Skocz do zawartości
Sedris

MFD wersja D w pasku 2004r (juz jest tuner i wersja G)

Rekomendowane odpowiedzi

Czytalem, pytalem i odpowiedzi nie mam;)

 

Zamienilem MCD na MFD wersja D do paska 2004r, oczywiscie nie dziala 1/3 FIS (rds, strzalek tez nie ma na FISie). No i wiadomo, passat 2004 r ma CAN a MFD wersja D nie ma komunikacji z zegarami. To juz wiem, ale mam teraz pytanie, czy:

 

1. Musze do MFD wersji D dokupic tuner TMC? bedzie dzialac?

2. Musze kupic MFD wersje G bez tunera?

3. Musze kupic MFD wersje G z tunerem TMC?

 

Jak to jest? Bo rozumiem ze MFD wersja G nie ma wbudowanego tunera TMC, tak?

Edytowane przez Sedris

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam też navi v.D passat 2002r i duży wyświetlacz między zegarami ale u mnie wyświetla RDS na wyświetlaczu więc u Ciebie też powinno.Może trzeba skonfigurować jedno z drugim?!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie, mam passata 2004 r na CANie, wiec innaczej sie zegary komunikuja z MFD, ponawiam pytanie jak w pierwszym poscie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no właśnie mam paska 2000 r na Can i wersje navi G i fis nie działa

Edytowane przez 1jurek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To najlepiej zamieńcie się nawigacjami i Sedris dodatkowo kupi sobie jeszcze TMC. Albo Sedris zostawiasz tą navi a zmieniasz licznik na starszy model i też będzie hulać wtedy bez TMC. A MFD D plus TMC nie zadziała z tym licznikiem który teraz masz. Tylko MFD G plus TMC.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To najlepiej zamieńcie się nawigacjami i Sedris dodatkowo kupi sobie jeszcze TMC. Albo Sedris zostawiasz tą navi a zmieniasz licznik na starszy model i też będzie hulać wtedy bez TMC. A MFD D plus TMC nie zadziała z tym licznikiem który teraz masz. Tylko MFD G plus TMC.

 

Zmiana na starsze liczniki nie wchodzi w rachube, nie chce rzezby robic:) Tak wiec zamienie sie na nawigacje.

 

Kolego pogromca , wiesz moze jaki ma numer taki tuner TMC po roku 2004? Tak zebym wiedzial czego szukac, i czy moze masz jakies dojscia?:]

 

no właśnie mam paska 2000 r na Can i wersje navi G i fis nie działa

 

Zamieniamy sie? jestem z Wrocławia jak cos. Mam taka wersje jak Tobie jest potrzebna a Ty masz taka wersje jak mi jest potrzebna, mysle ze wymiana byla by wskazana:)

Edytowane przez Sedris

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No wiec dostalem schematy od pewnego kolegi z forum ktory mnie zapewnia ze mozna podlaczyc wersje D MFD bezposrednio do zegarow w passacie na CANie i podobno wszystko dziala, za okolo 2 tygodnie podlacze i sie okaze

 

 

A wracajac do tematu, napewno wersja D MFD + tuner TMC (z roku po 2004) nie zadziala? czym w takim razie rozni sie MFD G od wersji D? nie tylko softem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

anschlussdiagrammvwnavi.th.jpg

 

Kiedyś taki schemat znalazłem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie mam taki sam schemat, wiec jakos w ten weekend zajme sie sprawa, wtedy zakomunikuje czy FIS dziala z wersja D w pasku na CANie :D

 

Oczywiscie poki co to bez tunera TMC

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mfd vD bez problemu chodzi w passacie 2004/05 musisz zrobic polaczenie trzema przewodami bezposrednio do deski jak na wczesniej zamieszczonym tu schemacie. Jezeli ustawisz w MFD 8 impulsow to bedzie chodzilo na sygnale z gali i nie trzeba nawet podlaczac CAN do radia. Jedynie wersja G komunikuje sie z licznikiem po szynie CAN i dodatkowo musisz zastosowac TMC tuner ale musi byc z literka A w oznaczeniu (3B0919894A)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mfd vD bez problemu chodzi w passacie 2004/05 musisz zrobic polaczenie trzema przewodami bezposrednio do deski jak na wczesniej zamieszczonym tu schemacie. Jezeli ustawisz w MFD 8 impulsow to bedzie chodzilo na sygnale z gali i nie trzeba nawet podlaczac CAN do radia. Jedynie wersja G komunikuje sie z licznikiem po szynie CAN i dodatkowo musisz zastosowac TMC tuner ale musi byc z literka A w oznaczeniu (3B0919894A)

 

Dzieki kolego za porady, napewno sie przydadza, dzialam w ten weekend jak dobrze pojdzie, kabelek juz ma kolega ktory mi pomaga:) A co do navi, mam wrazenie ze spoznia sie o jakies 50-80 metrow, mozliwe ze jak moja wersja nie ma polaczenia z licznikiem to nie ma informacji o aktualnej predkosci? podlaczenie tymi trzema kabelkami moze pomoc? czy to juz kwestia ustawien? (ustawilem rozmiar kola i dalej to samo) :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Polaczenie z licznikiem nic nie zmieni, niektorzy mowia ze spoznia sie jak korzystasz z impulsow z gali (z ustawieniem na 8) a bardziej dokladne jest jak podlaczysz sie do magistarali CAN (z ustawieniem na 45), gdzie impulsy ida bezposrednio z kol samochodu ale osobiscie musze przyznac ze nie zauwazylem roznicy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Polaczenie z licznikiem nic nie zmieni, niektorzy mowia ze spoznia sie jak korzystasz z impulsow z gali (z ustawieniem na 8) a bardziej dokladne jest jak podlaczysz sie do magistarali CAN (z ustawieniem na 45), gdzie impulsy ida bezposrednio z kol samochodu ale osobiscie musze przyznac ze nie zauwazylem roznicy.

 

A da sie polaczyc wersje D do magistrali CAN? I czy tylko poprzez tuner TMC? Niektorzy mowia ze tylko wersja G z tunerem TMC da rade podlaczyc przez CAN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

MFD vC i D laczy sie bezposrednio do magistarali Can i wtedy ta droga ida impulsy z ABS do navki ale nie bedzie komunikacji z licznikiem bo MFD w tych wersjach tego nie obsluguje i jest przystosowana do komunikacji z deska po 3 kablach, MFD vG laczy sie z Can poprzez tuner TMC. MFD vG nie posiada mozliwosci komunikacji z deska po 3 kablach ta funkcje dodano do protokolu Can ale przy okazji zmieniono inne elementy protokolu. Ostatecznie jest on nie kompatybliny z Can samochodu, w zwiazku z tym uzywany jest tuner TCM do transkodowania danych. Nie wszystkie jednak tunery TCM robia to transkodowanie, tylko te z oznaczeniem 3B0919894A wszystkie inne nie transkoduja a jedynie spelniaja swoja podstawowa funkcje - odbieraja dane trafikowe nadawane w niektorych krajach. Troche to skomplikowane ale mam nadzieje ze rozjasnielm sytuacje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
MFD vC i D laczy sie bezposrednio do magistarali Can i wtedy ta droga ida impulsy z ABS do navki ale nie bedzie komunikacji z licznikiem bo MFD w tych wersjach tego nie obsluguje i jest przystosowana do komunikacji z deska po 3 kablach, MFD vG laczy sie z Can poprzez tuner TMC. MFD vG nie posiada mozliwosci komunikacji z deska po 3 kablach ta funkcje dodano do protokolu Can ale przy okazji zmieniono inne elementy protokolu. Ostatecznie jest on nie kompatybliny z Can samochodu, w zwiazku z tym uzywany jest tuner TCM do transkodowania danych. Nie wszystkie jednak tunery TCM robia to transkodowanie, tylko te z oznaczeniem 3B0919894A wszystkie inne nie transkoduja a jedynie spelniaja swoja podstawowa funkcje - odbieraja dane trafikowe nadawane w niektorych krajach. Troche to skomplikowane ale mam nadzieje ze rozjasnielm sytuacje

 

No jasne, czyli rozumiem ze te 3 kabelki umozliwia wyswietlanie 1/3 FISu na gorze (czyli RDS). A co do menu na FISie? tez bedzie widac nawigacje w opcjach?

 

A co do spozniania, da rade ustawic wersje D bezposrednio do CAN zeby widzial predkosc kola? Czy tylko z Gali na 8 impulsach? Bo skoro sie spoznia to ci innego moge zrobic?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
MFD vC i D laczy sie bezposrednio do magistarali Can i wtedy ta droga ida impulsy z ABS do navki

Co ma CAN do sygnału prędkości z ABS?

Sygnały nie idą poprzez CAN, tylko poprzez bezpośrednie połączenie z pompą ABS/ESP, na wtyczkę 26 pin w nawigacji, na pin 5 i 18.

Złącze CAN w nawigacji służy do komunikacji z opcjonalnym wyposażeniem, np. TMC, tuner TV, DSP. Podłączanie tych sygnałów bezpośrednio magistrali samochodu raczej nic nie da. Na schematach VW nigdzie nie ma takiego połączenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co ma CAN do sygnału prędkości z ABS?

Sygnały nie idą poprzez CAN, tylko poprzez bezpośrednie połączenie z pompą ABS/ESP, na wtyczkę 26 pin w nawigacji, na pin 5 i 18.

Złącze CAN w nawigacji służy do komunikacji z opcjonalnym wyposażeniem, np. TMC, tuner TV, DSP. Podłączanie tych sygnałów bezpośrednio magistrali samochodu raczej nic nie da. Na schematach VW nigdzie nie ma takiego połączenia.

Ja wlasnie tak podlaczylem i bylem przekoanany ze po przestawieniu na 45 impulsow szlo dobrze, ale teraz mnie zaskoczyes, bylem pewien ze impulsy abs ida po Can, sprawdze i odpisze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podepne sie z zapytaniem

nie mam na razie navi, ale tak patrze i moze bym sobie zalozyl jezeli nie bedzie z tym wielkiego problemu.

u mnie kokpit srodkowu wyglada tak:

p9030042.th.jpg

czy potrzebuje dodatkowe ramki do montarzu navi? czy jak wyjme cd z radiem od siebie to bez problemu powinienem wlozyc navi?

jezeli nie bylo fabrycznej to czy wszystkie kabelki beda z tylu? i czy antena od radia jest automatycznie antena gps? czy bede musial zainstalowac dodatkowa?

 

z gory wielkie dzieki

pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
i czy antena od radia jest automatycznie antena gps? czy bede musial zainstalowac dodatkowa?

Zwykła podstawka anteny nie ma wbudowanego odbiornika GPS-będziesz musiał wymienić podstawkę anteny albo zainstalować sobie osobny odbiornik GPS np. na desce rozdzielczej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności