szynszyl_83 Zgłoś #1 Napisano 6 Sierpnia 2007 Czesc Mam pytanie do Szanownych Uzytkownikow, czy ktos diagnozowal swojego Passata za pomocą interfejsu na ELM327/ELM323 i z nim wspoldzialajacego programu np. ScanTool ? Niby Passat B4 posiada złącze OBDII - 16-sto pinowe, ale to nie znaczy ze protokół komunikacji ISO 1941-2 jest tutaj zaimplementowany, stąd moje obawy. Dodam, że posiadam VAG-COM'a i sprawuje się bezproblemowo, ale chciałbym spróbować diagnostyki właśnie z użyciem interfejsu ELM327/323. Za wszelke odpowiedzi z góry dziekuje. pozdrawiam Darek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nol Zgłoś #2 Napisano 8 Sierpnia 2007 O ile wiem, to za pomocą interfejsu na ELM327 się VAG-COMem nie skomunikujesz - wyczytałem to bodajże na stronie producenta tego układu. Natomiast ScanToolem czy innym softem pod tą kość nie powinno być problemu (przynajmniej teoretycznie, doświadczenia w tej dziedzinie nie mam). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szynszyl_83 Zgłoś #3 Napisano 9 Sierpnia 2007 Czesc Dzieki za odpowiedz. Dokładnie interesuje mnie czy taki samochod posiada wlasnie protokol transmisji, wymiany danych ISO 9141-2 (na pare zapytan do sprzedawcow ELM327/323 otrzymalem 3 odpowiedzi i 3 negatywne to znaczy ELM327 nie na da sie do obslugi tego samochodu, z czego wnioskuje ze auto to nie posiada ISO 9141-2, aczkolwiek ma wyprowadzone linie K(7),L(15),GND(4),Vcc(16), brak na 5tym pinie masy sygnalowej - w datasheet ELM327 tworcy ukladu zaznaczaja, ze jak brak masy na 5tym pinie wowczas uzyc GND z 4-tego i znowu dylemat, moze jednak to jest ISO 9141-2 i mozna uzyc auta z liniami K,L,GND,Vcc), a jezeli nie posiada to chcialbym znalezc informacje: - jak ten protokol sie nazywa, np. w VAG jest okreslony jako KW1281 np: http://babelfish.altavista.com/babelfish/trurl_pagecontent?lp=de_en&url=http://www.blafusel.de/misc/obd2_kw1281.html czy tez: http://www.hex.co.za/vaginfo/index.html gdzie w literautrze nigdzie nie spotkalem sie z takim protokolem domyslam sie wiec ze to nazwa nadana przez tworcow VAGA, ale moge sie grubo mylic, albo jest to taka rzadka/stara wersja komunikacji z systemem OBD, ze trudno znalezc o niej informacje. - jak zaincjalizowac "rozmowe" z ECU samochodu, dotychczas probowalem wysylac slowo 0x33h z predkoscia 5bit/sek (tak jak okresla to ISO 9141-2)z reszta wysylalem kazde z zakresu 0x00 ... 0xFFh i na niektore bajty samochod nawet odpowiadal, jednak VISA (biblioteka z jakiej korzystam do obslugi RS232)przy odpowiedzi zglaszala "blad ramki" - jak wyglada "rozmowa" z takim autem, skoro jest to starszy samochod, niezgodny z OBD II (tylko gniazdo ma 16 pin ustandaryzowane), to jak go wprowadzac w okreslone tryby odpowiedzi, jak wygladaja ramki danych etc, itp. Tutaj znowu nastepna strona (niestety na chwilę obecną nie działa, jeszcze niedawno wczytywała się bezproblemowoe, ale podaję, może jest to chwilowa niedognodność) w ktorej autor wykonuje kolejne kroki do polaczenia z autem, zgodne (nigdzie nie nazywa protokolu „po imieniu”, tylko pisze ISO ale to jest wlasnie ten standard 9141-2) ze specyfikacja ISO 9141-2, a ma w samochodzie jak widac na dole linie K,L,GND,Vcc - zupelnie jak moj Passat B4 i znowu dylemat http://andywhittaker.com/ECU/OBDIISoftware/tabid/69/Default.aspx Jezeli mielibyscie jakies informacje, strony, linki, prosze o odpowiedz Pozdrawiam Darek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nol Zgłoś #4 Napisano 11 Sierpnia 2007 Witam, Przepraszam za opóźnienie - obecnie jestem u rodziny i nie mam stałego dostępu do netu. Muszę przyznać, że mnie też interesują takie informacje (rodzaje ramek, ogólnie protokół komunikacyjny i sposób dogadania się z danym sterownikiem). Niestety jak dotąd nie miałem czasu tego poszukać, a jeśli próbowałem, to trafiałem na ścianę. Po powrocie (nast. tydzień) spojrzę na podane przez Ciebie linki - może wpadnie mi coś do głowy, ale muszę przyznać, że ja też dopiero z tym zaczynam. P.S. W jakim środowisku tworzysz aplikacje do komunikacji? LabView? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szynszyl_83 Zgłoś #5 Napisano 11 Sierpnia 2007 Czesc Jakby Ci cos wpadlo do glowy to pisz Do tworzenia programu używam Borland Builder 6.0 C/C++, do niego można zainstalować biblioteke VISA właśnie z NI (podejrzewam, że jest to ta sama co w LabView, gdyż jak miałem problem z ustawieniem prędkości transmisji RS232 na 5 bit/sek (potrzebna do inicjalizacji), z użyciem VISA w moim Borlandzie, ten sam problem miałem dla LabView, w obu przypadkach minimalna prędkość, która dało sie ustawić wynosila 50 bit/sek). Z najnowszych informacji uzyskanych z różnych źródeł dowiedziałem się, że o ISO-1941-2 zgodnym z OBD II w Passat B4, 1,9 TDI (1Z) można zapomnieć, a co za tym idzie o układach na ELM323/327 także. Jest w nim zaimplementowany protokół będący wymysłem VW, czyli KW82 lub KW1281, z tego co pokazuje VAG-COM + interfejs na MAX232 stawiałbym na KW1281. Podobno jest bardzo trudno zdobyć dokumentację o w.w. protokołach transmisji. Co chciałbym teraz zrobić, to użyć oscyloskopu i przeanalizować komunikację VAG-COM z Pasiatym, żmudne ale możliwe, że da efekty. Jeżeli wymyśle coś dam znać pozdrawiam Darek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sojkis Zgłoś #6 Napisano 5 Sierpnia 2009 witam a jak jest z obd 1, czy transmisja odbywa się na tej samej zasadzie co obd2. Mam problem z komunikacją pod obd1 (mam przelotke z obd1 na obd2 i interface kkl na usb i vista 32bit) z vw t4 2,4d z 1995r. Interfejs z audi b4 na obd1 działa pod vag-com 3.xxxx. Jak spradzić na jakich układach jest zbudowany mój interface i jakie protokoły obsługuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach