Skocz do zawartości
Gość Aureli

Jakie opony zimowe ?

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Aureli

Witam wszystkich forumowiczów. Od paru dni jestem szczęśliwym posiadaczem Passata, samochód fabrycznie wyjechał na oponach 215/55/16 97 W, i teraz dylemat :

chce jeździć w zime na felgach aluminiowych VW 7J/16" tylko co najlepiej do tego założyć

Jeżeli chodzi o producenta opony jak i model wstępnie jestem zdecydowany (conti T 810, lub GoodYear UG Performance) to problem mam z rozmiarem i indeksami opon

czy na tą felgę założyć 205/55/16 (tylko że ta opona w porównaniu od fabrycznej 215 jest o 1,8% mniejsza i teoretycznie najlepsza szerokośc felgi dla tej opony to 6,5J) czy jednak pozostać przy romiarze 215/55/16.

I dylemat nr 2 to jaki indeks:

- nośności czy wystarczy 91 czy może jednak 97 który ma nośność o 115 kg większą na jedną opone ?

- prędkości czy wystarczy H (210km/h) i co na to ubezpieczyciel w przypadku kolizji, bo samochód ma max 220 km/h w/g producenta a fabryka dała W do 270km/h

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym brał takie jak trzeba czyli 215/55/16 i Good Year 7i nie patrz na indeks ,bo ubezpieczyciel nie ma nic do tego,ceny różnią się indeksami i nośnościami za które niestety trzeba płacić ok.50-150zł więcej.Bez sensu brać na zimę wyższe nośności i indeksy,chyba że jeździsz pod 200km/h.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość piki
Ja bym brał takie jak trzeba czyli 215/55/16 i Good Year 7i nie patrz na indeks ,bo ubezpieczyciel nie ma nic do tego,ceny różnią się indeksami i nośnościami za które niestety trzeba płacić ok.50-150zł więcej.Bez sensu brać na zimę wyższe nośności i indeksy,chyba że jeździsz pod 200km/h.

 

ultraGrip7 nie ma w rozmiarze 215/55/16, jest 205/55/16

 

mam takie i moge pochwalic jak narazie, na mokrym rewelacja! duzo lepiej od dotychczasowych letnich, na suchym bardzo dobrze, delikatnie glosniejsze a co najciekawsze, po zmianie z letnich Bridgestonów 215/55/16 na UltraGrip7 205/55/16 spalanie spadlo sredio o 1l na 100km !!! przysięgam !! a nie zaczalem jezdzic lagodniej!

ta sama trasa w suchy dzien sloneczny i spalanie o 1l mniejsze, czy to moze byc wynik roznicy opony z 215 na 205? czy raczej z powiedzmy, oporow toczenia, charakterystyki i wlasciwosci jezdnych Bridgestona i GoodYear-a ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na pewno spalanie zmalało że masz inną szerokość ale 1l to dużo,myślałem o 0,3-0,5l max,jak nie ma opon GY7 to może Dunlop M3,ja takie wczoraj kupiłem,w poniedziałek zakładam,miałem wcześnij dunlopy M2 i spoko się jeździło,a jeździłem 2 m-ce na pirelli carving i sprzedałem,myśle że dunlop był dobry więc kupiłem go znowu,chociaż GY 7 też myślałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Sam się zastanawiałem dlaczego VW zaleca do Passata opony XL lub 97. Dobrałem według homologacji i masy pojazdu oponę 215/55 R15 93H firmy Dunlop SP WINTER SPORT 3D. Jestem z tych opon zadowolony. Dla porównania zalecany rozmiar 205 daje o prawie 1 cm niższą całą oponę. Ja tak często szoruję chlapaczami po krawężnikach. :rotfl:

 

Pozdrawiam

Grześ.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Aureli

Po lekturze artukółu w Auto-Moto-Sport zakupiłem Continenatle TS810 w rozmiarze 215/55/R16 H na 97 XL , chciałem 93 ale wykupiono wszystkie ze wszystkich magazynów :(

ale może to i dobrze 97 XL powinna być sztywniejsza przy uderzeniach o krawędzie dziur.

 

Pozdrawiam Aureli

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

GoodYear Ultra Grip Performance są po 575zł za sztukę przy 215/55 R16 93H

Continental o którym wspominasz jest 1 szt w Warszawie :hyhy:

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie to czytam bo zima tuż tuż i myslę o zimówkach :D . Z przedstawionych rozmiarów jest jeszcze jeden do zastosowania, a mianowicie 205/60R16 i jest on blizej oryginału niż 205/55R16 i zarazem tańszy. Zresztą opona wyższa na zimę jest lepsza jezeli stoimy przed takim wyborem. Ktoś pisał o spalaniu mniejszym o 1l bo załozył mniejsze koła i węzsze - rzecz raczej normalna. Ja się zastanawiam na Yokohamą V901, Goodyear UG Performance lub Dunlop M3 (lepsze od D3). Indeksów bym się trzymał takich jak podaje producent, bo w razie czegoś ktoś może zwalić na nas winę że mieliśmy nieodpowiednie opony. W naszym Państwie Prawa i Sprawiedliwości wszystko jest możliwe. :evil:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ptysiek_h

ja mam już "przejeżdzone" continentale 205/55/16 z dokładnym symbolem VXLTS810S (czyli ContiWinterContact TS 810 Sport) - swój egzemplarz odbierałam w styczniu i brałam od razu na zimowych a alu w bagazniku:) razem z kompletem stalowych felg kosztowało mnie to 3 tys. brutto:) oponki sa w miarę ciche i sprawdzają się jak dla mnie super.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o zimówki to GY7 (mistrzostwo świata) sam testowałem w górach :rotfl:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rzucę okiem na te Conti a UG7 też biorę pod rozwagę ale raczej rozmiar 205/60R16. Tylko 4,5mm róznicy w górę na profilu. :cwaniak:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość piki
Jeżeli chodzi o zimówki to GY7 (mistrzostwo świata) sam testowałem w górach :rotfl:

 

powierdzam, UG7 mam juz jeden sezon, teraz bedzie drugi, opony REWELACYJNE !!!

 

bylem na nich w alpach i w polskich górach w głębokim śniegu

jezdzilem bardzo szybko po austriackich autostradach pokrytych mokrym śniegiem jak i zmrożonym, a także po suchym asfalcie,

wszędzie pięknie się spisują,

a na mokrym, w deszcz to już mistrzostwo świata!

 

do tego piękny bieznik.

 

 

ktos pisze ze zastanawia sie nad Yokohamą, a te opony we wszelakich testach to porażka! Nie wiem czym sie kieruje ta osoba myslac nad tymi oponami, ale chyba tylko ciekawą nazwą firmy bo opony zimowe Yoko to porażka :dobani:

 

 

z tego co czytalem w praktycznie kazdym tescie i w niemieckim ADAC-u numer jeden zimówek to duet Continental(nie pamietem jaki to byl model) i GoodYear Grip7, wygrywaja na zmiane, zawsze na peirwszych dwoch miejscach, reszta sporo za nimi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem akurat z Dębicy i znam pewne kulisy testów opon i zabawy dziennikarzy. Tak, że wszystkie testy opon biorę z przymróżeniem oka. Pochlebne opinie użytkowników o oponach Yokohamy można znaleźć w internecie i dlatego się nimi zainteresowałem. np w serwisie opony.com ;):

 

"Najlepiej oceniane przez Internautów opony zimowe w rozmiarze 205/55R16 pojazdy osobowe

Continental ContiWinterContact TS790 V 5,5 (11)

Goodyear UG PERFORMANCE 5,3 (8)

Michelin ALPIN A3 5,2 (30)

Vredestein Xtreme Wintrac 5,2 (1)

Yokohama AVS Winter V901 5,1 (32)

Bridgestone LM25 5,1 (37)

Toyo S950 5 (6)

Platin Winter RP 30 5 (5)

Pirelli SottoZero 5 (30)

Toyo S952 5 (15)

Goodyear ULTRA GRIP 7 5 (255)

 

Co tam to dziadostwo Yokohamy ma dopiero 5 miejsce a właściwie 4 bo Vredestein to jedna ocena.

Piki naprawdę grzebałem po internecie pisząc o Yokohamie a nie na zasadzie jedna baba drugiej babie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ptysiek_h

moje conti przeżyły akurat "atak zimy" i się sprawdziły - co prawda tylko lub aż w PL i na śniegu i na lodzie. Ja jestem malutką kobietką i nie ma szans żeby mnie oponki mogły zawieśc bo ni jak nie dam rady wypychac mojego autka z zasp czy takich tam, a dodatkowo te oponki poleca trójmiejski dealer znany z żyłki rajdowej :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość piki

no fakty na opony.com ocena Yoko zimowej jest niezla, ale wieksze wrazenie robi na mnie mimo ze lekko nizsza ocena UG7 a dlaczego a dlatego ze jest wynikiem ponat 200 a nie 30 ocen wiec jest bardziej miarodajna, a jak widze w Yokohamie ocena na 6.0 od kogos to mnei na smiech bierze, totalne wypaczneie oceny i przy tak malej liczbie ocen jak 30 jeden taki rodzynek wypacza miarodajnosc tej oceny.

 

Yokohame mialem raz ale letnią w Alfie i szybko po niej wrocilem do Continentala i Pirelli, zimowek nie znam Yoko ale skoro ADAC ocenia ja kiepsko to jednak cos w tym musi byc.

 

 

dla mnie jelsi chodzi o opony absolutnie najlepsze robi Continental, zarowno letnie jak i zimowe opony Conti sa REWELACYJNE, kupilem UltraGripa tylk odlatego ze nigdzie mie moglem dostac Conti Winter a juz snieg nawalal, wzialem wiec UG7, po Continental najbardziej uwazam GoodYear i Pirelli, pozniej Dunlop, Michelin i Kleber (po Pilot sporcie letnim i zimowkach Michelina u mojego ojca w aucie Misie stracily u mnie strasznie duuuuuzo) reszta to sredniaki takei jak Fulda lub słabiaki (jak dla mnie letnie Yoko ktore na deszczu sprawiały ze balem sie szybko jechac i az dwie zlapaly "bańki" na dołach, po prostu były słabe) lub mi nie znane, taka moja ocena z wlasnego uzytkowania

 

ale jak ktos ma kase to niech kupi Continentala, rządzą!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość linkk123

piki ale ty chyba w wulkanizacji pracujesz :rotfl::rotfl::cwaniak:

a tak na poważnie to chyba zimy nie widziałeś, proponuje ci potestować opony zimowe Nokian-a, myśle ze zmienisz zdanie

ja posiadam dwa komplety zimówek bo jeden komplet z piglami (kolcami) :hyhy: i oba kompley Nokian!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość piki
piki ale ty chyba w wulkanizacji pracujesz :rotfl::rotfl::cwaniak:

a tak na poważnie to chyba zimy nie widziałeś, proponuje ci potestować opony zimowe Nokian-a, myśle ze zmienisz zdanie

ja posiadam dwa komplety zimówek bo jeden komplet z piglami (kolcami) :hyhy: i oba kompley Nokian!!

 

zime widuje i to sporo i czesto, przynajmniej dwa raz yw sezonei jestem na desce w Alpach i kilka raz yw polskich lub slowackich gorach.

 

Nokiana nie znam, jesli przeczytasz dokladnie to podzielilem opony na (z mojego uzytkowania) najlepsze, dobre srednie i MI NIE ZNANE, Nokiana nie znam wiec nie oceniam. Proste?

Nokiana miał mój kolega do Voyagera (narciarz, wiec snieg tez zna) i chwali, ale specjalnie sie nimi nie zachwycał stąd nie zająłem się tymi oponami, w testach ADACA specjalnie tez nie wypadaja dobrze, w ocenach uzytkownikow tez nie za bardzo, ale jak juz pisalem ja ich nei znam wiec nie oceniam. Moze Nokian dobrze sie sprawdza w skandynawi na naprawde mega sniegu, my w Polsce mamy inne potrzeby od zimowych opon niz Skandynawowie, wiekszosc zimy smigamy nie po sniegu a po blocie lub deszczu lub asfalcie czysciutkim, moze u nas lepiej bardziej "cywilizowane" wersje zimowek sie sprawdzą?

 

 

na wulkanizacji nie pracuje, ale sporo opon juz przerobilem, glownie przez czeste palenie gum dy bylem mlody czy wpadanie niskim profilem w polskie dziury i tak rozwalając oponki, wiec opony czesto w swoim aucie zmieniale, nawet do dzis mam chyba trzy komplety malo zurzytych niskich profili w garazu ale za to z bąblami po dziurach czy krawężnikach, srednio robilem trzy komplety w rok, zreszta jezdzilo sie autem swoim, matki, ojca czesto a kazde auto zazwyczaj mialo opony innej marki, jezdzilem na Michelinach Dunlopach Pirellkach Fuldach Kleberach Conti GoodYearach Dębicy Yoko czy GFGoodrich, wiec jakies opinie sobie wyrobilem.

 

Wiem jedno, nigdy nie narzekałem na Continentale, zarówno zimowe jak i letnie no moze jedno w nich jest na minus, szybko się ścierają, ale to oczywiste, skoro dobrze się kleją do drogi to szybko się ścierają i basta. Jesli chodzi o letnie to przepięknie sprawowały mi się Pirelli P-zero Nero, ale dwie wlasnie na dziurach straciłem.

 

a w zimówkach ostatni sezon miałem na UltraGrip7, wczesniej GFGoodrich i UG7 jest o nieeeeeeeebo lepszy! np w GFgoodrich dwa razy sie zakopalem w UltraGrip, ani razu, dla mnie opona super!

 

Nokiana moze keidys, ale na ten sezon mam jeszcze dobre UG7 wiec nie teraz napewno.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

OK kupię te Conti TS810 lub Dunlod SP Sport M3 w rozmiarach 205/60R16 96H XL. Cena jest podobna 436 i 428 zł/szt.

Do tej pory jeździłem na Goodyearach i BF Goodrich i były ok. Taraz nowa marka. :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Chciałbym wtrącić swoje 3 grosze w tym temacie, sam przymierzam się do zakupu opon zimowych i z tej okazji sprawiłem sobie fabryczne stalowe felgi 6,5j16 et42 wraz kołpakami, dokładnie takie same na jakich wyjeżdża passat z fabryki (trend i confort)- line. Do nich montowane są opony 205/55/16. Montaż profilu 60 zamist 55 spowoduje przekłamanie prędkości ponieważ zmieni się średnica koła. A odnośnie modelu mój wybór to ContiWinterContact ts 810, najlepsze bo ponoć uniwersalne. Potwierdzają to Auto Świat, Motor jak i ADAC!Pozdrowienia :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość piki

dokladnie Conti rzadzi, podobnie jak UG7 ;)

obie opony sa o tyle swietnie dla Europejczyka ze dobrze pracuja zarowno na sniegu wodzie blocie jak i suchm asfalcie, kolega chwalil Nokiana, poczytalem o nich, ok sa swietne, ale na sniegu, na wodzie i czystym asfalncie to juz sredniaki albo slabiaki ;)

 

na warunki krajow srodkowo europejskich takich jak Niemcy czy Polska najlepsze sa zimowki ktore dobrze sie spisuja na suchej nawierzchni i na wodzie, a tutaj Continental i UG7 zamiataja konkurencję. Przynajmniej tyle wyczytalem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności