Skocz do zawartości
artmin

Kupujemy B8 - na co zwrócić uwagę?

Rekomendowane odpowiedzi

ADBlue wykorzystywane jest w silniksch z oznaczeniem SCR. W przypadku B8 są to silniki 190 i 240KM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

OK. Dzięki. Czyli germańce się pomyliły opisując film...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
https://www.youtube.com/watch?v=tv8_nv9OssY

 

Czy to znaczy, że każde TDI 2.0 150KM ma AdBlue, czy tylko wersje niemieckie A+ ?

 

AdBlue jest w silniku 2.0 TDI 150KM z napędem na 4 koła 4MOTION. Ten wariant silnika i napędu nie jest dostępny na polskim rynku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co prawda nie passat ale VW:

 

Żyjemy w ciekawych czasach ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Skoro 2.0 220 hp ma mieć 6.7 s do setki, to przecież 280hp będzie mieć o ponad sekundę lepszy czas, więc to już robi robotę.

 

1. to nie jest takie oczywiste, co więcej nie wierzę, że 220KM wykręci 6,7 i tym bardziej nie wierzę, że 280KM zrobi sekundę mniej;

2. charakterystyka doładowanego benzynowca wsadzonego w duże kombi zgrywa się, jeśli do dyspozycji masz 200KM/tonę;

3. zestrojenie zawieszenia nie pozwala w paski "robić roboty". Niestety, wyżej dupy nie podskoczysz - czego żałuję.

 

Będzie szybki, OK. Ale 2litry na taką krowę... przy 200km/h będziesz miał 5000 obrotów. Ani to ekonomiczne, ani komfortowe.

Dla mnie moc i moment, choc ładnie wyglądające to jednak pozostają tylko na papierze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1. to nie jest takie oczywiste, co więcej nie wierzę, że 220KM wykręci 6,7 i tym bardziej nie wierzę, że 280KM zrobi sekundę mniej;

2. charakterystyka doładowanego benzynowca wsadzonego w duże kombi zgrywa się, jeśli do dyspozycji masz 200KM/tonę;

3. zestrojenie zawieszenia nie pozwala w paski "robić roboty". Niestety, wyżej dupy nie podskoczysz - czego żałuję.

 

Będzie szybki, OK. Ale 2litry na taką krowę... przy 200km/h będziesz miał 5000 obrotów. Ani to ekonomiczne, ani komfortowe.

Dla mnie moc i moment, choc ładnie wyglądające to jednak pozostają tylko na papierze.

 

BĘDZIE ROBIĆ ROBOTĘ. TSI najnowszej generacji są na turbinie IHI. Golf R, który ma 300koni, przy stage 0,5 CompSport (czyli zewnętrzny box, który nie powoduje utraty gwarancji) stroją na 360koni, stage 1 380koni...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witek myślę że żeby emocjonalnie podchodzisz do tematu i nie ma się co nakręcać. To że jeździsz mocną benzyną nie znaczy że biturbo w Passacie B8 nie będzie robić roboty. Bo niuty będą i to oczywistsza rzecz. Nie porównuj B8 do mało masowych aut z duże mocą bo to nie tędy droga. W swojej klasie B8 z takim motorem będzie zamiatać i na tym trzeba się skupić. Inaczej mówić to znam kilka Civiów za parę groszy które z twoim autem zrobią wiatrak ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witek myślę że żeby emocjonalnie podchodzisz do tematu i nie ma się co nakręcać. To że jeździsz mocną benzyną nie znaczy że biturbo w Passacie B8 nie będzie robić roboty. Bo niuty będą i to oczywistsza rzecz. Nie porównuj B8 do mało masowych aut z duże mocą bo to nie tędy droga. W swojej klasie B8 z takim motorem będzie zamiatać i na tym trzeba się skupić. Inaczej mówić to znam kilka Civiów za parę groszy które z twoim autem zrobią wiatrak ;)

 

Właśnie chciałbym podejść emocjonalnie, ale nie mogę.

Właśnie ta benzyna, która NIBY jest mocna, wcale dupy nie urywa. Kiedyś 250 KM wydawało się czymś, obecnie ekologia, masa i inne pierdoły to zabijają. Pasek nie jest przystosowany do "robienia roboty".

Porównanie do Golfa nie jest trafione, bo auto jest lżejsze i mniejsze.

To jest tak jak z RS6 - powinno gryźć trawę, a jest tylko szybkim dupowozem, który nadaje się tylko na autostradę - na torze czy w zakrętach przód jest tak ciężki, że podsterowność jest jak w przerośniętej ośce.

Pasek 280 będzie szybki, jak mu dołożysz na turbinie 60-80 KM to będzie mistrzem w wiosce, ale to nie będzie jeszcze "robienie roboty". Mi w tej chwili brakuje 100 KM, a ideałem to jeszcze nie będzie.

Poza tym charakterystyka 280 KM z 2 litrów (z turbiną czy bez, nie ma różnicy) a 250 czy 300 KM z V6 jest tak różna, że obawiam się tych 280 w codziennym użytkowaniu.

Dla mnie "robi robotę" inne auto, o zupełnie innej charakterystyce pracy układu napędowego. Z Passata nigdy nie zrobi się nic poza szybszym dupowozem. Niestety.

 

A z civicami to wiem jak jest, idą ogniem, wskazówka na czerwonym, zmiana biegów bez odjęcia. Często upalam z takimi w Kamieniu Śl. I to są autka, które "robię robotę". Pod warunkiem, że stacja benzynowa jest blisko :)

Edytowane przez Witold Rogowski

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zauważ że Passat nawet biturbo jest autem rodzinnym ;) to nie auto na szykowane pod tor czy wyścigi uliczne. Dla mnie taka moc i moment będzie zamiatało wręcz inne odpowiedniki w klasie. Więc nie zgodzę się co ciągle strasz podkreślić że taki motor nie urywa dupy... Naprawdę moim zdaniem warto docenić nowych właścicieli, którzy zapłacili pewnie nie małą gotówkę na taki motor, niż ciągle powtarzać ze to nie robi roboty a tylko dobrze się odpycha :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zajrzałem dziś do salonu w jednej wiosce z tramwajami.

I zapytałem o teminy.

 

Pani wyciągnęla maila i przeczytała.

 

1.8 TSI - KW40+

2.0 TSI - KW36

 

Jakiś model miała też na KW 46 ale nie zapamiętałem który (TDI 240 KM?)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

0-100 6.0 (ten sam silnik w Octavii RS)

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odbieram prawdopodobnie pod koniec tego tygodnia swojego, na pewno podzielę się wrażeniami ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Odbieram prawdopodobnie pod koniec tego tygodnia swojego, na pewno podzielę się wrażeniami ;-)

 

Akurat na te wrażenia z wiadomych przyczyn najbardziej czekam ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że się nie rozczarujemy :mlask

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Czy jest gdzieś dostępna instrukcja do B8 online ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak znasz numer FIN auta to możesz pobrać instrukcję na poniższej stronie

http://www.vw-bordbuch.de/welcome?1&lang=de-DE

Tak, ale wyłącznie jak samochód kupiłeś w Niemczech :) Wpisałem swój i podał mi informacje, że najprawdopodobniej mam samochód z reimportu, w związku z czym nie dostanę dostępu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Instrukcja tylko po niemiecku ;-(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Instrukcja tylko po niemiecku ;-(

Masz możliwość ściągnięcia jej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam ją ściągniętą. Jest napisana w języku niemieckim - mi to nie przeszkadza. Całość ma ok 7,5 MB. Jeżeli ktoś chce to mogę udostępnić.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

wpiszcie poniższy numer FIN:

WVWZZZ3CZFP400348

 

i pobierzcie sami ;).

Tak będzie prościej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Automatyczny tlumacz stron całkiem dobrze sobie radzi z nią ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności