rogerm Zgłoś #1 Napisano 4 Sierpnia 2009 Jakkolwiek jest to dziwne słyszałem ostatnio kilka opinii, że można uszkodzić moduł poduszek czy tam abs podłączając vaga. Koleś nawet odmówił możliwości sprawdzenia auta. Czy to po prostu wykręt czy ktoś słyszał o możliwych uszkodzeniach. Oczywiście mówię o w miarę bezpiecznym korzystaniu (nie wypinania z gniazda podczas pomiaru itp.) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qwarz Zgłoś #2 Napisano 4 Sierpnia 2009 To nie wkret.Między rokiem 2000/2001 były montowane "wadliwe" sterowniki poduszek o num erze 6Q0 906 605 A, które po przeskanowaniu "zwykłym" interfejsem VAG ulegały uszkodzeniu tj pojawiał się błądniekasowalny.Program VAG-COM wyświetla taką informcję Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rogerm Zgłoś #3 Napisano 4 Sierpnia 2009 Czyli w takim wypadku sterownik do wymiany da się to jakoś ustalić przed diagnozowaniem, czy taki sterownik jest zainstalowany. Ew. czy ktoś wie w jakich dokładnie modelach. I czy kwestia dotyczy całej grupy VW z tego okresu czy tylko VW Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #4 Napisano 4 Sierpnia 2009 I czy kwestia dotyczy całej grupy VW z tego okresu czy tylko VW Poszukaj na forum, ktoś o tym pisał. Jeżeli dobrze pamiętam to były wadliwe w golfach mkIV. Więcej >> http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=39838 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=198208 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qwarz Zgłoś #5 Napisano 4 Sierpnia 2009 Sterownik nie jest do wymiany tylko trzeba w nim przywrócić stan pierwotny Wadliwy sterownik można ustalić poprzez fizyczne odczytanie numeru na sterowniku w aucie Problem dotyczył jak się nie mylę VW,SKODA,AUDI Więcej znajdziesz tutaj http://www.ross-tech.com/vag-com/vw_issues.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #6 Napisano 5 Sierpnia 2009 ...jak widać na stronach ross-tech - należy po prostu używać czegoś nowszego niż vag 402.3, bo problem ten wyeliminowano w późniejszych wersjach VAGa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rogerm Zgłoś #7 Napisano 5 Sierpnia 2009 W takim razie wszystko jasne thx. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
toldek1 Zgłoś #8 Napisano 6 Sierpnia 2009 UWAGA !!! Problem ze sterownikami AirBag. Istnieje możliwość zablokowania sterownika w VW Golf, Jetta, Bora, Beetle oraz w odpowiednich modelach Seat i Skoda z roczników 2000 i 2001 !!! Próba połączenia za pomocą urządzenia diagnostycznego ze sterownikiem AirBag (lub uruchomienie funkcji skanowania wszystkich sterowników w wyżej wymienionych samochodach może spowodować jego zablokowanie. Objawia się to zapisaniem w pamięci sterownika kodu błędu o numerze 65535 (oznaczającym uszkodzenie sterownika) oraz zaświeceniem na stałe kontrolki ostrzegawczej AirBag. Problem ten występuje tylko w samochodach wyposażonych w niektóre sterowniki o numerze 6Q0 909 605 A oraz 6Q0 909 605. Aby uniknąć kłopotów należy przed próbą połączenia ze sterownikiem AirBag sprawdzić jego numer zapisany na obudowie. Jeśli numer ten jest identyczny z powyższym jest duże prawdopodobieństwo uszkodzenia. W przeciwnym przypadku można bezpiecznie przeprowadzić diagnostykę. Z dostępnych nam źródeł wiadomo, iż problem ten może być spowodowany błędem w oprogramowaniu sterownika, czego dowodem może być fakt wycofania go ze sprzedaży i zastąpienie go sterownikiem o numerze 1C0 909 605 A, który jest pozbawiony omawianego defektu. Jeśli w wyżej wymienionych modelach samochodów, z roku 2000 i 2001, nie świeci się kontrolka AirBag to najlepiej nie łączyć się z tym sterownikiem ani nie wykonywać skanowania wszystkich sterowników. Jeżeli kontrolka AirBag w danym samochodzie świeci to możemy połączyć się ze sterownikiem i wykonać odczyt kodów błędów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach