Skocz do zawartości
szynszyl_83

ScanTool.net + ELM327/323 i Passat B4, 94r, 1,9 TDI (1Z)

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc :)

 

Mam pytanie do Szanownych Uzytkownikow, czy ktos diagnozowal swojego Passata za pomocą interfejsu na ELM327/ELM323 i z nim wspoldzialajacego programu np. ScanTool ? Niby Passat B4 posiada złącze OBDII - 16-sto pinowe, ale to nie znaczy ze protokół komunikacji ISO 1941-2 jest tutaj zaimplementowany, stąd moje obawy.

 

Dodam, że posiadam VAG-COM'a i sprawuje się bezproblemowo, ale chciałbym spróbować diagnostyki właśnie z użyciem interfejsu ELM327/323.

 

Za wszelke odpowiedzi z góry dziekuje.

 

pozdrawiam Darek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O ile wiem, to za pomocą interfejsu na ELM327 się VAG-COMem nie skomunikujesz - wyczytałem to bodajże na stronie producenta tego układu. Natomiast ScanToolem czy innym softem pod tą kość nie powinno być problemu (przynajmniej teoretycznie, doświadczenia w tej dziedzinie nie mam).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czesc

 

Dzieki za odpowiedz.

Dokładnie interesuje mnie czy taki samochod posiada wlasnie protokol transmisji, wymiany danych ISO 9141-2 (na pare zapytan do sprzedawcow ELM327/323 otrzymalem 3 odpowiedzi i 3 negatywne to znaczy ELM327 nie na da sie do obslugi tego samochodu, z czego wnioskuje ze auto to nie posiada ISO 9141-2, aczkolwiek ma wyprowadzone linie K(7),L(15),GND(4),Vcc(16), brak na 5tym pinie masy sygnalowej - w datasheet ELM327 tworcy ukladu zaznaczaja, ze jak brak masy na 5tym pinie wowczas uzyc GND z 4-tego i znowu dylemat, moze jednak to jest ISO 9141-2 i mozna uzyc auta z liniami K,L,GND,Vcc), a jezeli nie posiada to chcialbym znalezc informacje:

 

- jak ten protokol sie nazywa, np. w VAG jest okreslony jako KW1281

 

np:

http://babelfish.altavista.com/babelfish/trurl_pagecontent?lp=de_en&url=http://www.blafusel.de/misc/obd2_kw1281.html

 

czy tez:

http://www.hex.co.za/vaginfo/index.html

 

gdzie w literautrze nigdzie nie spotkalem sie z takim protokolem domyslam sie wiec ze to nazwa nadana przez tworcow VAGA, ale moge sie grubo mylic, albo jest to taka rzadka/stara wersja komunikacji z systemem OBD, ze trudno znalezc o niej informacje.

 

- jak zaincjalizowac "rozmowe" z ECU samochodu, dotychczas probowalem wysylac slowo 0x33h z predkoscia 5bit/sek (tak jak okresla to ISO 9141-2)z reszta wysylalem kazde z zakresu 0x00 ... 0xFFh i na niektore bajty samochod nawet odpowiadal, jednak VISA (biblioteka z jakiej korzystam do obslugi RS232)przy odpowiedzi zglaszala "blad ramki"

 

- jak wyglada "rozmowa" z takim autem, skoro jest to starszy samochod, niezgodny z OBD II (tylko gniazdo ma 16 pin ustandaryzowane), to jak go wprowadzac w okreslone tryby odpowiedzi, jak wygladaja ramki danych etc, itp.

 

Tutaj znowu nastepna strona (niestety na chwilę obecną nie działa, jeszcze niedawno wczytywała się bezproblemowoe, ale podaję, może jest to chwilowa niedognodność) w ktorej autor wykonuje kolejne kroki do polaczenia z autem, zgodne (nigdzie nie nazywa protokolu „po imieniu”, tylko pisze ISO ale to jest wlasnie ten standard 9141-2) ze specyfikacja ISO 9141-2, a ma w samochodzie jak widac na dole linie K,L,GND,Vcc - zupelnie jak moj Passat B4 i znowu dylemat

 

http://andywhittaker.com/ECU/OBDIISoftware/tabid/69/Default.aspx

 

Jezeli mielibyscie jakies informacje, strony, linki, prosze o odpowiedz :)

 

Pozdrawiam Darek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Przepraszam za opóźnienie - obecnie jestem u rodziny i nie mam stałego dostępu do netu. Muszę przyznać, że mnie też interesują takie informacje (rodzaje ramek, ogólnie protokół komunikacyjny i sposób dogadania się z danym sterownikiem). Niestety jak dotąd nie miałem czasu tego poszukać, a jeśli próbowałem, to trafiałem na ścianę. Po powrocie (nast. tydzień) spojrzę na podane przez Ciebie linki - może wpadnie mi coś do głowy, ale muszę przyznać, że ja też dopiero z tym zaczynam.

 

P.S.

W jakim środowisku tworzysz aplikacje do komunikacji? LabView?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czesc

 

Jakby Ci cos wpadlo do glowy to pisz :) Do tworzenia programu używam Borland Builder 6.0 C/C++, do niego można zainstalować biblioteke VISA właśnie z NI (podejrzewam, że jest to ta sama co w LabView, gdyż jak miałem problem z ustawieniem prędkości transmisji RS232 na 5 bit/sek (potrzebna do inicjalizacji), z użyciem VISA w moim Borlandzie, ten sam problem miałem dla LabView, w obu przypadkach minimalna prędkość, która dało sie ustawić wynosila 50 bit/sek).

Z najnowszych informacji uzyskanych z różnych źródeł dowiedziałem się, że o ISO-1941-2 zgodnym z OBD II w Passat B4, 1,9 TDI (1Z) można zapomnieć, a co za tym idzie o układach na ELM323/327 także. Jest w nim zaimplementowany protokół będący wymysłem VW, czyli KW82 lub KW1281, z tego co pokazuje VAG-COM + interfejs na MAX232 stawiałbym na KW1281. Podobno jest bardzo trudno zdobyć dokumentację o w.w. protokołach transmisji.

Co chciałbym teraz zrobić, to użyć oscyloskopu i przeanalizować komunikację VAG-COM z Pasiatym, żmudne ale możliwe, że da efekty. Jeżeli wymyśle coś dam znać :)

 

pozdrawiam Darek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

a jak jest z obd 1, czy transmisja odbywa się na tej samej zasadzie co obd2. Mam problem z komunikacją pod obd1 (mam przelotke z obd1 na obd2 i interface kkl na usb i vista 32bit) z vw t4 2,4d z 1995r. Interfejs z audi b4 na obd1 działa pod vag-com 3.xxxx. Jak spradzić na jakich układach jest zbudowany mój interface i jakie protokoły obsługuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności