Skocz do zawartości
Gość szaron84

Passat 2.0 TDI 136 KM BWG - silnik

Rekomendowane odpowiedzi

Gość szaron84

Witam was wszystkich ;)

 

Mma prośbe chciałbym się dowiedzieć wszystkiego na temat silnika 2.0 TDI 136 KM (BWG) na temat silnika jego wady i zalety bo słysząłem ze posiada jakieś wady odnośnie głowicy niewiem czy to jest prawda i dlatego chciałbym is upewnić, chciałbym tez uzyskac jakieś schematy odnośnie silnika bo szukałem w internecie i nie mogłem znaleć. Pytam ponieważ bo jestem akurat na kupnie takiego Passats i niechce zrobic wtopy bo róznie mówili o tych silnikach i pisali.

 

Prosze bardzo na odpowieć, z góry dzienkuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego, cos sie orientuje dobrze slyszales, ale dotyczy to silnika 2.0 TDI 16v, ktory byl i jest montowany w B6. Pekaly w nich glowice, ale to tylko w wersjach z poczatkow produkcji. Silnik generalnie taki sam jak 1.9 TDI, tyle ze rozwiercony na 2.0. Mało jest tych silników i z racji tego ludzie poecaja bardziej 1.9 TDI. Powod to wieksza dostepnosc czesci itp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

posiadam takie auto i nie ma najmniejszego problemu z czesciami gdyz wiekszosc jest taka sama jak w 1.9tdi mowie o silniku roznica jest tylko taka ze ten BGW posiada DPF czyli mokry filtr czastek stalych i to czyni go nieco drozszym w eksploatacji ale za to czystrzym dla srodowiska jesli poczytasz to nie bedzie problemu z dpfem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam pytanie odnośnie filtra DPF trzeba lać do niego płyn czy jezeli wtpala się z niego zanieczyszczenia przez jazde kilka minut z predkoscią co najmniej 80km to wystarczy i to zastępuje pobór płynu??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o pytanie szaron84 to ten pasek jest super 1.9 może sie schować jezeli chodzi o moc, ze spalaniem tez nie jest źle w ubiegłym tygodniu udało mi sie przejechac 100km na 4.8 litra oleju napędowego to był taki test bo chciałem sprawdzic ile najmniej może ten samochód spalic ale tak na codzień to pali ok 7.5 litra , części pasuja z 1.9 TDI o oznaczeniu AWX to jest 131 koni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam a co myslicie o silnikach 2 tdi 140 koni z passata rocznik 2006 przymierzam sie do kupna takowego i chciałbym poznac wasze zdanie odnosnie tej jednostki napedowe dziekuje z gory i czekam na odpowiedzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość szaron84

Tu masz linka odnośnie tego silnika, tylko ze opisywany silnik jest silnikiem z pompowtryskiwaczami piezoelektrycznymi 2.0TDi o mocy seryjnej 170KM. Silnik ten praktycznie niczym się nie różni od 140KM jeśli chodzi o budowe.

 

http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=3300&highlight=passat+2.0+tdi+136+bwg

 

super artykuł warty przeczytania

 

Edytowane przez szaron84

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pawiem krutko

krutko torpeda.

 

 

Aż bije po oczach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam a co myslicie o silnikach 2 tdi 140 koni z passata rocznik 2006 przymierzam sie do kupna takowego i chciałbym poznac wasze zdanie odnosnie tej jednostki napedowe dziekuje z gory i czekam na odpowiedzi

Drogi Kolego,

Mam Passata B5 z silnikiem 2.0 TDI 136km jak również B6 2.0TDI 140km

Naczytałem się wiele niepochlebnych opinii zarówno o jednym jak i drugim modelu i jestem raczej pozytywnie zaskoczony.

136km Passacik jeździ przyzwoicie, moj ma już około 160tys a ja przejechałem nim już około 35tyś. Robię normalne przeglądy, leje paliwko i bardzo sobie chwalę. Jestem zdziwiony bo jak na TDI to on na prawde nie bierze oleju ( sam sprawdzam bagnetem a nie czekam na lampke z ostrzeżeniem). Pali jak kazdy TDI okolo 10 w miescie( jak stoje w korku) i 8.5 (jak jade w korku). Na trasie roznie w zaleznosci czy noga ciezka czy lekka.

Jedynym poważnym mankamentem była charakterystyka momentu i mocy tego silnika. Duży pik około 3000tys obrotów a potem nic.... Szybka wizyta u tunera poprawiła ten problem. Wprawdzie wyszło po zabiegu 172KM ale staram sie z nich nie korzystać bez potrzeby. Najważniejsze ze auto ciągnie w pelnym zakresie obrotow, no i trzeba uważać zeby DPFa nie upalic.

 

140km to juz inna zabawka. Moj jest bez DPFa i zre olej jak smok :), ale tylko jak sie go mocno pogania.

W srodku jest swietnie wyciszony i sprawia wrazenie jakby byl CR a nie PD. Pali tak jak poprzednik za to nie ma problemu z "mocami i momentami" Rwie do przodu jak głupi i za to go lubie :)

Nie obylo sie jednak bez mankamentu, a mianowicie gdy hamuje silnikiem przy okolo 3200obr/min, to czuć delikatne wibracje i dźwięk jakbym autobusem z retarderem hamowal a nie osobowką, VW ASO zrobiło zwyczajową "Rybę" i kaze mi czekać aż "zjawisko się nasili". No to czekam i nasilam :)

 

Jak na razie w obu autach nic mi sie nie urwalo, zacielo ani popsuło żeby zupełnie że nie dało sie dalej jechać. Byłem z nimi na nartach w Austrii i nawet przy -20C nie zrobiły mi zadnego numeru.

Lubie nimi jeździć i wcale nie polecam każdemu takiego auta, bo i po co?

NA PASSATA TRZEBA SOBIE ZASŁUŻYĆ ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a powiedz krzysztof cz nie miales zadnej awari silnika ja do teraz jezdzilem paskiem z 2000 roku 116 koni i nie mialem zadnej awari przez 3 lata dzieki za taka wyczerpujaca odpowiedz czekam na nastepna hihi i pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Absolutnie nic... Jeździ odpukać i się nie psuje. Mam nadzieje utrzymać ten trend :)

Wymieniałem klocki, tarcze i gumowe manszety ( o ile tak się to pisze) od przegubów homo kinetycznych.

Aha i załapałem się na akcję fabryczną gdzie wymienili sami z siebie świece żarowe. W każdym razie ja takiej potrzeby nie czułem.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość dede

cześć .także kupilem paska 2.0tdi (bgw) i też mnie straszą turbiną i głowicą . czy ktoś słyszal żeby w (bgw) coś często padało? czy napewno pasuja części od1.9 (awx)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czesci pasuja napewno sprawdzone, a jezeli nie pasuja to nie ma najmniejszego problemu gdyz sa w miare dostepne do bgw a jesli chodzi o turbine to poprawna eksploatacja i jest ok a glowice to bajka to jest silnik 8-zaworowy te wadliwe byly w 16-zaworowych 2.0tdi 140

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaki lejecie olej do tych silników? Mój z niemiec przyjechał na

Aral SuperTronic LongLife II SAE 0w30 a na wiosnę wymiana i niewiem jaki zalać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pasek_gda

taki olej zalali mi w ASO do dokładnie takiego silnika jak twój

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

olej powinien byc zgodny z norma olejowa do silnika z filtrem czastek stalych tj 504.00-507.00 a silnik BGW posiada taki filtr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A w instrukcji mam napisane

mit longLife VW 506 00 oder VW 506 01

ohne longLife VW 505 00 oder VW 505 01

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

poczytaj na necie troche o specyfikacji to wiele ci wyjasni

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam problem z moim silnikiem mianowicie czuje drgania w kabinie na wolnych obrotach dodam tylko że wcześniej miałem te obiawy i w końcu zapaliła się kontrolka "błąd silnika" w aso wymienili wtrysk poza tym że kontrolka już nie świeci to nic się nie zmieniło drgania nadal wyczuwalne.

Ostatnio widziałem ogłoszenie i było podane że wtryski wymienione więc to nie tylko mój przypadek...

Teraz zastanawiam się czy muszę wymienić kolejny wtrysk czy może silnik drga z innego powodu...?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego LETTKI zrób logi i wrzuć do działu diagnostyka bo tak to można sobie wróżyć że może dwumas czy może łącznik elastyczny rury wydechowej itp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności