marecek Zgłoś #61 Napisano 31 Stycznia 2010 ...jak seryjne dają 280ccm przy 3 barach, to 17% przyrostu (320) pozwoli Ci na przekroczenie tych 220 koni. Jak do tego zastosujesz inny regulator ciśnienia paliwa (np. 4-4,5 bara), to kosztem trochę "bogatszego" dołu dostaniesz jeszcze 30% więcej wydajności... Jeśli pytasz czy da się to wystroić na seryjnym komputerze, to odpowiedź brzmi: jak najbardziej. U mnie w samochodzie siedzą 440tki@3bar na 4 barowym regulatorze ciśnienia paliwa i bieg jałowy jest "prawie" idealny, więc zastosowanie czegoś mniejszego pozwoli na stabilne utrzymywanie wolnych obrotów i da spory zapas mocy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dna007 Zgłoś #62 Napisano 18 Lutego 2010 Witam Mam kilka pytań, ale po kolei. Mój Passat to 1998r 1.8T AEB z przebiegiem zbliżającym się do 250t km. Zalewany olejem Motul 8100 x-cess 5w40, oleju nie bierze. Według mnie zadbany i w lepiej niż dobrym stanie. Nie miałem zamiaru pchać się w jakiekolwiek podciąganie mocy poza chipem, no ale trafia się okazja i daje to trochę do myślenia. Znajomy z pracy zaczął zbierać części do podniesienia mocy w VW Golf 1.8T, ale zanim cokolwiek zrobił to go rozbił. Teraz koleś chce sprzedać te części co ma. Tutaj moje pytania: 1. Czy warto się pchać w tą turbinkę z takim silnikiem jak mój? A może przy tym silniku i takim przebiegu lepiej sobie odpuścić? Turbo o jakim mowa to Garrett GT35R (GT3582R) .63 A/R więcej danych tutaj http://www.atpturbo.com/mm5/merchant.mvc?Screen=PROD&Product_Code=GRT-TBO-006&Category_Code=GRT 2. Gdyby było to warte grzechu, to czy jest możliwość żeby tak to jakoś zgrać żeby "dmuchało" ok 300BHP bo nie chciał bym silnika z dymem puścić? 3. Koleś ma jeszcze wtryski Greddy 550cm - nie za duże? Będą ew. pasować? Z góry dziękuję za odpowiedzi Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
the.wolf Zgłoś #63 Napisano 18 Lutego 2010 chyba w temat trafiles... ale Ci odpowiem. Jesli graty byly zbierane do poprzeczengo 1.8T, istnieje bardzo duze prawdopodobnienstwo ze nie podejda do Ciebe p&p. Kolektor i tak trzeba bedzie robic bo potrzebujesz zewnetrzny WG do GT35... GT35 to spora locha i bedzie wstawac przy 4500-5000 ar w sumie male... bez sensu do tego samochodu. Spojrz na Marka projekt. Wtryski 550 do GT35 to pewnie nawet za male a na 300KM to za duze 440 zdadza egzamin. reasumujac. odpusc temat ;D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dna007 Zgłoś #64 Napisano 18 Lutego 2010 Witam Poczekam, może ktoś się jeszcze wypowie w temacie, ale dzięki za pomoc. Koleś kolektora i tak nie ma. Pisząc turbo miałem na myśli Turbine, uszczelki, węże do chłodzenia więc myślałem że to uniwersalne a nie pod dany motor i dlatego się tym zainteresowałem. Może i walnę gafe, ale zapytam: co to AR? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #65 Napisano 18 Lutego 2010 zobacz sobie http://www.moddedmustangs.com/forums/power-adders/628-turbo-size-r-trim.html generalnie chodzi o stosunek przekroju wlotu spalin do promienia zataczanego przez spaliny wokół wirnika turbo... im większy ten parametr, tym większej mocy można się spodziewać w górnych partiach obrotów, ale kosztem większego obciążenia, które stawia turbina w niższych partiach obrotów (tzn. dwie identyczne turbiny o różnych a/R będą różniły się LAGiem, ciśnieniem doładowania na wyższych partiach, a pośrednio - możliwą do uzyskania mocą). GT35 to do projektów po 600 koni z 4 cylindrów i na 1/4... a nie do normalnej jazdy Piotruś optymistycznie rzucił hasło o 4500obr/min... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
the.wolf Zgłoś #66 Napisano 18 Lutego 2010 no zacznie wstawac:) nie mowilem ze bedzie 1 bar Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bobby Zgłoś #67 Napisano 8 Marca 2010 (edytowane) to a mam jeszcze pytanie czy do passata b5 1,8t 1996r to http://www.allegro.pl/item943730271_chiptuning_passat_golf_1_9_tdi_pd_1_8t_gwarancja.html sie nadaje czy szukac najblizszej hamowni zeby mi ktos to zchipował? Edytowane 8 Marca 2010 przez Bobby Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #68 Napisano 9 Marca 2010 no tak bez hamowania to trochę jak z tym przysłowiowym kotem w worku... zrób hamowanie przed i po, bo nie jest powiedziane, że Twój silnik się w ogóle nadaje do przeprowadzenia tej operacji... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bobby Zgłoś #69 Napisano 9 Marca 2010 Hmm nie bardzo rozumiem. Czemu ma sie nie nadawac? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
anomal Zgłoś #70 Napisano 9 Marca 2010 bo moze byc zmeczony zyciem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bobby Zgłoś #71 Napisano 9 Marca 2010 Rozumiem, a jak to sprawdzic? Ja nie chce z niego robic niewiadomo jakiej rakiery, 180 kucy mi wystarczy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #72 Napisano 9 Marca 2010 ...jak będziesz robił program, to zaczniesz od hamowania. Jak po hamowni wyjdzie, że zostało 120 koni, to stracisz 50zł, a zaoszczędzisz masę problemów. Tylko tyle... I nie chodzi o "złe życzenie", tylko skoro zadajesz takie pytania jak zadałeś, to nie do końca możesz się orientować co i jak się z Twoim samochodem dzieje. Warto to po prostu zweryfikować na hamowaniu... A jak wszystko wporządku, to pobawić się w chiptjuningi... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bobby Zgłoś #73 Napisano 9 Marca 2010 Czaje, ok dzieki za info Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach