Skocz do zawartości
pakafoto

Diagnostyka silnika VW 1.6/1.8 na podstawie

Rekomendowane odpowiedzi

http://vwgolf.pl/porady/kody/

Wstęp:

W silnikach tych komputer sterujacy praca silnika ma tzw. funkję diagnostyczną w zależności od zastosowanego systemu

zasilania w paliwo MONOJETRONIC (1.8 RP) czy gażnik ECOTRONIC 2EE (1.6 PN) możemy wykonać podstawowy test

sprawności różnych elementów bez kosztownej wizyty w różnego rodzaju serwisach

 

RP

rp.gif

PF

pn.gif

Nasze "gniazdo diagnostyczne" to krótki kabelek zakończony wtyczką blisko cewki zapłonowej

RP

wtyczka.gif

PN

wtyczkaPN.gif

Teraz musimy zaopatrzyć się w ten specjalny tester lub podobny ten ma własne zasilanie i jest wygodny w

użyciu-pozostawiam to waszej pomysłowości

tester.gif

- rozgrzać silnik do temperatury pracy

- przeprowadzić w tym czasie przynajmniej 6-cio minutowa jazdę próbną podczas której na co najmniej 10sek obroty będą powyżej 2000 obr/min i przynajmniej raz wcisnąć pedał do oporu

- nie gasimy silnika , otwieramy maskę ,podłączamy nasz tester do wtyczki

- na 5 sekund zwieramy do masy przewód "złącza diagnostycznego" aby rozpocząć procedurę zczytywania kodów

 

Każdy kod składa sie z czterech cyfr :

przykład kod 2412 (czujnik temperatury w kolektorze ssącym dla silnika PN(czujnik temp. powietrza dla RP)

czytanie.gif

Sygnał startowy to 1-den 2,5 sek błysk lampki

Potem 2,5 sek. pauzy (dioda się nie świeci.)

2 krótkie mignięcia diody -to cyfra 2

znowu pausa 2,5 sek

4 krótkie mignięcia diody to cyfra 4

znowu pauza 2,5 sek.

1 krótki błysk to cyfra 1

przerwa 2,5 sek.

2 błyśnięcia to cyfra 2

 

aby wygenerować następny kod należy ponownie zewrzeć kabel do masy na 5 sekund

Koniec diagnozy to kod 0000 czyli: 2,5 sek błysk-2,5 sek pausa-2,5sek błysk itp

 

 

WAŻNE: Przed jakąkolwiek diagnostyką

sprawdzić wszystkie połączenia masowe

w szczególności ECU-masa, gażnik masa,

oraz stan kabli i wtyczek

 

 

 

 

Kasowanie ewentualnych błędów

-wyłączyć zapłon

-zewrzeć przewód do masy

-włączyć zapłon

-odłączyć przewód

Aby skasować kod 2341/2343 odłączyć wtyczkę od ECU na co najmniej 30sek. (oczywiście przy wyłączonym zapłonie)

 

 

 

Kody błędów typowo dla 2EE:

 

4343 zawór zbiornika węgla aktywnego

4432 silniczek regulacji biegu jałowego

4444 brak błędów

0000 koniec odczytu

1232 silniczek regulacji biegu jałowego

2122 brak sygnału prędkości silnika (chyba coś z cewką)

2124 Czujnik ustawienia klapy przepustnicy

2412 czujnik temp. w kolektorze ssącym

4323 Drosselklappenansteller (beluftendes ventil)-cokolwiek to znaczy

4324 Drosselklapenansteller( evakurierendes ventil) patrz wyżej

4342 przekażnik podgrzewania kolektora ssącego

2212 czujnik ustawienia klapy przepustnicy-potencjometr

2214 przekroczone maksymalne obroty silnika -7000obr/min

2312 czujnik temp. płynu chłodzącego -w króćcu wody

2341 układ sterowania (regulacji) sondy lambda

2342 sonda lambda

 

Powyższe usterki mogą tyczyć się także przerw w przewodach, braku styku itp. warto więc przeczyścić styki, oglądnac kable zanim zabierzemy się do jak ichkolwiek napraw lub wymiany elementów

 

Inne kody:

 

1111 uszkodzone ECU

1232 silnik krokowy

2231 regulacja biegu jałowego

2343 mieszanka za bogata

2344 mieszanka za uboga

2113 czujnik Halla

2132 brak połączenia sterownika wtrysku i zapłonu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tobi26

no witam dosc ciekawy ten twoj opis,a nie wiesz jak to sie ma do 1,8 AAM 55KW >:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ppmarian

mam gola II z 1.6 PN na pokladzie. czy ten tester mozna zastapic zwykla zaroweczka? i jak go podlaczyc?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tekst i foto są z tej strony http://vwgolf.pl/porady/kody/

Sam nie próbowałem tego robić.

 

rozgrzać silnik do temperatury pracy

- przeprowadzić w tym czasie przynajmniej 6-cio minutowa jazdę próbną podczas której na co najmniej 10sek obroty będą powyżej 2000 obr/min i przynajmniej raz wcisnąć pedał do oporu

- nie gasimy silnika , otwieramy maskę ,podłączamy nasz tester do wtyczki

- na 5 sekund zwieramy do masy przewód "złącza diagnostycznego" aby rozpocząć procedurę zczytywania kodów

 

 

 

czy ten tester mozna zastapic zwykla zaroweczka?

 

 

Ten tester to próbnik na 12V. Chyba można tylko musi być małej mocy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

4323 Drosselklappenansteller (beluftendes ventil)-cokolwiek to znaczy

4324 Drosselklapenansteller( evakurierendes ventil) patrz wyżej

 

 

4323 Nastawnik przepustnicy (zawór napowietrzający) tokolwiek to znaczy :611:

4324 Nastawnik przepustnicy (zawór bezpieczeństwa?) j.w.

 

Drossel -gardziel

Klappe -klapa

ansteller -nastawnik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość maly2rafcio
na 5 sekund zwieramy do masy przewód "złącza diagnostycznego" aby rozpocząć procedurę zczytywania kodów

 

Po co jest ten przewód przy testerze. To tylko przedłuzenie?

 

Co oznacza zwarcie do masy złącza diagnostycznego - doładnie. Czy jakimś osobnym kabelkiem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Lewar

he.... na podstawie kodów błyskowych... najpewniejszy tester:

-kiedy jest duża wilgotnośc powietrza i kiedy jest jeszcze(albo już) ciemno otwierasz maskę...patrzysz....jak iskry skaczą"po kablach"i komorze silnika, to tester błyskowy daje znak że czas na wymianę świec, przewodów, kopułki;)pozdrawiam!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

17965 P1557 Przekroczona w górę granica regulacji układu regulacji ciśnienia doładowania.

Panowie może ktoś więcej mi powie na ten temat jak to się naprawia lub o jaką regulację tu chodzi?

 

00532 P1750 Napięcie (B+)

pomocy o co chodzi w tym błędzie.

 

---------- Post added at 16:32 ---------- Previous post was at 16:31 ----------

 

17965 P1557 Przekroczona w górę granica regulacji układu regulacji ciśnienia doładowania.

Panowie może ktoś więcej mi powie na ten temat jak to się naprawia lub o jaką regulację tu chodzi?

 

00532 P1750 Napięcie (B+)

pomocy o co chodzi w tym błędzie.

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

70snake ATJ 1.9 TDI-PD 85KW / 115KM 2000r.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja mam takie pytanie.

Pod hamulcem ręcznym mam identyczną wtyczke, czy ona służy do tego samego? Bo z tego co czytałem pod ręcznym też znajdują się różne gniazda diagnostyczne z tym że u mnie zamiast tych gniazd jest właśnie taka wtyczka.

 

Passata 1,8 RP 1991r

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość slawek773

Nastawnik przepustnicy Bosch Mono Jetronic.jpg

dla kodów

4323 Drosselklappenansteller (beluftendes ventil)-początek na rysunku nastawnik przepustnicy

4324 Drosselklapenansteller( evakurierendes ventil) patrz wyżej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności