franas00 Zgłoś #1 Napisano 29 Kwietnia 2010 (edytowane) Witam, naszła mnie ochota by wygłuszyć sobie auto, chce zacząć od bagażnika skąd dochodzi największy hałas, a także klapę bagażnika i wszystkie drzwi. Szukałem na forum informacji na ten temat i nie znalazłem za dużo przydatnych wiadomości. Pisze ten temat po ty by ktoś kto już miał z tym styczność podzielił się ze mną i innymi swoim doświadczeniem. Moje pytania: http://www.passatplus.de/umbauteile/pdc/umbau-06.jpg -czym w miarę skutecznie i tanio wyłuszczyć bagażnik, słyszałem że dobrze sprawdza się aluminiowa taśma dekarska, a co myślicie o zastosowaniu zwykłego filcu http://www.altex.home.pl/filc.jpg ?? -czym wyłuszczyć drzwi, z tego co wyczytałem dowiedziałem sie że raczej nie stosuje sie filcu ani niczego o strukturze gąbki bo po prostu mokną.? czekam na waszą pomoc, pozdrawiam Edytowane 29 Kwietnia 2010 przez franas00 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
franas00 Zgłoś #2 Napisano 29 Kwietnia 2010 ponawiam prośbę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Barth Zgłoś #3 Napisano 29 Kwietnia 2010 (edytowane) Nie obrazisz się jak powiem, że to bez sensu? Wiem, że pytasz bo chcesz coś poprawić, ale jako dobrą radę przyjmij to, że to tanie nie będzie. Rozbierzesz pół auta - po złożeniu może być tak, że zaczną trzeszczeć plastiki. W mojej ocenie kombi zawsze będzie głośniejsze od sedana i ciężko będzie tanim sposobem je tak wygłuszyć. Zatem przemyśl jeszcze temat... Jeśli zdecydujesz się wygłaszać to raczej tylko maty do tłumienia auta zdadzą egzamin. A dobre maty są drogie, tym bardziej że chcesz wygłuszać dużą powierzchnię - także pakę. Pozdrawiam - Bartek Edytowane 29 Kwietnia 2010 przez Barth Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
capslock82 Zgłoś #4 Napisano 29 Kwietnia 2010 A moze ci lozyska juz sie koncza i dlatego z tylu jest tak glosno. Tez mam kombi i u mnie jest cicho. Tak jak kolega napisal ze beda ci plastki trzeszsczaly to i kilka zatrzaskow popsujesz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sledziu Zgłoś #5 Napisano 29 Kwietnia 2010 U mnie w kombi też nie narzekam na hałas ani pasazerowie z tylu, na peewno w sedanie jest ciszej ale i w kombi jest calkiem przyzwoicie. Może opony są wyząbkowane i huczą? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nakon9 Zgłoś #6 Napisano 29 Kwietnia 2010 Może wymiana sprężyn pomoże? U mnie przenoszą się drgania z nierównej drogi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
franas00 Zgłoś #7 Napisano 29 Kwietnia 2010 Może wymiana sprężyn pomoże? U mnie przenoszą się drgania z nierównej drogi. A moze ci lozyska juz sie koncza i dlatego z tylu jest tak glosno. Tez mam kombi i u mnie jest cicho. Tak jak kolega napisal ze beda ci plastki trzeszsczaly to i kilka zatrzaskow popsujesz. sprawdzę to Nie obrazisz się jak powiem, że to bez sensu?Wiem, że pytasz bo chcesz coś poprawić, ale jako dobrą radę przyjmij to, że to tanie nie będzie. Rozbierzesz pół auta - po złożeniu może być tak, że zaczną trzeszczeć plastiki. W mojej ocenie kombi zawsze będzie głośniejsze od sedana i ciężko będzie tanim sposobem je tak wygłuszyć. Zatem przemyśl jeszcze temat... Jeśli zdecydujesz się wygłaszać to raczej tylko maty do tłumienia auta zdadzą egzamin. A dobre maty są drogie, tym bardziej że chcesz wygłuszać dużą powierzchnię - także pakę. Pozdrawiam - Bartek no i chyba masz racje, dam sobie z tym spokój to może faktycznie sprężyny albo łożyska, podczas jazdy na równym asfalcie jest cichutko hałas jest wtedy gdy droga jest nie równa... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
patryk1120 Zgłoś #8 Napisano 29 Kwietnia 2010 Witam u mnie w kombi na hałas nie narzekam, choc byl moment ze nie szlo wytrzymac w srodku, nawet muzyka nie dawała rady, a powiem ze jest czym podkręcać. Okazało się ze łożysko w piaście padło, po wymianie, tak jak już wspomniałem, nastała cisza, która skutecznie zagłuszam przy pomocy pilota w reku :kciuki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #9 Napisano 30 Kwietnia 2010 Pasio na lewarek i na początek posprawdzaj koła-czy nie szumią łożyska.Później ewentualnie zajmij się zawieszeniem.U mnie w kombiaku jakoś nie zauważyłem żeby było przesadnie głośno Pzdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
carl0s Zgłoś #10 Napisano 30 Kwietnia 2010 (edytowane) a ja się przedmówcami nie zgodzę. Mam kombi, i niestety ale tył przenosi każdą nierówność drogi jako hałas do kabiny. a że drogi mamy jakie mamy, postanowiłem powalczyć. Rozebrałem cały bagażnik z tapicerek, na nadkola, blachę pod podłogą bagażnika i wnęki na apteczkę i lewarek (tam jest tylko blacha poszycia błotnika i nic więcej!) nakleiłem maty bitumiczne, a na boczki tapicerowane matę filcową 1 cm grubą. Teraz hałas jest zdecydowanie mniejszy, w zasadzie z tyłu czuć tylko głuche uderzenia jak wpadnę w dziurawa drogę. A tak - miodzio. natomiast ciekawostka - tak samo kolega zaatakował front auta - rozebrał wszystko do gołej blachy, nakleił masę bitumiczną a na nią filc - do 2500 obr/min nie słychać, że pod maską pracuje TDI. Chcę to samo u siebie zrobić, ale nie mam czasu na rozbebeszenie auta - używam go na co dzień. Co do kosztów - na maty wydałem około 100 na maty bitumiczne (miękkie z allegro), około 150 na filc. No i czas - walczyłem cały dzień z opalarką i nożem w ręku. Edytowane 30 Kwietnia 2010 przez carl0s Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
capslock82 Zgłoś #11 Napisano 30 Kwietnia 2010 Oczywiscie ze jak wyciszysz to bedzie lepiej. Tylko jak ktos napisal trzeba to zrobic na spokojnie bo inaczej mozna tylko bardziej zepsuc. Trzeba tez wiedziec co pierwsze sie odkreca a co drugie. Ja u siebie nie moge sie dobrac do pasa z tylu bo nie chce czegos przypadkiem polamac. Niech sobie sprawdzi lozyska i zawieche. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
franas00 Zgłoś #12 Napisano 30 Kwietnia 2010 (edytowane) z początku wymieniłem amorki z tyłu myślałem że to to będzie przyczyno bo i tak nadawały się do wymiany, jednak hałas słychać dalej. -tak jak mówicie, pierwsze co sprawdzę łożyska -potem jak to nie pomoże to sprężyny -a czy jest tam coś jeszcze co może być odpowiedzialne za przenoszenie hałasu z nierównej drogi?? ps. mam zamiar obniżyć nieco furę, i gdyby okazało się że powodem hałasu są zużyte sprężyny to hałas ustanie gdy wsadze obniżające sprężyny(które z tego co słyszałem są nieco twardzsze)?? czy w gre wchodzą tylko oryginalne?? Edytowane 30 Kwietnia 2010 przez franas00 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #13 Napisano 30 Kwietnia 2010 ps. mam zamiar obniżyć nieco furę, i gdyby okazało się że powodem hałasu są zużyte sprężyny to hałas ustanie gdy wsadze obniżające sprężyny(które z tego co słyszałem są nieco twardzsze)?? czy w gre wchodzą tylko oryginalne?? Jak i tak chcesz obniżyć to zmieniaj springi lub cały zawias Jak nie będą to łożyska to podczas wymiany zawiechy zerknij na jej elementy czy nie są zużyte.Pzdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
franas00 Zgłoś #14 Napisano 30 Kwietnia 2010 Cytat: Napisał franas00 Zobacz post ps. mam zamiar obniżyć nieco furę, i gdyby okazało się że powodem hałasu są zużyte sprężyny to hałas ustanie gdy wsadze obniżające sprężyny(które z tego co słyszałem są nieco twardzsze)?? czy w gre wchodzą tylko oryginalne?? Jak i tak chcesz obniżyć to zmieniaj springi lub cały zawias Jak nie będą to łożyska to podczas wymiany zawiechy zerknij na jej elementy czy nie są zużyte.Pzdr. no a co jeszcze prócz sprężyn i łożysk może być tam do wymiany?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Barth Zgłoś #15 Napisano 1 Maja 2010 (edytowane) Franas, jeśli chcesz obniżyć auto to może rzeczywiście wycisz auto skoro przeszkadza Ci hałas standardowego zawieszenia Po zmianie zawiechy będzie przecież gorzej... Jeśli da się to zrobić za 200-300zł to próbuj, ale trzeba na to mieć sporo czasu i nie robić na szybko. Chodzi o demontaż plastików z wyczuciem i potem odpowiednie ich zamocowanie. Edytowane 1 Maja 2010 przez Barth Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nakon9 Zgłoś #16 Napisano 1 Maja 2010 Przyczyną hałasu mogą być też zardzewiałe prowadnice klocków hamulcowych. U mnie klocki były już tak sztywne, że ciężko było je wyjąć. Oczywiście ocierały cały czas o tarcze. Co do sprężyn tylnych w kombi to od jakiego auta wziąść miękksze żeby pasowały? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #17 Napisano 1 Maja 2010 no a co jeszcze prócz sprężyn i łożysk może być tam do wymiany?? Passat na lewar i sprawdzaj,nie jestem niestety jasnowidzem Wszyscy możemy tylko zgadywać niestety... Co do sprężyn tylnych w kombi to od jakiego auta wziąść miękksze żeby pasowały? Miękksze do kombiaka?Niebardzo...Poza tym muszą być dedykowane do tego modelu VW Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach