Gość szaron84 Zgłoś #1 Napisano 4 Listopada 2008 Witam was wszystkich Mma prośbe chciałbym się dowiedzieć wszystkiego na temat silnika 2.0 TDI 136 KM (BWG) na temat silnika jego wady i zalety bo słysząłem ze posiada jakieś wady odnośnie głowicy niewiem czy to jest prawda i dlatego chciałbym is upewnić, chciałbym tez uzyskac jakieś schematy odnośnie silnika bo szukałem w internecie i nie mogłem znaleć. Pytam ponieważ bo jestem akurat na kupnie takiego Passats i niechce zrobic wtopy bo róznie mówili o tych silnikach i pisali. Prosze bardzo na odpowieć, z góry dzienkuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uki1906 Zgłoś #2 Napisano 4 Listopada 2008 Z tego, cos sie orientuje dobrze slyszales, ale dotyczy to silnika 2.0 TDI 16v, ktory byl i jest montowany w B6. Pekaly w nich glowice, ale to tylko w wersjach z poczatkow produkcji. Silnik generalnie taki sam jak 1.9 TDI, tyle ze rozwiercony na 2.0. Mało jest tych silników i z racji tego ludzie poecaja bardziej 1.9 TDI. Powod to wieksza dostepnosc czesci itp. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacek 75 Zgłoś #3 Napisano 4 Listopada 2008 posiadam takie auto i nie ma najmniejszego problemu z czesciami gdyz wiekszosc jest taka sama jak w 1.9tdi mowie o silniku roznica jest tylko taka ze ten BGW posiada DPF czyli mokry filtr czastek stalych i to czyni go nieco drozszym w eksploatacji ale za to czystrzym dla srodowiska jesli poczytasz to nie bedzie problemu z dpfem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Passek2.0DPF Zgłoś #4 Napisano 4 Listopada 2008 Witam mam pytanie odnośnie filtra DPF trzeba lać do niego płyn czy jezeli wtpala się z niego zanieczyszczenia przez jazde kilka minut z predkoscią co najmniej 80km to wystarczy i to zastępuje pobór płynu?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Passek2.0DPF Zgłoś #5 Napisano 4 Listopada 2008 Jeżeli chodzi o pytanie szaron84 to ten pasek jest super 1.9 może sie schować jezeli chodzi o moc, ze spalaniem tez nie jest źle w ubiegłym tygodniu udało mi sie przejechac 100km na 4.8 litra oleju napędowego to był taki test bo chciałem sprawdzic ile najmniej może ten samochód spalic ale tak na codzień to pali ok 7.5 litra , części pasuja z 1.9 TDI o oznaczeniu AWX to jest 131 koni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jaro7104 Zgłoś #6 Napisano 5 Listopada 2008 Witam a co myslicie o silnikach 2 tdi 140 koni z passata rocznik 2006 przymierzam sie do kupna takowego i chciałbym poznac wasze zdanie odnosnie tej jednostki napedowe dziekuje z gory i czekam na odpowiedzi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość szaron84 Zgłoś #7 Napisano 6 Listopada 2008 (edytowane) Tu masz linka odnośnie tego silnika, tylko ze opisywany silnik jest silnikiem z pompowtryskiwaczami piezoelektrycznymi 2.0TDi o mocy seryjnej 170KM. Silnik ten praktycznie niczym się nie różni od 140KM jeśli chodzi o budowe. http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=3300&highlight=passat+2.0+tdi+136+bwg super artykuł warty przeczytania Edytowane 7 Listopada 2008 przez szaron84 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #8 Napisano 6 Listopada 2008 Pawiem krutko krutko torpeda. Aż bije po oczach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krzysz_tof Zgłoś #9 Napisano 6 Listopada 2008 Witam a co myslicie o silnikach 2 tdi 140 koni z passata rocznik 2006 przymierzam sie do kupna takowego i chciałbym poznac wasze zdanie odnosnie tej jednostki napedowe dziekuje z gory i czekam na odpowiedzi Drogi Kolego, Mam Passata B5 z silnikiem 2.0 TDI 136km jak również B6 2.0TDI 140km Naczytałem się wiele niepochlebnych opinii zarówno o jednym jak i drugim modelu i jestem raczej pozytywnie zaskoczony. 136km Passacik jeździ przyzwoicie, moj ma już około 160tys a ja przejechałem nim już około 35tyś. Robię normalne przeglądy, leje paliwko i bardzo sobie chwalę. Jestem zdziwiony bo jak na TDI to on na prawde nie bierze oleju ( sam sprawdzam bagnetem a nie czekam na lampke z ostrzeżeniem). Pali jak kazdy TDI okolo 10 w miescie( jak stoje w korku) i 8.5 (jak jade w korku). Na trasie roznie w zaleznosci czy noga ciezka czy lekka. Jedynym poważnym mankamentem była charakterystyka momentu i mocy tego silnika. Duży pik około 3000tys obrotów a potem nic.... Szybka wizyta u tunera poprawiła ten problem. Wprawdzie wyszło po zabiegu 172KM ale staram sie z nich nie korzystać bez potrzeby. Najważniejsze ze auto ciągnie w pelnym zakresie obrotow, no i trzeba uważać zeby DPFa nie upalic. 140km to juz inna zabawka. Moj jest bez DPFa i zre olej jak smok , ale tylko jak sie go mocno pogania. W srodku jest swietnie wyciszony i sprawia wrazenie jakby byl CR a nie PD. Pali tak jak poprzednik za to nie ma problemu z "mocami i momentami" Rwie do przodu jak głupi i za to go lubie Nie obylo sie jednak bez mankamentu, a mianowicie gdy hamuje silnikiem przy okolo 3200obr/min, to czuć delikatne wibracje i dźwięk jakbym autobusem z retarderem hamowal a nie osobowką, VW ASO zrobiło zwyczajową "Rybę" i kaze mi czekać aż "zjawisko się nasili". No to czekam i nasilam Jak na razie w obu autach nic mi sie nie urwalo, zacielo ani popsuło żeby zupełnie że nie dało sie dalej jechać. Byłem z nimi na nartach w Austrii i nawet przy -20C nie zrobiły mi zadnego numeru. Lubie nimi jeździć i wcale nie polecam każdemu takiego auta, bo i po co? NA PASSATA TRZEBA SOBIE ZASŁUŻYĆ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jaro7104 Zgłoś #10 Napisano 6 Listopada 2008 a powiedz krzysztof cz nie miales zadnej awari silnika ja do teraz jezdzilem paskiem z 2000 roku 116 koni i nie mialem zadnej awari przez 3 lata dzieki za taka wyczerpujaca odpowiedz czekam na nastepna hihi i pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krzysz_tof Zgłoś #11 Napisano 6 Listopada 2008 Absolutnie nic... Jeździ odpukać i się nie psuje. Mam nadzieje utrzymać ten trend Wymieniałem klocki, tarcze i gumowe manszety ( o ile tak się to pisze) od przegubów homo kinetycznych. Aha i załapałem się na akcję fabryczną gdzie wymienili sami z siebie świece żarowe. W każdym razie ja takiej potrzeby nie czułem. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość dede Zgłoś #12 Napisano 30 Stycznia 2009 cześć .także kupilem paska 2.0tdi (bgw) i też mnie straszą turbiną i głowicą . czy ktoś słyszal żeby w (bgw) coś często padało? czy napewno pasuja części od1.9 (awx) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacek 75 Zgłoś #13 Napisano 31 Stycznia 2009 czesci pasuja napewno sprawdzone, a jezeli nie pasuja to nie ma najmniejszego problemu gdyz sa w miare dostepne do bgw a jesli chodzi o turbine to poprawna eksploatacja i jest ok a glowice to bajka to jest silnik 8-zaworowy te wadliwe byly w 16-zaworowych 2.0tdi 140 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamko251 Zgłoś #14 Napisano 2 Lutego 2009 Jaki lejecie olej do tych silników? Mój z niemiec przyjechał na Aral SuperTronic LongLife II SAE 0w30 a na wiosnę wymiana i niewiem jaki zalać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pasek_gda Zgłoś #15 Napisano 2 Lutego 2009 taki olej zalali mi w ASO do dokładnie takiego silnika jak twój Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacek 75 Zgłoś #16 Napisano 2 Lutego 2009 olej powinien byc zgodny z norma olejowa do silnika z filtrem czastek stalych tj 504.00-507.00 a silnik BGW posiada taki filtr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamko251 Zgłoś #17 Napisano 2 Lutego 2009 A w instrukcji mam napisane mit longLife VW 506 00 oder VW 506 01 ohne longLife VW 505 00 oder VW 505 01 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacek 75 Zgłoś #18 Napisano 2 Lutego 2009 poczytaj na necie troche o specyfikacji to wiele ci wyjasni Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lettki Zgłoś #19 Napisano 25 Lutego 2009 ja mam problem z moim silnikiem mianowicie czuje drgania w kabinie na wolnych obrotach dodam tylko że wcześniej miałem te obiawy i w końcu zapaliła się kontrolka "błąd silnika" w aso wymienili wtrysk poza tym że kontrolka już nie świeci to nic się nie zmieniło drgania nadal wyczuwalne. Ostatnio widziałem ogłoszenie i było podane że wtryski wymienione więc to nie tylko mój przypadek... Teraz zastanawiam się czy muszę wymienić kolejny wtrysk czy może silnik drga z innego powodu...? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jachim8584 Zgłoś #20 Napisano 25 Lutego 2009 Kolego LETTKI zrób logi i wrzuć do działu diagnostyka bo tak to można sobie wróżyć że może dwumas czy może łącznik elastyczny rury wydechowej itp. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach