Skocz do zawartości
Smuggler

1.8T ile na maxa?

Rekomendowane odpowiedzi

...jak seryjne dają 280ccm przy 3 barach, to 17% przyrostu (320) pozwoli Ci na przekroczenie tych 220 koni. Jak do tego zastosujesz inny regulator ciśnienia paliwa (np. 4-4,5 bara), to kosztem trochę "bogatszego" dołu dostaniesz jeszcze 30% więcej wydajności...

 

Jeśli pytasz czy da się to wystroić na seryjnym komputerze, to odpowiedź brzmi: jak najbardziej. U mnie w samochodzie siedzą 440tki@3bar na 4 barowym regulatorze ciśnienia paliwa i bieg jałowy jest "prawie" idealny, więc zastosowanie czegoś mniejszego pozwoli na stabilne utrzymywanie wolnych obrotów i da spory zapas mocy ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam kilka pytań, ale po kolei. Mój Passat to 1998r 1.8T AEB z przebiegiem zbliżającym się do 250t km. Zalewany olejem Motul 8100 x-cess 5w40, oleju nie bierze. Według mnie zadbany i w lepiej niż dobrym stanie.

Nie miałem zamiaru pchać się w jakiekolwiek podciąganie mocy poza chipem, no ale trafia się okazja i daje to trochę do myślenia.

Znajomy z pracy zaczął zbierać części do podniesienia mocy w VW Golf 1.8T, ale zanim cokolwiek zrobił to go rozbił. Teraz koleś chce sprzedać te części co ma.

Tutaj moje pytania:

 

1. Czy warto się pchać w tą turbinkę z takim silnikiem jak mój? A może przy tym silniku i takim przebiegu lepiej sobie odpuścić? Turbo o jakim mowa to Garrett GT35R (GT3582R) .63 A/R więcej danych tutaj ->http://www.atpturbo.com/mm5/merchant.mvc?Screen=PROD&Product_Code=GRT-TBO-006&Category_Code=GRT

 

2. Gdyby było to warte grzechu, to czy jest możliwość żeby tak to jakoś zgrać żeby "dmuchało" ok 300BHP bo nie chciał bym silnika z dymem puścić?

 

3. Koleś ma jeszcze wtryski Greddy 550cm - nie za duże? Będą ew. pasować?

 

Z góry dziękuję za odpowiedzi

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chyba w temat trafiles... ale Ci odpowiem.

 

Jesli graty byly zbierane do poprzeczengo 1.8T, istnieje bardzo duze prawdopodobnienstwo ze nie podejda do Ciebe p&p. Kolektor i tak trzeba bedzie robic bo potrzebujesz zewnetrzny WG do GT35...

GT35 to spora locha i bedzie wstawac przy 4500-5000 :) ar w sumie male... bez sensu do tego samochodu. Spojrz na Marka projekt.

 

Wtryski 550 do GT35 to pewnie nawet za male :) a na 300KM to za duze :)

440 zdadza egzamin.

 

reasumujac. odpusc temat ;D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Poczekam, może ktoś się jeszcze wypowie w temacie, ale dzięki za pomoc.

Koleś kolektora i tak nie ma. Pisząc turbo miałem na myśli Turbine, uszczelki, węże do chłodzenia więc myślałem że to uniwersalne a nie pod dany motor i dlatego się tym zainteresowałem.

Może i walnę gafe, ale zapytam: co to AR?

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zobacz sobie http://www.moddedmustangs.com/forums/power-adders/628-turbo-size-r-trim.html

generalnie chodzi o stosunek przekroju wlotu spalin do promienia zataczanego przez spaliny wokół wirnika turbo... im większy ten parametr, tym większej mocy można się spodziewać w górnych partiach obrotów, ale kosztem większego obciążenia, które stawia turbina w niższych partiach obrotów (tzn. dwie identyczne turbiny o różnych a/R będą różniły się LAGiem, ciśnieniem doładowania na wyższych partiach, a pośrednio - możliwą do uzyskania mocą).

 

GT35 to do projektów po 600 koni z 4 cylindrów i na 1/4... a nie do normalnej jazdy ;) Piotruś optymistycznie rzucił hasło o 4500obr/min... :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no zacznie wstawac:) nie mowilem ze bedzie 1 bar :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to a mam jeszcze pytanie czy do passata b5 1,8t 1996r to

 

http://www.allegro.pl/item943730271_chiptuning_passat_golf_1_9_tdi_pd_1_8t_gwarancja.html

 

sie nadaje czy szukac najblizszej hamowni zeby mi ktos to zchipował?

Edytowane przez Bobby

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no tak bez hamowania to trochę jak z tym przysłowiowym kotem w worku... zrób hamowanie przed i po, bo nie jest powiedziane, że Twój silnik się w ogóle nadaje do przeprowadzenia tej operacji...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm nie bardzo rozumiem. Czemu ma sie nie nadawac?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bo moze byc zmeczony zyciem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, a jak to sprawdzic? Ja nie chce z niego robic niewiadomo jakiej rakiery, 180 kucy mi wystarczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

...jak będziesz robił program, to zaczniesz od hamowania. Jak po hamowni wyjdzie, że zostało 120 koni, to stracisz 50zł, a zaoszczędzisz masę problemów. Tylko tyle... I nie chodzi o "złe życzenie", tylko skoro zadajesz takie pytania jak zadałeś, to nie do końca możesz się orientować co i jak się z Twoim samochodem dzieje. Warto to po prostu zweryfikować na hamowaniu... A jak wszystko wporządku, to pobawić się w chiptjuningi...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czaje, ok dzieki za info

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności