Skocz do zawartości
pobs

proźba o rozszyfrowanie kodów ze scana

Rekomendowane odpowiedzi

VAG-COM Version: Release 311.2-N

 

 

Chassis Type: 3B - VW Passat B5

Scan: 01,02,03,08,15,16,17,19,35,36,37,46,55,56,58

 

Address 01 -------------------------------------------------------

Controller: 8D0 907 558 B

Component: 1,8L R4/5V MOTR HS D03

Coding: 04001

Shop #: WSC 05314

2 Faults Found:

17916 - Idle Control Sys: Upper Regulation Limit Reached

P1508 - 35-00 - -

16502 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Signal too High

P0118 - 35-10 - - - Intermittent

Readiness: N/A

 

Address 03 -------------------------------------------------------

Controller: 8E0 614 111 AB

Component: ABS 5.3 FRONT D00

Coding: 0273004281

Shop #: BB 24548

No fault code found.

 

Address 08 -------------------------------------------------------

Controller: 3B2 907 044 A

Component: CLIMATRONIC S 7.0

Coding: 02000

Shop #: WSC 05314

1 Fault Found:

01271 - Positioning Motor for Temperature Flap (V68)

35-10 - - - Intermittent

 

Skipping Address 15-Airbags

 

Address 17 -------------------------------------------------------

Controller: 3B0 919 930 P

Component: B5-KOMBIINSTR. VDO V10

Coding: 04442

Shop #: WSC 41110

IMMO-IDENTNR: VWZ7Z0V0293081

No fault code found.

 

Address 46 -------------------------------------------------------

Controller: 1J0 959 799 J

Component: 0F Zentral-SG Komf.0001

Coding: 04097

Shop #: WSC 05311

5 Faults Found:

00928 - Locking Module for Central Locking: Front Driver Side (F220)

27-10 - Implausible Signal - Intermittent

01358 - Internal Central Locking Switch: Driver Side (E150)

27-10 - Implausible Signal - Intermittent

00944 - Heated Exterior Mirror: Passenger Side (Z5)

35-00 - -

00930 - Locking Module for Central Locking: Rear Left (F222)

27-00 - Implausible Signal

00931 - Locking Module for Central Locking: Rear Right (F223)

27-00 - Implausible Signal

 

End -------------------------------------------------------

 

 

 

 

Jakaś pomoc.... :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

16502 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Signal too High

Czujnik G62 - czyli wymieniamy czujnik temperatury płynu chłodzącego - sygnał za wysoki oznacza zwarcie w czujniku. Komputer dostaje nie prawidłowe dane o temperaturze silnika więc podaje za dużą dawkę paliwa na wtryskiwacze twierdząc że silnik jest jeszcze nie rozgrany lub nie dogrzany - czyli działa częściowo automatyczne ssanie i większe zużycie paliwa.

Diagnostyka - Błędy VAG dotyczące temperatury czujnika (G2 i G62)

Czujnik temperatury G62 i G17

 

 

17916 - Idle Control Sys: Upper Regulation Limit Reached

System jałowego biegu, osiagnięta górna granica wartości wyuczonych. Trzeba sprawdzić szczelność dolotu powietrza - nowy filterek powietrza ale przede wszystkim usunąć za dużą ilość paliwa czyli powyższe... a następnie ADP przepustnicy...

 

Switch: Driver Side (E150)

Swittch w zamku kierowcy prawdopodobnie jest już wyrobiony lub nie kontaktuje instalacja (złącza wtykowe -kostki przy drzwiach, słupkach, modułach)

 

Reszta Błędów 46 CC to drobiazgi które są standardem (mata lusterka) i kostki.

VAG > [46] > [08] i robimy sobie teścik wszystkich drzwi co gdzie nie działa...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pozwolę sobie uzupełnić wypowiedź Marka dodając, że błędy modułu komortu najprawdopodobniej dotyczą braku kontaktu na złączach od modłu do zamków drzwi. W grę wchodzą też uszkodzenia zamków (np zimne luty). Przerabiałem ten temat kilkukrotnie - objawy się pokrywają.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

:ok: Dzięki Marku, mam jeszcze pytanko, odnośnie moich kodów bo robiłem sobie test i wyszło mi otwieranie klapy (nie wiem co poszło) i :kwasny: nieszczęsny klimatronic :

oto błędy:

 

VAG-COM Version: Release 311.2-N

Chassis Type: 3B - VW Passat B5

 

Address 01 -------------------------------------------------------

Controller: 4B0 906 018 DC

Component: 1.8L R4/5VT 0001

Coding: 11001

Shop #: WSC 00000

WVWZZZ3BZ2E211412 VWZ7Z0A4213496

1 Fault Found:

16502 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Signal too High

P0118 - 35-10 - - - Intermittent - CZYLI TO SAMO CO U MANDZYNKA :ok:

 

 

Address 08 -------------------------------------------------------

Controller: 3B1 907 044 J

Component: CLIMATRONIC B5GP 0003

Coding: 17000

Shop #: WSC 05311

4 Faults Found:

00603 - Footwell/defroster Flap Positioning Motor (V85)

37-10 - Faulty - Intermittent

01271 - Positioning Motor for Temperature Flap (V68)

37-10 - Faulty - Intermittent

01272 - Positioning Motor for Central Flap (V70)

37-10 - Faulty - Intermittent

01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71)

37-00 - Faulty

 

Address 46 -------------------------------------------------------

Controller: 1C0 959 799 B

Component: 10 Komfortgerát HLO 0003

Coding: 00259

Shop #: WSC 05311

2 Faults Found:

01141 - Luggage Compartment Unlocking Switch (E165)

27-00 - Implausible Signal

00947 - Trunk Lid remote Control Switch (E188)

29-10 - Short to Ground - Intermittent

 

End -------------------------------------------------------

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pobs, jeśli chodzi o klimę możesz spróbować tego:

najpierw badanie.....

Blok [002] > [1] ... [2] ... [3] ... [4]

1 - Silnik regualcyjny V68 pokrywy temperatury

(kod wartości mierzonej: 0 do 255) (dopuszczalna odchyłka od wymaganej wartości ± 2)

2 - Silnik regulacyjny V68 pokrywy temperatury (wymagana wartość: 0 do 255)

3 - Silnik regulacyjny V68 pokrywy temperatury Zamknięcie pokrywy: zimno

(kod 0 do 149 – uszkodzony V68)

(kod 150 do 250 – sprawny V68, zakładając, że nastawy podstawowe 04 zostały uzyskane)

(kod 251 do 255 – uszkodzony V68)

4 - Silnik regulacyjny V68 pokrywy temperatury Zamknięcie pokrywy: ciepło

(kod 0 do 4 – uszkodzony V68)

(kod 5 do 100 – sprawny V68, zakładając, że nastawy podstawowe 04 zostały uzyskane),

(kod 101 do 255 – uszkodzony V68).

 

Blok [003] > [1] ... [2] ... [3] ... [4]

1 - Silnik regulacyjny V70 pokrywy centralnej (kod wartości mierzonych: 0 do 255),

(dopuszczalna odchyłka od wymaganej wartości ± 2).

2 - Silnik regulacyjny V70 pokrywy centralnej (wymagana wartość: 0 do 255).

3 - Silnik regulacyjny V70 pokrywy centralnej Zamknięcie pokrywy: powietrze do

dysz nawiewu w tablicy przyrządów

(kod 0 do 149 – uszkodzony V70)

(kod 150 do 250 – V70 sprawny, zakładając, że nastawy podstawowe 04 zostały uzyskane)

(kod 251 do 255 – uszkodzony V70)

4 - Silnik regulacyjny V70 pokrywy centralnej Zamknięcie pokrywy: powietrze do dysz nawiewu w przestrzeni na nogi lub odmrażania

(kod 0 do 4 – uszkodzony V70)

(kod 5 do 100 – sprawny V70, zakładając, że nastawy podstawowe 04 zostały uzyskane),

(kod 101 do 255 – uszkodzony V70).

 

Blok [004] > [1] ... [2] ... [3] ... [4]

1 - Silnik regulacyjny V85 pokrywy nawiewu w przestrzeni na nogi lub odmrażania

(kod wartości mierzonej: 0 do 255) (dopuszczalna odchyłka od wymaganej wartości ± 2).

2 - Silnik regulacyjny V85 pokrywy nawiewu w przestrzeni na nogi lub odmrażania (wymagana wartość: 0 do 255).

3 - Silnik regulacyjny V85 pokrywy nawiewu w przestrzeni nóg lub odmrażania.

Zamknięcie pokrywy: powietrze w przestrzeni na nogi

(kod 0 do 149 – uszkodzony V85)

(kod 150 do 250 – sprawny V85, zakładając, że nastawy podstawowe 04 zostały uzyskane),

(kod 251 do 255 – uszkodzony V85).

4 - Silnik regulacyjny V85 pokrywy nawiewu w przestrzeni na nogi lub odmrażania.

Zamknięcie pokrywy: powietrze na przednią szybę

(kod 0 do 4 – uszkodzony V85)

(kod 5 do 100 – sprawny V85, zakładając, że nastawy podstawowe 04 zostały uzyskane),

(kod 101 do 255 – uszkodzony V85).

 

a później przywrócenie fabryczne......

 

Wykonaj "test", klapy i nawiewy będą sobie chodzić,po chwili kliknij next.

basic settings(04),blok 001 - zaczekaj aż wszystkie wartości zejdą do zera i zrób [Adaptację -10]

Chanel 00 [Test] > [save] - (czyli przywróć ustawienia fabryczne) to czasem pomaga na sporo dolegliwości.

pamiętaj, żeby najpierw pokasować wszystkie błędy ,do testu tylko zapłon,po teście pojawi się błąd niewłączonej sprężarki(silnik stoi),też go skasuj ta cała operacja właśnie u mnie pomogła,też miałem sporo błędów w klimatroniku. :cwaniak:

dodam od siebie, że wymieniłem filtr kabinowy bo był trochę zapaskudzony i dopiero wtedy przystąpiłem do operacji ;)

u mnie to przyniosło pozytywny skutek.

powodzonka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wyszło mi otwieranie klapy (nie wiem co poszło)

W zamku masz taki switch z cieniutką blaszką, dochodzi do niego kabelek zrób sobie na kablu zwarcie to nie bedzie go widział - często lecą jak się mocno trzaśnie klapą.

 

Address 08 zrób test > zaczekaj ąż wartości zejdą do zera > potem adaptacja 00 powinny się motorki wyskalować (przyjmą sobie położenia krańcowe i zostaną zapamiętane)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Blok [002] > [1] ... [2] ... [3] ... [4]

1 - Silnik regualcyjny V68 pokrywy temperatury

(kod wartości mierzonej: 0 do 255) (dopuszczalna odchyłka od wymaganej wartości ą 2)

- u mnie jest odchyłka od 223 do 238 zakładając że sprawdzałem wszystkie parametry przy włączonym silniku i włączonej klimie :(

 

I jest to jedyna rzecz która różni się od tego co napisałeś, a reszta parametrów mieści się w przedziałach, które wskazują prawidłowe wskazania :niepewny:

I teraz sam nie wiem, zrobiłem jak kazaliście - krok po kroku, na razie nie pokazuje żadnych błędów, zobaczymy jak będzie jutro; co nie zmienia faktu że nadal na "LO" leci ciepławe powietrze.... może trzeba by ją nabić albo co? Jutro jadę na wymianę czujnika temp. płynu to zobaczymy co i jak jak wrócę

 

Jeszcze jedno. Po wyłączeniu silnika wartość [1] w bloku 002 wachała się między 212 a 251 , ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w bloku 002 wachała się między 212 a 251 , ???

 

Podczas testu klapy się przemieszczają od jednej pozycji krańcowej do drugiej. Wartość 0 >>>>> 255 jest przyjęta za cały zakres pracy klapki, jeśli klapka staje lub się zacina i nie dochodzi do górnego położenia to może oznaczać że zacina się w jakiejś pozycji lub coś ją blokuje (u mnie zacinała się o kawałek wykładziny).

 

Jeśli po wielu obserwacjach wskazania są takie same 212 a 251 to można by stwierdzić, że klapka zacięła się lub stoi w krańcowej pozycji i nie przemieszcza się prawidłowo.

 

img7839aaoq6.th.jpg img78455ed.th.jpg

 

Opis gdzie co jest umieszczone w nagrzewnicy zrobiłem w temacie: KLIMATYZACJA - CLIMATRONIC

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siemka, czujnik wymieniony :ok: , błąd skasowany, więc najważniejsze za mną :ok:

Odnośnie klimatronika wyskakuje mi już tylko jeden błąd, a zimna jak nie było tak nie ma :(( :

VAG-COM Version: Release 311.2-N

 

Control Module Part Number: 3B1 907 044 J

Component and/or Version: CLIMATRONIC B5GP 0003

Software Coding: 17000

Work Shop Code: WSC 05311

1 Fault Found:

01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71)

37-00 - Faulty

 

I teraz tak, jeśli jest możliwość podpowiedzi co trzeba wymienić/naprawić? Czy naprawa tego musi być w zakładziw od klimy czy też mechanik samochodowy (a potrafi dużo - naprawić :) ) da sobie z tym radę ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

(V71) domyślam się że już po powyższym rysunku wiesz gdzie on się znajduje więc pewnie znasz już stopień trudności z wyjeciem jego. Trzeba się do niego dostać wkładając rękę od dołu za nagrzewnicę i go na macanego odkręcić specjalnnym długim torsikiem odkręcić 2 śrubeczki ;)

 

Zdjęcia zamieściłem z dziale Clim... w razie jak by ktoś nie wiedział jak jest zamocowany??? od tyłu

 

V71 element niby naprawialny ale nie opłaca się naprawiać - można dostać używany (oczywiście jeśli padł silniczek a nie instalacja).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
:ok: dzięki jutro sprobuję znaleźć używkę tego silniczka V71, ale jak nie znajdę zostaje ASO :przestraszony: 416 zeta i nie ma go w PL-u, tylko trzeba czekać na przesyłkę z D-ojcze około 2 tygodni :(:zalamany: tymbardziej że w PL-u mam czas do niedzieli....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności