobny ten ma własne zasilanie i jest wygodny w użyciu-pozostawiam to waszej pomysłowości - rozgrzać silnik do temperatury pracy - przeprowadzić w tym czasie przynajmniej 6-cio minutowa jazdę próbną podczas której na co najmniej 10sek obroty będą powyżej 2000 obr/min i przynajmniej raz wcisnąć pedał do oporu - nie gasimy silnika , otwieramy maskę ,podłączamy nasz tester do wtyczki - na 5 sekund zwieramy do masy przewód "złącza diagnostycznego" aby rozpocząć procedurę zczytywania kodów Każdy kod składa sie z czterech cyfr : przykład kod 2412 (czujnik temperatury w kolektorze ssącym dla silnika PN(czujnik temp. powietrza dla RP) Sygnał startowy to 1-den 2,5 sek błysk lampki Potem 2,5 sek. pauzy (dioda się nie świeci.) 2 krótkie mignięcia diody -to cyfra 2 znowu pausa 2,5 sek 4 krótkie mignięcia diody to cyfra 4 znowu pauza 2,5 sek. 1 krótki błysk to cyfra 1 przerwa 2,5 sek. 2 błyśnięcia to cyfra 2 aby wygenerować następny kod należy ponownie zewrzeć kabel do masy na 5 sekund Koniec diagnozy to kod 0000 czyli: 2,5 sek błysk-2,5 sek pausa-2,5sek błysk itp WAŻNE: Przed jakąkolwiek diagnostyką sprawdzić wszystkie połączenia masowe w szczególności ECU-masa, gażnik masa, oraz stan kabli i wtyczek Kasowanie ewentualnych błędów -wyłączyć zapłon -zewrzeć przewód do masy -włączyć zapłon -odłączyć przewód Aby skasować kod 2341/2343 odłączyć wtyczkę od ECU na co najmniej 30sek. (oczywiście przy wyłączonym zapłonie) Kody błędów typowo dla 2EE: 4343 zawór zbiornika węgla aktywnego 4432 silniczek regulacji biegu jałowego 4444 brak błędów 0000 koniec odczytu 1232 silniczek regulacji biegu jałowego 2122 brak sygnału prędkości silnika (chyba coś z cewką) 2124 Czujnik ustawienia klapy przepustnicy 2412 czujnik temp. w kolektorze ssącym 4323 Drosselklappenansteller (beluftendes ventil)-cokolwiek to znaczy 4324 Drosselklapenansteller( evakurierendes ventil) patrz wyżej 4342 przekażnik podgrzewania kolektora ssącego 2212 czujnik ustawienia klapy przepustnicy-potencjometr 2214 przekroczone maksymalne obroty silnika -7000obr/min 2312 czujnik temp. płynu chłodzącego -w króćcu wody 2341 układ sterowania (regulacji) sondy lambda 2342 sonda lambda Powyższe usterki mogą tyczyć się także przerw w przewodach, braku styku itp. warto więc przeczyścić styki, oglądnac kable zanim zabierzemy się do jak ichkolwiek napraw lub wymiany elementów Inne kody: 1111 uszkodzone ECU 1232 silnik krokowy 2231 regulacja biegu jałowego 2343 mieszanka za bogata 2344 mieszanka za uboga 2113 czujnik Halla 2132 brak połączenia sterownika wtrysku i zapłonu Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość tobi26 Zgłoś #2 Napisano 11 Marca 2006 no witam dosc ciekawy ten twoj opis,a nie wiesz jak to sie ma do 1,8 AAM 55KW > Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość ppmarian Zgłoś #3 Napisano 14 Marca 2006 mam gola II z 1.6 PN na pokladzie. czy ten tester mozna zastapic zwykla zaroweczka? i jak go podlaczyc? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pakafoto Zgłoś #4 Napisano 14 Marca 2006 Tekst i foto są z tej strony http://vwgolf.pl/porady/kody/ Sam nie próbowałem tego robić. rozgrzać silnik do temperatury pracy - przeprowadzić w tym czasie przynajmniej 6-cio minutowa jazdę próbną podczas której na co najmniej 10sek obroty będą powyżej 2000 obr/min i przynajmniej raz wcisnąć pedał do oporu - nie gasimy silnika , otwieramy maskę ,podłączamy nasz tester do wtyczki - na 5 sekund zwieramy do masy przewód "złącza diagnostycznego" aby rozpocząć procedurę zczytywania kodów czy ten tester mozna zastapic zwykla zaroweczka? Ten tester to próbnik na 12V. Chyba można tylko musi być małej mocy. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JAFO Zgłoś #5 Napisano 14 Marca 2006 4323 Drosselklappenansteller (beluftendes ventil)-cokolwiek to znaczy 4324 Drosselklapenansteller( evakurierendes ventil) patrz wyżej 4323 Nastawnik przepustnicy (zawór napowietrzający) tokolwiek to znaczy :611: 4324 Nastawnik przepustnicy (zawór bezpieczeństwa?) j.w. Drossel -gardziel Klappe -klapa ansteller -nastawnik Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość maly2rafcio Zgłoś #6 Napisano 28 Marca 2006 na 5 sekund zwieramy do masy przewód "złącza diagnostycznego" aby rozpocząć procedurę zczytywania kodów Po co jest ten przewód przy testerze. To tylko przedłuzenie? Co oznacza zwarcie do masy złącza diagnostycznego - doładnie. Czy jakimś osobnym kabelkiem? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Lewar Zgłoś #7 Napisano 4 Kwietnia 2006 he.... na podstawie kodów błyskowych... najpewniejszy tester: -kiedy jest duża wilgotnośc powietrza i kiedy jest jeszcze(albo już) ciemno otwierasz maskę...patrzysz....jak iskry skaczą"po kablach"i komorze silnika, to tester błyskowy daje znak że czas na wymianę świec, przewodów, kopułki;)pozdrawiam!! Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
70snake Zgłoś #8 Napisano 29 Stycznia 2010 17965 P1557 Przekroczona w górę granica regulacji układu regulacji ciśnienia doładowania. Panowie może ktoś więcej mi powie na ten temat jak to się naprawia lub o jaką regulację tu chodzi? 00532 P1750 Napięcie (B+) pomocy o co chodzi w tym błędzie. ---------- Post added at 16:32 ---------- Previous post was at 16:31 ---------- 17965 P1557 Przekroczona w górę granica regulacji układu regulacji ciśnienia doładowania. Panowie może ktoś więcej mi powie na ten temat jak to się naprawia lub o jaką regulację tu chodzi? 00532 P1750 Napięcie (B+) pomocy o co chodzi w tym błędzie. -------------------------------------------------------------------------------- 70snake ATJ 1.9 TDI-PD 85KW / 115KM 2000r. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grzesiek1 Zgłoś #9 Napisano 22 Lutego 2010 A ja mam takie pytanie. Pod hamulcem ręcznym mam identyczną wtyczke, czy ona służy do tego samego? Bo z tego co czytałem pod ręcznym też znajdują się różne gniazda diagnostyczne z tym że u mnie zamiast tych gniazd jest właśnie taka wtyczka. Passata 1,8 RP 1991r Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość slawek773 Zgłoś #10 Napisano 9 Grudnia 2012 dla kodów 4323 Drosselklappenansteller (beluftendes ventil)-początek na rysunku nastawnik przepustnicy 4324 Drosselklapenansteller( evakurierendes ventil) patrz wyżej Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach